coinex
راهنمای خرید تکراتو

کابوس بی‌پایان مشکلات آیفون 15 ؛ این قسمت، سوختگی نمایشگر!

مشکلات آیفون 15 دیگر از یک سری باگ‌های کوچک زودگذر عبور کرده و تبدیل به یک کابوس برای کاربرانش شده است. این‌بار با سوختگی نمایشگر این گوشی مواجه هستیم.

ظاهراً مشکلات آیفون 15 فراتر از چند مشکل کوچک شده و هرکدام کابوسی را متصور می‌شوند. برخی از کاربران پرچمدار جدید اپل در شبکه‌های اجتماعی مختلف گزارش داده‌اند که نمایشگر گوشی‌شان با سوختگی مواجه شده است که برای محصولی با این قیمت گزاف بسیار ناامیدکننده و تلخ خواهد بود.

پیش‌تر نیز کاربران به مشکلاتی از قبیل داغ شدن بیش از اندازه گوشی، شکنندگی دستگاه دربرابر فشار، جاماندن اثر انگشت بر روی قالب تیتانیومی و چند مورد دیگر اشاره کرده بودند. حال باید دید که واکنش اپل نسبت به مشکل سوختگی نمایشگر آیفون 15 چیست.

بیشتر بخوانید: مشکل گرمای زیاد آیفون 15 پرو با وجود آپدیت جدید اپل ادامه دارد!

کابوس بی‌پایان مشکلات آیفون 15

گوشی‌های سری آیفون ۱۵ اپل تاکنون با مشکلات مختلفی مثل داغی بیش‌ازحد بدنه، مشکل وای‌فای و حتی باد کردن باتری مواجه شده‌اند. در برخی مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس، شاسی تیتانیومی رنگ ندارد و در برخی واحد‌ها نیز رنگ به‌طور یکنواخت اعمال نشده است. برخی دستگاه‌های سری آیفون ۱۵ پرو از نمایشگری بهره می‌برند که به‌طور کامل با لبه‌های آن هماهنگ نیست.

طبق اعلام افشاگری به‌نام Tarunvats33، مشکل سوختگی نمایشگر نیز به فهرست مشکلات قبلی پرچمدار ۲۰۲۳ اپل اضافه شده است. پدیده‌ سوختگی نمایشگر زمانی رخ می‌دهد که تصویری برای مدت طولانی به‌طور ثابت روی نمایشگر باقی بماند. این مورد بیشتر در صفحه‌نمایش‌های OLED رخ می‌دهد و جالب اینکه حتی با خاموش بودن آیفون ۱۵ پرو مکس، سوختگی نمایشگر همچنان قابل مشاهده است.

افرادی که آیفون ۱۵ پرو مکس آن‌ها مشکل سوختگی نمایشگر دارد، گزارش‌هایی را در ردیت مطرح کرده‌اند. در این میان تصویری که یکی از دارندگان گوشی مذکور به‌اشتراک گذاشته بود با سرعت زیاد بین رسانه‌ها و کاربران دست‌به‌دست شد زیرا جلوه‌ای شبح‌مانند از کیبورد مجازی QWERTY را روی نمایشگر نشان می‌دهد. کاربری که با این مشکل مواجه شده است، در ردیت نوشت:

من هم همین مشکل را دارم. اپل آن را تعویض خواهد کرد. چنین مشکلی غیرمعمول به‌نظر می‌رسد و من تاکنون پنج گزارش مشابه دیده‌ام، اما قطعاً نقص بزرگی محسوب می‌شود که در مدل‌های قبلی آیفون وجود نداشت.

کابوس بی‌پایان مشکلات آیفون 15

پدیده‌ی سوختگی نمایشگر، در اکثر مواقع با حفظ تصویری ثابت روی آن شروع می‌شود. این عکس حالتی شبح‌مانند دارد که صفحه قبلی را نشان می‌دهد و با باز کردن صفحه‌ جدید به‌مرور محو می‌شود. بدین‌ترتیب اگر روی آیفون خود چنین موردی را مشاهده می‌کنید، قبل‌ از تبدیل‌شدن آن به سوختگی کامل، دستگاه را خاموش کنید. برخی برنامه‌ها که برای مدت طولانی به‌طور ثابت روی نمایشگر نشان داده می‌شوند ازجمله نقشه‌های گوگل می‌توانند به‌شکل تصویر ثابت روی نمایشگر آیفون شما نمایش یابند.

باید توجه داشت ایجاد پدیده‌ سوختگی نمایشگر به زمان نسبتاً زیادی نیاز دارد، این یعنی مشاهده‌ چنین مشکلی روی صفحه‌نمایش آیفون ۱۵ پرو مکس، نشان از نقص احتمالی در تولید نمایشگر دستگاه مذکور دارد. در هر صورت، اپل باید گوشی کاربرانی را که با این مورد مواجه شده‌اند تعویض کند؛ زیرا مشکل کاملاً سخت‌افزاری است و آپدیت نرم‌افزاری کمکی به رفع آن نمی‌کند.

با توجه به بالا بودن قیمت گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس، مشاهده‌ مشکلات مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری واقعاً برای کاربران این دستگاه آزاردهنده است و باید دید اپل چه پاسخی به گزارش‌ مشکلاتی مثل سوختگی نمایشگر ارائه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره دور بی پایان مشکلات آیفون 15 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر