coinex
راهنمای خرید تکراتو

معرفی جدیدترین گوشی نوکیا 2023؛ بازگشتی قوی و شکوهمند

شاید با شنیدن نام گوشی‌های نوکیا، همان گوشی‌های ساده و کوچک را به یاد بیاورید. ولی این روزها یکی از جدیدترین و بهترین گوشی‌های هوشمند سال 2023، متعلق به برند نوکیا است. برند نوکیا بعد از تولید مدل‌های ساده، برخی مدل‌های جدید خود را نیز وارد بازار کرده است.

مجیک مکس نام یکی از مدل‌های جدید گوشی‌های این برند است. گوشی نوکیا مجیک مکس، ویژگی‌های بسیار جذابی دارد و با داشتن امکانات فوق‌العاده و قیمت مقرون به صرفه، رقیب اصلی گوشی‌های آیفون محسوب می‌شود. در ادامه قصد داریم با معرفی جدیدترین رقیب آیفون، شما را با امکانات قدرتمند این گوشی آشنا کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

حضور قدرتمند نوکیا بعد سکوتی طولانی

یکی از قدیمی‌ترین برند‌های سازنده گوشی‌های همراه هوشمند، نوکیا است. امروزه دیگر کسی با شنیدن نام این برند به یاد موبایل‌های قدیمی نمی‌افتد. گوشی Nokia Magic Max 5G 2023  در ماه آگوست روانه بازار شده و یک تحول باورنکردنی در بازار ایجاد کرده است. با اینکه نوکیا در ده اخیر حضور پررنگی در بازار موبایل نداشته اما جدیدا محصولات نوینی را وارد بازار کرده و بعد از سکوتی طولانی توانسته حضور قدرتمندی داشته باشد.

جدیدترین گوشی نوکیا 2023

جدیدترین تجهیزات هوشمند و امکاناتی مثل نسل پنجم اینترنت مواردی هستند که برند‌ها بر سر آن‌ها با هم رقابت می‌کنند. با توجه به این موضوع، گوشی نوکیا Magic Max به صورت 5G طراحی شده و قابلیت‌های منحصر به فردی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در ادامه با بررسی مشخصات جدیدترین پرچمدار نوکیا، به شما می‌گوییم که چرا این گوشی رقیب آیفون شده است.

مشخصات گوشی Nokia Magic Max 5G 2023

این دستگاه جدیدترین پرچمدار نوکیا است و برای علاقه‌مندان گوشی‌های اندروید، انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود. گوشی نوکیا مجیک مکس دارای صفحه نمایش 6/6 اینچی است و برای جایگذاری دو سیم کارت نانو ظرفیت دارد. همچنین دارای رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل است و چندین دوربین دارد. دوربین‌های اصلی آن شامل دوربین‌های ماکرو (5 مگاپیکسل)، اولترا واید (16 مگاپیکسل) و واید (144 مگاپیکسل) هستند.

بررسی گوشی Nokia Magic Max 5G 2023
بررسی گوشی Nokia Magic Max 5G 2023

گوشی Nokia یک دوربین ثانویه واید (16 مگابایت) هم دارد و دوربین سلفی آن مجهز به قابلیت HDR است. دوربین فیلمبرداری آن هم از کیفیت 4K پشتیبانی می‌کند. گوشی نوکیا مجیک مکس فایو جی، دارای اندروید 13 است و باتری 6500 میلی‌آمپر ساعت دارد‌. رم این دستگاه هم به صورت 6، 8 و 12 گیگابایت ارائه می‌شود. حافظه داخلی آن هم ممکن است 128، 256 یا 512 گیگابایت باشد.

–         بررسی طراحی نوکیا magic Max

این گوشی صفحه نمایش کامل 67/6 اینچی دارد و به صورت کاملا لمسی طراحی شده است. از طرفی دارای Corning Gorilla Glass 7 است که به خوبی از صفحه نمایش محافظت می‌کند. نوکیا مجیک مکس 190 گرم وزن دارد و این امکان را فراهم کرده تا کاربر بتواند تصاویر و فیلم‌های مختلف را با وضوح و شفافیت بالا مشاهده کند.

نکته قوت این گوشی این است که با داشتن رزولوشن بالا، بیش‌تر از 16 میلیون رنگ را نشان می‌دهد. از طرفی با داشتن قابلیت Always-on display امکان استفاده طولانی مدت از این دستگاه را فراهم کرده است. بدون اینکه صفحه نمایش بخواهد خاموش شود.

–         دوربین گوشی نوکیا Magic Max

دوربین سه‌گانه گوشی نوکیا که دوربین اصلی آن است، سه لنز اصلی در حالت‌های واید، اولترا واید و عمیق دارد. دوربین سلفی آن هم بسیار قدرتمند و 64 مگاپیکسلی است. با استفاده از قابلیت‌هایی مثل عکسبرداری پانوراما، HDR، زایس اپتیک و… امکان ثبت تصاویر حرفه‌ای فراهم شده و فرد می‌تواند با کیفیت 1080p فیلمبرداری کند.

–         باتری گوشی نوکیا Magic Max

یکی از مهم‌ترین اجزای سازنده گوشی، باتری است. نوکیا با تمرکز بر قوی کردن باتری توانسته ظرفیت باتری گوشی‌های نسل جدید خود را افزایش دهد. از این رو مجیک مکس دارای باتری با ظرفیت 6500 میلی‌آمپر ساعت است.

–         حافظه گوشی نوکیا Magic Max

این گوشی دارای رم 6، 8 و 12 گیگابایت است و حافظه جانبی با ظرفیت 128، 256 یا 512 گیگابایت دارد. البته امکان افزایش حافظه داخلی گوشی تا یک ترابایت هم با استفاده از میکرو اس دی امکان‌پذیر است.

–         امنیت گوشی نوکیا Magic Max

نوکیا مانند آیفون تدابیر امنیتی لازم را در طراحی جدیدترین گوشی خود در نظر گرفته است. برای مثال در مجیک مکس سیستم اثر انگشت، پین کد و الگو‌های مختلف قرار دارند.

–         دیگر تجهیزات گوشی نوکیا Magic Max

جدیدترین حسگر‌ها مانند اثر انگشت، قطب نما، فشار سنج، شتاب سنج، ژیروسکوپ و… از جمله تجهیزات دیگری هستند که در این گوشی وجود دارند.

مقایسه نوکیا Magic Max با آیفون 14 پرومکس

همانطور که گفتیم مجیک مکس رقیب سرسختی برای آیفون 14 پرومکس محسوب می‌شود. در سیستم نمایش هر دو گوشی، از دو نوع نمایشگر مختلف استفاده شده است. صفحه نمایش 67/6 اینچی در گوشی آیفون مجهز به نمایشگر OLED و در نوکیا مجهز به نمایشگر AMOLED است. بخش مهم دیگر، دوربین گوشی است. دوربین گوشی آیفون 48 و دوربین گوشی نوکیا 144 مگاپیکسل است. رزولوشن تصاویر هم در محصول جدید نوکیا بیش‌تر است.

دوربین سلفی آیفون 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی نوکیا 64 مگاپیکسلی است. البته مقایسه کیفیت دوربین گوشی‌های این دو برند بهتر است با قرار دادن تصاویر ثبت شده در کنار هم انجام شود. بدین ترتیب امکان بررسی تفاوت‌های هر دو دستگاه فراهم می‌شود. مورد مهم بعدی، باتری است. باتری نوکیا لیتیوم پلیمری و باتری آیفون لیتیوم یونی است. هر دو گوشی با شارژر‌های اورجینال سریع شارژ شده و به خوبی شارژ نگه می‌دارند.

 و در آخر

نوکیا یکی از قدیمی‌ترین برند‌های سازنده گوشی است که با تولید محصولات با کیفیت و مقاوم توانسته دیدگاه مثبتی را در ذهن مشتریان خود ایجاد کند. با توجه به این موضوع، شاید نوکیا کم فعالیت بوده، اما هر بار با قدرت بیش‌تری به بازار برگشته است.

اکنون در کنار فروش مدل‌های ساده، این برند محصولات هوشمند و جدیدی را هم به بازار عرضه می‌کند. جدیدترین پرچمدار او که در حال رقابت با آیفون 14 است، قابلیت‌های کلیدی زیادی دارد و یکی از بهترین گزینه‌های خرید محسوب می‌شود. این گوشی Magic Max 5G است که در آگوست 2023 روانه بازار شده و توانسته فروش زیادی داشته باشد.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    از اول سال دارن میگن میاد ولی هنوز به تولید نرسیده

    پاسخ