;
coinex

ممنوعیت فروش اپل واچ در آمریکا ؛ پای یک ایرانی در میان است!

به‌دنبال شکایت مسیمو از اپل به علت بهره‌گیری از حسگر پایش سطح اکسیژن خون، درحال‌حاضر احتمال ممنوعیت فروش اپل واچ در آمریکا قوت گرفته است.

کمیسیون تجارت بین‌الملل آمریکا (ITC) طی حکمی از احتمال ممانعت در واردات ساعت هوشمند اپل صحبت به میان آورده است. این حکم پس از دستیابی به شواهدی مبنی‌بر نقض حق مالکیت فکری شرکت فناوری پزشکی مسیمو (Masimo) توسط اپل صادر شده است.

در شکایت مسیمو از اپل ادعا شده که ساعت‌های ناقض پتنت اپل، در چین تولید شده‌اند. اپل از آن هنگام به بعد بخشی از تولید ساعت‌های خود را به ویتنام انتقال داده است. از طرفی متعاقباً دعوای حقوقی اپل از مسیمو نیز به علت نقض حقوق مالکیت فکری، در دادگاه مطرح شده است. اپل دعوای قانونی مسیمو را فراری رو به جلو برمبنای تولید اسمارت واچ کپی‌شده‌اش از اپل واچ قلمداد کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


احتمال ممنوعیت فروش اپل واچ در آمریکا

به گزارش رویترز، ITC تصمیم قاضی را که در دی ماه سال پیش اعلام شده بود، به تأیید رسانده است. به همین جهت، اپل جهت اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون به‌کمک نور، از پتنت ثبت‌شده‌ شرکت مسیمو بهره گرفته است. براساس اسناد رسمی، این حکم هم‌اکنون در مرحله بررسی و تجدیدنظر قرار دارد.

در حکم ITC البته مشخص نشده که کدام مدل‌های ساعت هوشمند اپل شامل حکم ممنوعیت قرار خواهند گرفت. البته طبق شکوائیه مسیمو در سال 2021 ادعا شده که اپل واچ سری 6 سال 2020، نخستین ساعت اپل با قابلیت اندازه‌گیری اکسیژن خون، مالکیت فکری این شرکت را نقض کرده است.

از طرفی دولت جو بایدن تا پیش از اجرای دستور ممنوعیت فروش اپل واچ 60 روز فرصت خواهد داشت که در مورد وتو کردن این حکم تصمیم بگیرد؛ هرچند رؤسای جمهور قبلی ایالات متحده کمتر از تصمیم به وتو برای این قبیل ممنوعیت‌ها استفاده کرده‌اند. پس از پایان مرحله بررسی، اپل قادر خواهد بود تا این شکایت را به دادگاه استیناف فدرال آمریکا ارجاع دهد.

ممنوعیت فروش اپل واچ

یکی از مدیران روابط عمومی اپل در این رابطه بیان می‌دارد: «مسیمو به اشتباه تلاش می‌کند ابزاری که می‌تواند جان‌ انسان‌ها را نجات دهد را از میلیون‌ها مصرف‌کننده‌ی آمریکایی باز دارد، در حالی که خودش به‌سمت ساخت ساعت هوشمندی که از اپل الهام گرفته است، حرکت می‌کند. اگرچه تصمیم امروز تأثیر فوری بر فروش ساعت‌های هوشمند اپل ندارد، ما باور داریم که این تصمیم باید عوض شود و تلاش خود را برای تجدیدنظر ادامه خواهیم داد.»

جو کیانی، مدیرعامل مسیمو نیز اظهار داشته است:

نظر ITC این پیام قدرتمند را می‌رساند که حتی بزرگترین شرکت فناوری آمریکا هم بالاتر از قانون نیست.

گفتنی است که اپل طی بهمن سال پیش هم به‌علت دعوای حقوقی جداگانه‌ای در مورد نقض حقوق مالکیت فکری شرکت فناوری پزشکی AliveCor، با ممنوعیت واردات اپل واچ از طرف کمیسیون تجارت بین المللی مواجه شد، بااین‌حال آن حکم را در روند مربوط به اعتبارسنجی پتنت‌های AliveCor به حالت تعلیق درآورد.

تمام این پرونده‌های حقوقی در حالی مطرح شده که گجت‌های پوشیدنی اپل شامل اپل واچ و هدفون ایرپاد طی سه‌ماهه سوم سال 2023 حدود 8.28 میلیارد دلار درآمدزایی داشته‌اند.

دیدگاه شما در خصوص احتمال ممنوعیت فروش اپل واچ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر