coinex
راهنمای خرید تکراتو

گوگل با تراشه‌های جدیدش کوالکام را به چالش می‌کشد؛ منتظر پیکسل 10 قدرتمند باشید

تراشه جدید گوگل که در سری پیکسل 10 از آن استفاده می‌شود، برای انجام کارهای خاصی مثل عکاسی و فناوری یادگیری ماشینی بهینه‌سازی خواهد شد.

شرکت گوگل با تولید سه تراشه اول تنسور خودش که همگی بر اساس نودهای فرایندی سامسونگ ساخته بودند، سخت تلاش کرد تا در حوزه تولید تراشه‌های موبایل، به شرکت‌های اپل و کوالکام برسد.

حالا در یک گزارش جدید اعلام شده که گوگل کنترل کامل فرایند توسعه تراشه‌های تنسور جی 5 را در اختیار گرفته و ممکن است برای تولید تراشه جدید گوگل ، از فرایند 3 نانومتری TSMC استفاده شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشخصات تراشه جدید گوگل

این خبر توسط یکی از افشاگران شناخته شده شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) با شناسه کاربری @OrеXda منتشر شده که سابقه خوبی در زمینه انتشار اطلاعات مربوط به طرح‌های سخت‌افزاری شرکت گوگل دارد. او ادعا می‌کند که خود شرکت گوگل در حال توسعه سی‌پی‌یو، جی‌پی‌یو و بک‌اند تنسور جی5 است و این تراشه توسط شرکت TSMC و با فرایند 3 نانومتری این شرکت تولید می‌شود.

تراشه جدید گوگل

این خبر هم با گزارش‌های قبلی که در آنها ادعا شده بود طراحی تراشه تنسور جی5 کاملاً اختصاصی است، همخوانی دارد. این یعنی شرکت گوگل کنترل بیشتری بر تراشه جدید خودش دارد و می‌تواند این تراشه را برای انجام کارهایی خاص مثل عکاسی و یادگیری ماشینی بهینه سازی کند.

در عین حال، انتظار می‌رود که عملکرد تراشه تنسور جی4 به کار رفته در سری پیکسل 9، نسبت به سری قبل کمی ارتقاء پیدا کرده باشد.

قرار است در سری پیکسل 10 که سال 2025 رونمایی می‌شود، از تراشه جدید گوگل یعنی تنسور جی5 استفاده شود. هنوز حدود 2 سال با رونمایی از این سری فاصله داریم اما اینکه خود شرکت گوگل کنترل کامل فرایند توسعه تراشه‌های خودش را در اختیار گرفته و ممکن است برای ساختن آنها از فرایند 3 نانومتری TSMC استفاده کند، برای طرفداران پیکسل خبر خوشایندی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تراشه جدید گوگل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع:  gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر