;
coinex

مذاکرات با مخالفان برای بازگشت خودرو به بورس کالا ادامه دارد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از انجام مذاکراتی با شورای رقابت و مخالفان بازگشت خودرو به بورس کالا و پیگیری جدی این امر خبر داده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از تجارت‌نیوز، در مجموع طی سال پیش حدود 34 هزار خودرو از طریق بورس کالا فروخته شد. بااین‌حال در ادامه این عرضه با توقف روبرو شد و به عقیده مخالفان، عرضه خودرو در بورس یک طرح من درآوردی بوده و مردم نباید خودرو را با قیمت مزایده‌ای بخرند و همین امر منجر به افزایش قیمت خودرو در بازار خواهد شد.

لذا شورای رقابت نیز صراحتاً اعلام کرد که همه متوجه شده‌اند که فروش خودرو در بورس کالا به ضرر مصرف‌کننده تمام شده و صرفاً آورده‌ای برای دولت محسوب می‌شود و بورس و وزارت صمت اختیار تصمیم‌گیری در مورد عرضه خودرو به این رویه را نداشت و آن‌ها به‌صورت غیر قانونی چنین تصمیمی گرفته بودند.

بیشتر بخوانید: شرایط واردات خودرو کارکرده تجاری اعلام شد [+جدول]

مذاکرات برای بازگشت خودرو به بورس کالا

در همین راستا در اوایل سال جاری (16 فروردین) سخنگوی شورای رقابت از منتفی شدن بازگشت خودرو به بورس کالا خبر داد. این در حالی بود که اسفند ماه سال پیش نیز رئیس سازمان بورس خبر داد که عرضه خودرو در بورس تداوم خواهد یافت و با ایران‌خودرو به علت عدم عمل به تعهدات خود جهت عرضه خودرو در بورس براساس قانون برخورد می‌‌شود.

بازگشت خودرو به بورس کالا

هم‌اکنون صرفاً سه مدل کامیون در بورس کالا ارائه می‌شود و اعلام شده که به علت تعهدات خودروسازان در سامانه یکپارچه، هنوز برنامه جدیدی جهت عرضه بورسی ارائه نشده است. با این وجود به‌نظر باز هم زمزمه‌ها در مورد بورس کالا برای فروش خودرو آغاز شده‌ است. ایران خودرو طی نامه‌ای به شورای رقابت درخواست بازگشت خودرو به بورس کالا را اعلام کرده است.

در همین زمینه «مجید عشقی»، رییس سازمان بورس در مورد این پرسش که آیا احتمال عرضه مجدد خودرو در بورس کالا وجود دارد و با توجه نامه ایران‌خودرو تصمیم جدیدی برای عرضه خودرو در بورس گرفته خواهد شد، اظهار داشت: «خودروسازان در حال پیگیری برای برگشت عرصه‌های در بورس کالا هستند اگر این پیگیری‌ها به نتیجه برسد، سازمان بورس برای عرضه مشکلی ندارد.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد:

«مذاکرات با شورای رقابت و مخالفان عرضه خودرو در بورس کالا در جریان است و پیگیر هستیم.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص انجام مذاکرات برای بازگشت خودرو به بورس کالا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر