coinex
راهنمای خرید تکراتو

گوشی های هواوی اپلیکیشن گوگل را ویروس شناسایی می‌کنند

طبق گزارش کاربران گوشی های هواوی ، وقتی افراد اپلیکیشن گوگل را به‌صورت دستی نصب می‌کنند، با پیام هشدار ویروس مواجه می‌شوند.

هواوی، یکی از برندهای محبوب گوشی همراه در سال‌های اخیر، با مشکلاتی روبرو شده که ناشی از تحریم‌های آمریکا برای این شرکت است. به علت این تحریم‌ها، هواوی قادر به ارائه رسمی فروشگاه گوگل پلی و سرویس‌های گوگل روی گوشی‌های خود نیست. اما این مشکلات تنها به قطع همکاری با گوگل محدود نمی‌شود؛ کاربرانی که به‌صورت دستی اپ‌های گوگل را روی گوشی هواوی نصب کرده‌اند، با هشدارهای ویروسی بودن نرم‌افزار مواجه می‌شوند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


گوشی های هواوی اپلیکیشن گوگل را ویروس شناسایی می‌کنند

به گفته کاربران در شبکه‌های اجتماعی و بخش پشتیبانی اندروید گوگل، گوشی‌های هواوی در حال حاضر اپلیکیشن گوگل را به عنوان ویروس شناسایی می‌کنند. گوشی‌های هواوی این اپلیکیشن را با نام «TrojanSMS-PA» شناسایی کرده و اعلام می‌کنند که برنامه ویروس است.

چنانچه کاربر به پیام گوشی بی‌توجهی کند، هشدارها پشت سر هم ظاهر می‌شوند تا او را از ریسک بالای برنامه خبردار کنند. پیامی که در صفحه‌ی گوشی ظاهر می‌شود، می‌گوید:

«این اپلیکیشن، پیامک‌هایی را به‌طور خصوصی ارسال می‌کند، اپلیکیشن‌ها را به‌طور مخفیانه دانلود و نصب می‌کند و اطلاعات شخصی را می‌دزدد که ممکن است به خسارت مالی و نشت اطلاعات حریم خصوصی منجر شود. ما توصیه می‌کنیم که بلافاصله آن را حذف کنید.»

لازم به ذکر است که این مشکل به نرم‌افزار امنیتی هواوی مربوط می‌شود که به‌اشتباه، اپلیکیشن گوگل را به‌عنوان ویروس تروجان شناسایی می‌کند.

گوشی های هواوی اپلیکیشن گوگل را ویروس شناسایی می‌کنند

البته وجود چنین خطایی قبلا نیز توسط سیستم هشداردهنده‌ی گوگل (Play Protect) رخ داده است؛ همین ماه گذشته بود که گوگل پلی پروتکت به کاربران گوشی‌های سامسونگ هشدار داده بود اپلیکیشن‌های سیستمی، از جمله Samsung Wallet و Samsung Messages خطرناک هستند و باید حذف شوند. با این حال، بعدا اعلام شد که این خطا از سوی گوگل بوده است.

گوگل هنوز هیچ توضیحی درباره این وضعیت ارائه نداده است. البته نباید هم از این شرکت انتظاری داشت چرا که اپلیکیشن‌های گوگل به‌طور رسمی در گوشی‌های هواوی در دسترس نیستند. بعضی از کاربران متوجه شده‌اند که پاک کردن حافظه‌ی کش نرم‌افزار مدیریت گوشی (Phone Manager) مشکل را حل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره این مشکل گوشی های هواوی چیست؟ به نظر شما این موضوع می‌تواند روی فروش هواوی تاثیر داشته باشد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر