;
coinex

ساخت فیلم‌های سازه کروی لاس‌وگاس چگونه انجام می‌شود؟

دارن آرنوفسکی، قصد دارد تا با ساخت فیلم‌های سازه کروی لاس‌وگاس به‌عنوان بزرگ‌ترین سازه‌ کروی زمین چالشی برای محدودیت‌های فیلم‌سازی و سینما جهان ایجاد کند.

به‌تازگی سالن موسیقی و سرگرمی Sphere در شهر لاس‌وگاس به‌روی عموم بازگشایی شده، که بزرگ‌ترین سازه کروی جهان لقب گرفته و نمایشگر‌های LED مورد استفاده در آن، بیشترین وضوح دنیا را به تصویر می‌کشند. از طرفی یکی از چالش‌های اساسی سازندگان این کره‌، در واقع ساخت فیلم‌های سازه کروی لاس‌وگاس برای به‌تصویر‌کشیدن تمامی قابلیت‌های این شاهکار مهندسی، بود. به‌نظر این امر قرار است در‌نهایت، با دوربین سفارشی 18K و ذوق هنری «دارن آرنوفسکی»، کارگردان مشهور، فیلمی به نام «کارت پستالی از زمین» قرار است تا چنین امری میسر شود. به همین جهت آرنوفسکی طی مصاحبه‌ جدید خود با برنامه «آخر شب با ست مایرز» از مشکلات استفاده از چنین دوربینی تا این حد پیشرفته سخن به میان آورده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ساخت فیلم‌های سازه کروی لاس‌وگاس

دوربین مورد استفاده که Big Sky نام دارد، از سنسور تصویر 316 مگاپیکسلی HDR با اندازه مربعی 3 اینچ در 3 اینچ بهره می‌برد؛ این به معنای 40 برابر دوربین‌های با وضوح 4K عادی است. این دوربین امکان ضبط ویدئو‌های 10 بیتی با نرخ 120 فریم‌بر‌ثانیه و ویدئو‌های 12 بیتی با نرخ 60 فریم‌بر‌ثانیه در وضوح 18K را دارد.

یکی از جزئیات خیره‌کننده‌ای که در مورد ساخت فیلم‌های سازه کروی لاس‌وگاس توسط آرنوفسکی بیان شده، این امر بوده که به‌منظور کار با این دوربین، به حدود 12 نفر احتیاج است. برخی از این افراد آن را جا‌به‌جا خواهند کرد و برخی دیگر هم به موضوع خنک‌سازی یاری می‌رساندند.

ساخت فیلم‌های سازه کروی لاس‌وگاس

از دیگر چالش‌های کار با دوربین شگفت‌انگیز 316 مگاپیکسلی مذکور، نرخ داده‌های عجیب‌و‌غریبی بوده که به تولید می‌رساند. آرنوفسکی مدعی شد که دوربین مذکور در هر ثانیه حدود 32 گیگابایت داده تولید خواهد کرد؛ یعنی حدود 2000 گیگابایت در دقیقه. گفتنی است که حجم نهایی فیلم این کارگردان، به حدود 500 ترابایت رسیده است.

به‌گزارش پتاپیکسل، به‌منظور مدیریت چنین حجم عظیمی از داده، Sphere Studios، شرکت سازنده این دوربین، ساز‌وکار ضبط و ذخیره‌ سفارشی تولید کرده است. این حافظه توانایی ذخیره‌سازی داده‌هایی با نرخ 32 گیگابایت‌بر‌ثانیه را داشته و در هر خشاب داده، 32 ترابایت فایل (برابر با 17 دقیقه تصویر‌برداری) را نگه‌داری می‌کند.

ساخت فیلم‌های سازه کروی لاس‌وگاس

یکی دیگر از مشکلات آرنوفسکی در این راستا، این بوده که باید برای محلی فیلم تهیه می‌کرد که رنگش را هم به چشم ندیده بود. Sphere در 23 سپتامبر 2023 (1 مهر 1402) به‌روی عموم باز شد و یک ماه پیش از آن، چشمان آرنوفسکی به جمال گوی مذکور روشن شد.

با تمام این مشکلات، آرنوفسکی بهره‌گیری از Big Sky را لذت‌بخش قلمداد کرد. وی به واکنش‌های مردم بعد از دیدن فیلمش در سالن Sphere اشاره داشت؛ اینکه تمامی آن‌ها غافل‌گیر خواهند شد و سر خود را برای دیدن قسمت‌های مختلف ساخته‌اش روی صفحه‌نمایش کروی 16K به این‌طرف و آن‌طرف می‌چرخاندند.

بنابر ادعای آرنوفسکی، ترکیب دوربینی همچون Big Sky و سالن کروی لاس‌وگاس، توانایی ایجاد انقلابی در صنعت فیلم‌سازی را دارد. فیلم «کارت پستالی از زمین» به‌مدت دو سال روی این سازه کروی غول‌پیکر پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص چالش‌های ساخت فیلم‌های سازه کروی لاس‌وگاس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر