;
coinex

قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ اولترا جان یک مرد دیابتی را نجات داد

قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ اولترا ناجی جان یک مرد دیابتی در لاس وگاس شد. این مرد 40 ساله جان خود را مدیون یک ساعت هوشمند است.

چند روز پیش، جاش فورمن (Josh Furman)، یک مرد 40 ساله ساکن لاس وگاس، که مبتلا به دیابت است به دلیل افت قند خون بیهوش شد. بلافاصله پس از این اتفاق، ساعت هوشمند این مرد با استفاده از قابلیت تشخیص سقوط به طور خودکار با 911 تماس گرفت و جان این مرد را نجات داد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ اولترا ناجی جان مرد دیابتی

جاش فورمن پس از آنکه به دلیل کاهش قند خون بیهوش شد و به روی زمین افتاد، فکرش را هم نمی‌کرد که ساعتش او را نجات دهد. اپل واچ اولترا این مرد پس از تشخیص و شناسایی سقوط، سریعا با خدمات اورژانس تماس گرفت و اگرچه نمی‌توانست با اپراتور 911 به طور واضح ارتباط برقرار کند، اما با اشتراک گذاری موقعیت مکانی صاحب خود، اورژانس را به محل حادثه راهنمایی کرد. علاوه‌براین، این ساعت هوشمند، پیام‌هایی را به مخاطب اضطراری که مادر فورمن بود، ارسال کرد و او هم وضعیت پزشکی جاش را به اطلاع تیم خدمات اورژانس رساند.

قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ اولترا

قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ اولترا به طور پیش‌فرض برای کاربران زیر 55 سال غیرفعال است؛ اما خوشبختانه فورمن پیش از وقوع این حادثه آن را فعال کرده بود. فورمن معتقد است که استفاده از کلیه ویژگی‌ها و تنظیم ساعت هوشمند متناسب با زندگی شخصی هر فرد، از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌گوید که بدون وجود این ویژگی، ممکن بود نتیجه بسیار متفاوت باشد.

ویژگی تشخیص سقوط در مدل‌های مختلف اپل واچ به شکل‌های متفاوت مانند ضربه، انتشار زنگ هشدار و یا نمایش اعلان عمل می‌کند. پس از فعال شدن این ویژگی، کاربران می‌توانند یا با خدمات اضطراری تماس بگیرند و یا اعلان را رد کنند. در صورتی که پس از سقوط، ساعت هوشمند به مدت یک دقیقه هیچ گونه حرکتی را از سوی صاحب خود تشخیص ندهد، به طور خودکار با خدمات اورژانس و مخاطبین اضطراری ارتباط برقرار می‌کند و موقعیت مکانی کاربر را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارد.

با اینکه اپل‌ واچ نمی‌تواند سطح قند خون را مستقیما اندازه‌گیری کند، اما مورد پیش آمده نشان می‌دهد که این قابلیت می‌تواند ابزار ارزشمندی در مواقع اضطراری باشد. این داستان، اهمیت استفاده صحیح از فناوری و گجت‌های هوشمند را بار دیگر به ما ثابت کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ اولترا و نقش نجات‌بخش آن در زندگی انسان‌ها چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر