;
coinex

شورای رقابت از قیمت گذاری خودروهای وارداتی کناره‌گیری کرد

قیمت گذاری خودروهای وارداتی حالا دیگر از عهده شورای رقابت خارج شده و قرار است ارگان یا دستگاه اجرایی دیگری این مسئولیت را بپذیرد.

امروز شورای رقابت صراحتاً در مصوبه جدید خود اعلام کرد که زین‌پس از مسئولیت قیمت گذاری خودروهای وارداتی کناره‌گیری کرده و قرار است این مسئولیت سخت و کمرشکن طبق ضوابط تعیین شده توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انجام شود.

این مهم در صورتی امکان‌پذیر شد که تاکنون شرکت‌های خودروسازی و برخی از مسئولین خواستار کناره‌گیری این شورا از قیمت‌گذاری خودرو بوده و بر تصمیم خود نیز استوار مانده بودند. اما حالا که استارت کناره‌گیری شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو زده شده، ممکن است در آینده این شورا از قیمت‌گذاری خودروهای داخلی نیز کناره‌گیری کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


شورای رقابت از قیمت گذاری خودروهای وارداتی کناره‌گیری کرد

اعضای فعال در شورای رقابت در جلسه امروز چهارشنبه، 3 آبان‌ماه 1402 پس از بررسی‌های موجود به این نتیجه رسیدند که باید از قیمت‌گذاری‌ خودروهای وارداتی کناره‌گیری کرده و این مسئولیت را مستقیماً به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تحویل دهند.

ظاهراً این تصمیم که مغایر با تصمیم‌گیری‌های این شورا بود، به‌دلیل سهولت در انجام برنامه واردات خودرو و تسریع روند آن گرفته شده است. لازم به ذکر است که در این جلسه بند 1-3 دستورالعمل تنظیم بازار خودرو مورد بررسی قرار گرفته که در تبصره 2 این بند قیمت خودروها توسط سازمان حمایت تعیین می‌شود.

شورای رقابت از قیمت گذاری خودروهای وارداتی کناره‌گیری کرد

البته نحوه قیمت‌گذاری آنطور که گفته شده به طور کامل به سازمان حمایت نرسیده و این سازمان صرفاً مهر تأیید را بر قیمت اعلامی مصوب خواهد زد که همان قیمت قطعی و نهایی است.

* نکته مهم: با این تصمیم حالا هیچ‌یک از نهادهای نظارتی نمی‌توانند بهانه‌ای برای سرعت لاک‌پشتی واردات خودرو به کشور داشته باشند و این موضوع باید با سرعت زیادی انجام گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد کناره گیری شورای رقابت از قیمت گذاری خودروهای وارداتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر