;
coinex

اطلاعات ژنتیکی ایلان ماسک و مارک زاکربرگ در جریان یک حمله هکری سرقت شد!

اخیرا شرکت 23andMe مورد حمله هکری قرار گرفته و اطلاعات ژنتیکی ایلان ماسک و مارک زاکربرگ و میلیون‌ها کاربر دیگر به سرقت رفته است.

برخی از مشتریان شرکت حوزه بیوتکنولوژی و پزشکی 23andMe با نارضایتی مدعی شدند که این شرکت به دلیل عدم وجود ویژگی‌های امنیتی کافی، اطلاعات آن‌ها را در معرض خطر قرار داده است.

23andMe اخیرا مورد حمله هکرها قرار گرفته و اطلاعات میلیون‌ها کاربر در فروم‌های دارک وب برای فروش ارائه شده است. در میان این افراد، اطلاعات چهره‌های سرشناس مانند ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، و مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، هم وجود دارد. مشتریان به‌خاطر افشای اطلاعات خود، از این شرکت شکایت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: ریشه ژنتیکی گیاهخواری توسط دانشمندان کشف شد

سرقت اطلاعات ژنتیکی ایلان ماسک و مارک زاکربرگ و میلیون‌ها کاربر دیگر 23andMe

براساس گزارش‌های منتشرشده، اطلاعات میلیون‌ها کاربر 23andMe شامل بیش از یک میلیون افراد یهودی‌تبار اشکنازی در سطح اینترنت فاش شده است که شامل انواع داده‌ها ازجمله نام کاربران، جنسیت، تاریخ تولد، موقعیت جغرافیایی، تصویر پروفایل و نتایج ژنتیکی آن‌ها می‌شود.

علاوه‌براین، اطلاعات حساب‌های برخی افراد مشهور مانند ایلان ماسک، سرگی برین (بنیان‌گذار گوگل) و مارک زاکربرگ نیز ظاهراً در جریان این حمله سایبری سرقت شده است.

اطلاعات ژنتیکی ایلان ماسک و مارک زاکربرگ در جریان یک حمله هکری سرقت شد!

23andMe افشاشدن این اطلاعات را تأیید و در بیانیه‌ای به Gizmodo اعلام کرده است:

«معتقدیم که هکرها از طریق اعتبار ورود کاربران به حساب‌های خاصی دسترسی پیدا کرده‌اند، یعنی نام‌های کاربری و رمزهای عبوری که در 23andMe استفاده شده، همان مواردی بوده که در وب‌سایت‌های دیگری که قبلاً هک شده‌اند استفاده شده است.»

بااین‌حال، برخی مشتریان ناراضی یک شکایت دسته‌جمعی علیه 23andMe تنظیم کرده‌اند و این شرکت را به استفاده از اقدامات امنیتی نامناسب متهم کرده‌اند. آن‌ها در شکایت خود توضیح می‌دهند که ویژگی‌های امنیتی ناکافی این شرکت باعث شده تا اطلاعات کاربران آن به سرقت برود و آن‌ها را در معرض خطر کلاهبرداری و سرقت هویت قرار داده است. کاربران آسیب‌دیده با این شکایت به‌دنبال دریافت خسارت هستند.

متخصصان حوزه امنیت سایبری از مدت‌ها قبل هشدار داده‌اند که صنعت روبه‌رشد بیوتکنولوژی مورد توجه هکرها قرار دارد و داده‌های ژنتیکی بسیار زیادی در آن‌ها ذخیره شده است که سرقت آن‌ها می‌تواند به یک فاجعه اطلاعاتی تبدیل شود. البته 23andMe اولین شرکت این حوزه نیست که هک می‌شود و در طول چند سال گذشته شرکت‌ها و آزمایشگاه‌های ژنومیک زیادی با نقص‌های مشابه مواجه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره به سرقت رفتن اطلاعات ژنتیکی ایلان ماسک و مارک زاکربرگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر