;
coinex

نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403 + شرایط و زمان شروع ثبت نام

نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403 با انتخاب حداکثر دو رشته امتحانی به زودی آغاز می‌شود. این آزمون مانند دیگر آزمون‌ها دارای شرایط عمومی و اختصاصی است که داوطلبان باید دارا باشند.

سازمان سنجش به تازگی شرایط نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403 را با انتخاب حداکثر دو رشته اعلام کرده است. این دوره از ثبت‌نام کارشناسی ارشد شامل دانشگاه‌ها دولتی، آزاد، مؤسسات آمورش عالی دولتی و غیردولتی بوده و از یکشنبه، 7 آبان‌ماه 1402 آغاز خواهد شد. همچنین متقاضیان شرکت در آزمون بیست‌ونهمین المپیاد علمی – دانشجویی نیز می‌توانند در تاریخ ذکر شده نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. به مانند همیشه، تنها وب‌سایت ثبت‌نام آزمون‌های دانشجویی، وب‌سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org است.


ادامه مطلب در ادامه

از دست ندهید:


نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403

ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی غیردولتی و دولتی و همچنین دانشگاه آزاد و به علاوه، ثبت‌نام بیست‌ونهمین دوره آزمون المپیاد علمی – دانشجویی قرار است از تاریخ یکشنبه 7 آبان‌ماه در سایت سازمان سنجش آغاز و تا تاریخ شنبه 13 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

شرایط ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد 1403

همانطور که گفته شد ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد امسال از هفتم آبان 1402 آغاز و تا 13 ماه جاری ادامه خواهد داشت. اما این زمان ممکن است طبق روال قبل تمدید شود.

ثبت‌نام این دوره فقط به صورت اینترنتی بوده و داوطلبین می‌بایست در زمان مقرر به وب‌سایت اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

متقاضیان شرکت در آزمون کارشناس ارشد 1403 باید شرایط عمومی و اختصاصی لازم در این آزمون را دارا باشند. تمامی این شرایط از مقررات وظیفه عمومی برای آقایان گرفته تا افراد دارای سهمیه در دفترچه راهنمای ثبت‌نام که در زمان مقرر در وب‌سایت قرار خواهد گرفت درج شده است. همچنین داوطلبان می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی ثبت‌نام کنند:

  • رشته امتحانی اصلی
  • رشته شناور مندرج در دفترچه راهنمای آزمون

ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد دارای مراحل زیر است:

  1. مراجعه داوطلب به وب‌سایت سازمان سنجش و خرید کارت اعتباری 12 رقمی و دانلود دفترچه راهنمای ثبت‌نام
  2. فایل عکس اسکن شده توسط متقاضی که باید دارای شرایط خاص مندرج در دفترچه باشد
  3. آماده کردن تمامی اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام
  4. خرید کارت اعتباری ثبت‌نام به مبلغ 368 هزار تومان و پرداخت از طریق درگاه سازمان سنجش
  5. پرداخت هزینه ارسال پیامک به مبلغ 10 هزار تومان
  6. متقاضیانی که علاقه‌مند به شرکت در رشته امتحانی شناور هستند، می‌بایست کد رشته امتحانی خود را در بند مربوط به تقاضانامه انتخاب کنند. این دسته از متقاضیان باید برای رشته دوم انتخابی خود نیز یک کارت اعتباری مجزا به مبلغ 368 هزار تومان خریداری کنند.

بیشتر بخوانید:

آیا شما هم قصد دارید در آزمون کارشناسی ارشد 1403 ثبت نام نمایید؟ نظر خود را درباره شرایط و نحوه ثبت نام در این آزمون در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر