;
coinex

درخواست قالیباف برای افزایش 25 درصدی ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

با درخواست محمدباقر قالیباف ممکن است افزایش 25 درصدی ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار گیرد و در برنامه توسعه درج شود.

دولت باید با افزایش 25 درصدی ظرفیت دانشگاه فرهنگیان موافقت کند. این مهم توسط محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس و نمایندگان، امروز در صحن علنی بررسی و براساس مصوبه‌ای جدید به دولت ارسال شده است. با این درخواست، دولت نیز مکلف شده که هرساله 25 درصد به ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی بیفزاید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


درخواست قالیباف برای افزایش 25 درصدی ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه اول آبان‌ماه) و در ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت:

در نشست غیرعلنی روز گذشته مجلس که برای بررسی کمبود معلم کشور برگزار شد، این موضوع مطرح شد که کشور بیش از ۱۰۰ هزار معلم کم دارد و سالانه ۳۵ هزار نفر از معلمان هم بازنشسته می‌شوند.

وی بیان کرد: «الان برای حل کمبود معلم به سراغ راهکارهایی از جمله جذب از طریق ماده ۲۸ و تمدید مدت همکاری با بازنشستگان رفتیم که کارهای خوبی است. با وجود این، باید امکاناتی را هم به صورت موقت فراهم کنیم تا سالانه ۲۵ درصد به ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های فرهنگیان اضافه شود.»

درخواست قالیباف برای افزایش 25 درصدی ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:

اگر افزایش ظرفیت دانشگاه‌های فرهنگیان را در برنامه توسعه نیاوریم، مشکل آموزش و پرورش ادامه پیدا می‌کند. قطعاً این موضوع بار مالی هم ندارد.

به گزارش مهر، مجلس شورای اسلامی امروز در مصوبه‌ای دولت را مکلف کرد که به گونه‌ای برنامه ریزی نماید که پذیرش دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، هر سال نسبت به سال قبل حداقل ۲۵ درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص افزایش 25 درصدی ظرفیت دانشگاه فرهنگیان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر