;
coinex

در گوشی‌ های جدید آنر، برنامه‌ها با حرکات چشم باز می‌شوند

گوشی جدید آنر مجیک 6 مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 3 در کنار قابلیت‌های هوش مصنوعی خود از ویژگی جذاب ردیابی حرکات چشم برای کار با برنامه‌ها بهره می‌برد.

باوجود اینکه آنر فعلاً جزئیاتی درباره زمان عرضه‌ گوشی مجیک 6 خود اعلام نکرده اما کوالکام در گزارشی خبر از عرضه گوشی‌های مجهز به پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 طی هفته‌های آتی در بازار داده است. در همین راستا جورج ژائو، مدیرعامل آنر طی اجلاس Snapdragon Summit 20203 روی صحنه رفته و درباره هوش مصنوعی مولد به تشریح توضیحاتی پرداخت. در کنار این موارد، وی به معرفی پرچم‌دار این شرکت یعنی آنر 6 با جزئیات شگفت‌انگیزی نیز پرداخت؛ به‌عنوان نمونه در این گوشی قادر خواهید بود تا با استفاده از حرکات چشم خود با دستگاه ارتباط برقرار کنید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


کارکردن با برنامه‌های گوشی‌های آنر از طریق حرکات چشم

طی سخنرانی اصلی مدیرعامل آنر به‌طور خلاصه اطلاعاتی از فناوری تعامل با گوشی ازطریق حرکات چشم به علاقه‌مندان ارائه شد. در تصویری جهت توضیح فناوری مذکور عکس زنی قابل مشاهده بوده که به گوشی خود نگاه می‌کند و در بالای صفحه‌ نمایش آن چیزی شبیه به Live Activity دیده می‌شود که با تغییر جهت نگاه، اپلیکیشن را باز خواهد کرد.

آنر فناوری ردیابی چشم را تحت عنوان Magic Capsule نام‌گذاری کرده و آن را شیوه‌ای جهت تعامل چندوجهی مبتنی‌بر حرکات چشمان تعریف می‌کند. گوشی آنر مجیک 6 افزون‌بر این ویژگی از دستیار مجازی مبتنی‌بر هوش مصنوعی کوالکام نیز استفاده می‌کند و امکاناتی نظیر جمع‌‌آوری تمامی ویدیوهای روی دستگاه مطابق با معیار خاص، تغییر ویدیوها و تولید نسخه جدید آن‌ها را فراهم می‌آورد.

حرکات چشم

شیوه کار Magic Capsule فعلاً به‌طور دقیق مشخص نیست. ویدیوی نمایشی آنر تنها به چندوجهی بودن تعامل با گوشی آنر 6 اشاره کرده و داده‌های حرکتی چشم را به‌عنوان ابزار ورودی مورد توجه قرار داده است. احتمالاً این فناوری کارکردی مشابه با ویژگی ردیابی چشم در هدست واقعیت مجازی سونی یعنی پلی استیشن VR 2 خواهد داشت.

البته که مشاهده عدم محدودیت اقدامات شرکت‌های مختلف در تولید محصولات جدیدشان تنها به چت‌بات هوش مصنوعی بسیار نکته مثبتی است. به‌نظر شرکت‌ها قصد ارائه امکانات بهتر دیگری را نیز دارند. همان‌طور که ورج گزارش می‌کند، فناوری ردیابی چشم قابل‌اعتماد، مزیت‌های فراوانی را ایجاد خواهد کرد؛ به‌عنوان نمونه زمانی‌که در حال انجام کاری هستید و امکان استفاده از گوشی با دست وجود ندارد این قابلیت بسیار کاربردی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص باز شدن برنامه‌های با حرکات چشم در گوشی‌های جدید آنر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر