;
coinex

رکورد بالاترین سرعت دانلود گوشی‌های هوشمند به نام آیفون 15 پرو مکس ثبت شد

رکورد بالاترین سرعت دانلود گوشی‌های هوشمند به پرچمدار تازه نفس اپل رسید. جالب اینجاست که سرعت دانلود این گوشی، S23 Ultra را له کرده است.

آیفون 15 پرو مکس توانست با ثبت سرعت 251.37 مگابیت بر ثانیه عنوان بالاترین سرعت دانلود گوشی‌های هوشمند را ازآن خود کند. آنطور که سوابق نشان می‌دهد، گوشی‌های آیفون هرساله رکورد جدید در زمینه سرعت دانلود ثبت می‌کنند و رقبای خود را یکی پس از دیگری تارومار می‌کنند. امسال نیز پرچمدار گوشی‌های آیفون توانست 53 درصد از پرچمدار سامسونگ در این زمینه برتر باشد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


آیفون 15 پرو مکس رکورد بالاترین سرعت دانلود گوشی‌های هوشمند را ثبت کرد

سال گذشته، آیفون 14 پرو مکس در زمینه میانگین سرعت دانلود با دیتای موبایل رکوردشکنی کرد. امسال هم که سایت تست سرعت «Ookla» آخرین گزارش عملکرد گوشی‌های هوشمند خود را منتشر کرده، آیفون 15 پرو مکس در این زمینه عملکرد بالایی کسب کرده است. پرچمدار جدید اپل با ثبت سرعت 251.37 مگابیت بر ثانیه، 96 درصد از آیفون 14 پرو مکس و 58 درصد از گلکسی S23 اولترا سریع‌تر بوده است.

این گزارش با اپراتورهای اصلی ایالات‌متحده و با هدف تست سرعت دانلود و آپلود، ثبات، در دسترس بودن و موارد دیگر انجام شده است و نشان می‌دهد که چگونه محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند در ایالات‌متحده در سه‌ماهه سوم 2023 در سرعت دانلود/آپلود رقیب نزدیک یکدیگر هستند.

آیفون 15 پرو مکس رکورد بالاترین سرعت دانلود گوشی‌های هوشمند را ثبت کرد

در پاییز 2022، آیفون 14 پرو مکس رتبه اول را داشت، اما در فصل چهارم آن سال و همچنین فصل اول 2023 مقام «سریع‌ترین تلفن همراه» را از دست داد. گفتنی است در فصل دوم سال 2023 آزمایش Ookla نشان داد که میانگین سرعت دانلود آیفون 14 پرو مکس به 127.83 مگابیت بر ثانیه کاهش یافته است. در آن زمان، گلکسی اس 23 اولترا با سرعت متوسط دانلود 161.86 مگابیت بر ثانیه رتبه اول را کسب کرد.

طبق مقایسه Ookla (عکس پایین) آیفون 15 پرو مکس و آیفون 15 پرو رتبه‌های اول و دوم را کسب کرده‌اند. آیفون 15 پرو مکس با سرعت متوسط دانلود 251.37 مگابیت بر ثانیه از تمامی دیگر دستگاه‌ها سریع‌تر است. این سرعت حتی 10 درصد از آیفون 15 پرو بیشتر است.

آیفون 14 پرو مکس در فصل دوم 2023 سرعت 127.83 مگابیت بر ثانیه را ثبت کرد – که آیفون 15 پرو مکس 96.6 درصد سریع‌تر از آن است.

آیفون 15 پرو مکس رکورد بالاترین سرعت دانلود گوشی‌های هوشمند را ثبت کرد

در عکس پایین می‌توانید مقایسه سرعت را در سه‌ماهه دوم 2023 ببینید (پیش از معرفی سری آیفون 15):

آیفون 15 پرو مکس رکورد بالاترین سرعت دانلود گوشی‌های هوشمند را ثبت کرد

با توجه به اینکه تنها یک ماه از عرضه آیفون 15 پرو و پرو مکس گذشته، سهم بازار سامسونگ بیشتر از اپل است؛ به همین دلیل در مقایسه پایین می‌بینیم که سامسونگ میانگین سرعت دانلود بالاتر را از آن خود کرده است:

آیفون 15 پرو مکس رکورد بالاترین سرعت دانلود گوشی‌های هوشمند را ثبت کرد

طبق تحلیل سایت 9to5Mac، نمی‌توان به‌طور دقیق گفت که چه میزان از بهبود عملکرد سرعت آیفون 15 پرو مکس به سخت‌افزار آن مربوط می‌شود و تأثیر بهبودهای شبکه و دیگر عوامل را نمی‌توان نادیده گرفت.

بااین‌حال سال گذشته، درست پس از عرضه آیفون 14 پرو مکس، بالاترین میانگین سرعت دانلود 147 مگابیت بر ثانیه بود. به‌مرور با افزایش خریداران آیفون 14 پرو مکس، سرعت دانلود این گوشی تا فصل دوم 2023 به 127 مگابیت بر ثانیه کاهش یافت. اگر آیفون 15 پرو مکس نیز با چنین کاهش سرعتی مواجه شود، میانگین سرعت دانلود 230 مگابیت بر ثانیه را در بلندمدت ارائه خواهد کرد؛ یعنی حدود 100 مگابیت بر ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی خود و این رقم همچنان خیره‌کننده است.

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در افزایش سرعت دانلود می‌تواند بهبود عملکرد شبکه اتصالات ایالات‌متحده باشد. البته همچنان چنین بهبودهایی نمی‌تواند سرعت دانلود را تا 100 مگابیت بر ثانیه افزایش دهد.

مودم کوالکام X70 در گوشی‌های سری آیفون 15 به‌کار رفته است. این مودم عموماً تا 24 درصد سرعت 5G سریع‌تری ارائه می‌کند. البته به‌نظر می‌رسد که این مودم می‌تواند بیش از این هم کارایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شکستن رکورد بالاترین سرعت دانلود گوشی‌های هوشمند توسط آیفون 15 پرو مکس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر