coinex
راهنمای خرید تکراتو

رکوردشکنی حملات سایبری در نیمه نخست سال 2023

گزارش تکان‌دهنده ITRC حاکی از رکوردشکنی حملات سایبری در نیمه نخست سال 2023 بوده که تا به امروز 2116 مورد توسط شرکت‌ها گزارش شده است.

سازمان «مرکز منابع سرقت هویت» (ITRC) طی گزارش جدید خود از رکوردشکنی حملات سایبری در نیمه نخست سال 2023 خبر داده است. بر این اساس تا پایان ماه سپتامبر، 2116 مورد به‌خطر افتادن داده‌های کاربران از سوی شرکت‌ها گزارش شده است. این در حالی است که رکورد قبلی به سال 2021 مربوط بود که در آن موقع، این میزان 1862 مورد بوده است ولی حالا با هک اخیر 23andMe که علیه اطلاعات ژنتیکی میلیون‌ها مشتری آن انجام شده، سه‌ماهه چهارم سال 2023 شروع نگران‌کننده‌ای داشته است.

بیشتر بخوانید: اطلاعات ژنتیکی ایلان ماسک و مارک زاکربرگ در جریان یک حمله هکری سرقت شد!

رکوردشکنی حملات سایبری در نیمه نخست سال 2023

طبق گزارش FastCompany در این موضوع، طی سه‌ماهه سوم سال جاری 733 مورد از سوی شرکت‌ها گزارش شده که بر 66 میلیون نفر تاثیر گذاشته است. بیشترین حملات به سرویس‌های خدمات مالی اختصاص یافته و برای نخستین بار از سه ماهه دوم سال 2022 در صدر لیست دیده می‌شوند. طی سه‌ماهه سوم سال مجموعاً 204 گزارش حمله از سوی این شرکت‌ها ثبت شده که از 135 مورد گزارش‌شده در دو سال گذشته بیشتر است. شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی هم از 113 مورد به‌خطر افتادن داده‌های خود طی سه ماهه سوم خبر داده‌اند. بااین‌حال، این میزان برای هیچ صنعت دیگری سه رقمی نبوده است.

رکوردشکنی حملات سایبری در نیمه نخست سال 2023

«اوا ولاسکوئز»، رئیس و مدیر عامل ITRC در این رابطه بیان می‌دارد: «در حالی که تعداد موارد ثبت‌شده از نقض داده‌ها کاملاً قابل‌توجه است، متأسفانه این میزان چندان تعجب‌آور نیست. دلایل زیادی برای افزایش خطرات مربوط به داده‌ها وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش شدید حملات روز صفر و موج جدیدی از حملات باج‌افزار اشاره کرد.»

با این حال، ITRC در گزارش خود که باج‌افزارها، حملات فیشینگ و بدافزارها را شامل می‌شود، به یک نکته مثبت هم اشاره داشته است: «علیرغم رکورد تعداد تخلفات، تعداد کل قربانیان، تاکنون در شرایط بهتری قرار گرفته است. در طول سه فصل ابتدایی سال جاری، حملات سایبری 233.9 میلیون قربانی به‌جای گذاشته است که این میزان در سال 2022، 425 میلیون نفر بوده است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رکوردشکنی حملات سایبری در نیمه نخست سال 2023 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر