coinex
راهنمای خرید تکراتو

تهدید یوتیوب جواب داد! هزاران نفر اد بلاکرها را پاک کردند

پس از تهدید یوتیوب پیرامون استفاده از اد بلاکرها، افراد زیادی به حذف مسدود کننده‌های تبلیغات خود اقدام کردند. حال شرکت‌های سازنده ادبلاکرها به این تهدید یوتیوب اعتراض دارند.

مقابله‌ی جدید یوتیوب با مسدودکننده های تبلیغات، باعث نگرانی شرکت‌های سازنده ادبلاکرها شده است و می‌تواند آسیب‌هایی را برای آنها به‌ دنبال داشته باشد. با این حال یوتیوب همچنان در حال ارسال اخطار به افرادی است که با مسدودکننده‌های تبلیغات به تماشای ویدیو می‌نشینند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تهدید یوتیوب جواب داد!

یکی از شرکت‌های سازنده ادبلاکر، AdGuard، در صحبت با Wired اذعان داشت که از تاریخ 9 اکتبر بیش از 11000 نفر روزانه افزونه کروم آن‌ها را حذف کرده‌اند. این در حالی است که پیش از اعمال تغییرات YouTube، این مقدار چیزی حدود 6000 حذف در روز بوده است.

همچنین مدیر ارشد فناوری این شرکت، Andrey Meshkov، به Wired گفته است که در تاریخ 18 اکتبر 52000 نفر نسخه رایگان AdGuard را حذف کرده‌اند. با این حال، نصب نسخه پولی AdGuard که اخطارهای یوتیوب بر آن تاثیر ندارد، افزایش یافته است.

تهدید یوتیوب

یکی دیگر از شرکت‌های مسدودکننده تبلیغات، Ghostery، عنوان کرده که استفاده از محصولات آن‌ها در ماه اکتبر ثابت بوده است. جالب است بدانید که بیش از 90 درصد از کاربران محصولات این شرکت، در طول یک نظر سنجی، علت حذف ادبلاکرهای Ghostery را عدم کارایی آن در یوتیوب دانسته‌اند.

به نظر می‌رسد که اخطارها و سرکوب‌های یوتیوب فقط برای افرادی اعمال می‌شود که از طریق کروم در لپ تاپ و رایانه‌های رومیزی به وب سایت آن‌ها مراجعه می‌کنند. به همین دلیل برخی از کاربران با تغییر مرورگرهای خود به حل این مشکل پرداخته‌اند. ادعای شرکت Ghostery مبنی بر افزایش 30 درصدی نصب مرورگر مایکروسافت Edge در ماه اکتبر نسبت به سپتامبر، نشانگر درستی این مسئله است.

همان‌طور که می‌دانید تبلیغات YouTube به طور فزاینده‌ای به درآمد کلی گوگل کمک می‌کند. این شرکت از ابتدای سال جاری تا سپتامبر، بیش از 22 میلیارد دلار از تبلیغات در این پلتفرم به دست آورده است.

با این حال streaming platform همچنان در تلاش است تا افراد بیشتری را به خرید YouTube Premium ترغیب کند. در نسخه پریمیوم یوتیوب دیگر خبری از تبلیغات کلافه کننده نیست و افراد می‌توانند به راحتی ویدیوها را دانلود کرده و یا با کیفیت‌های بالاتر تماشا کنند. یوتیوب پریمیوم اجازه دسترسی به YouTube Music را به کاربران خود می‌دهد و قیمت آن از اوایل سال جاری از 2 دلار به 14 دلار در ماه رسیده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: engadget

نظر شما درباره تغییرات و تهدید یوتیوب چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر