coinex
راهنمای خرید تکراتو

شرایط دریافت وام دانشجویی نیمه دوم ۱۴۰۲ ؛ پرداخت تسهیلات دانشجویی با کارمزد صفر درصد

شرایط دریافت وام دانشجویی نیمه دوم ۱۴۰۲ توسط رئیس صندوق رفاه دانشجویی اعلام شد. البته دریافت وام دانشجویی 1402 مستلزم ارائه برخی مدارک است. در ادامه نوشته با ما همراه باشید.

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویی، شرایط دریافت وام دانشجویی نیمه دوم ۱۴۰۲ را اعلام کرد که طبق آن متقاضیان دریافت این وام می‌توانند از امروز شنبه، 20 آبان 1402 تسهیلات خود را دریافت کنند. همانطور که می‌دانید، وام دانشجویی هرساله با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و صندوق رفاه دانشجویی به جها رفاه حال دانشجویان در سراسر ایران درنظر گرفته می‌شود. وام‌های دانشجویی اغلب به عنوان وام ضروری و یا وام ودیعه مسکن پرداخت می‌شوند و این دوره نیز از این قاعده مستثنی نیست.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


شرایط دریافت وام دانشجویی نیمه دوم ۱۴۰۲ اعلام شد

صندوق رفاه دانشجویی با همکاری مستمر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هرساله مبلغی را به عنوان تسهیلات به دانشجویان با هدف نیازهای تحصیلی و مالی پرداخت می‌کند.

مبلغ وام‌های دانشجویی اغلب توسط وزارت علوم تعیین و صندوق رفاه دانشجویان عهده‌دار ثبت‌نام و پرداخت است. وام دانشجویی آبان نیز به دو صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت به دانشجویان متقاضی پرداخت شده  که می‌شود گفت کارمزدی ندارند. همین موضوع باعث می‌شود که اکثریت دانشجویان کشور به سراغ دریافت این وام رفته تا مشکلاتشان را رفع کنند.

شرایط واگذاری وام دانشجویی نیمه دوم ۱۴۰۲ اعلام شد
شرایط دریافت وام دانشجویی نیمه دوم ۱۴۰۲ اعلام شد

اما دریافت وام دانشجویی نیم‌سال دوم سال 1402 مستلزم معرفی یک نفر به عنوان ضامن است که باید مدارک خواسته شده را تحویل دهد.

در این خصوص مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت:

از امروز اولین وام‌های دانشجویی به حساب دانشجویان واریز خواهد شد، به عبارتی از امروز اولین وام‌هایی که دانشگاه‌ها تائیدکرده‌ و به صندوق رفاه دانشجویان ارسال کردند، واریز می‌شود.

به گفته وی: «وام‌های دانشجویی عموماً وام‌های ضروری یا ودیعه مسکن هستند.»

مدارک موردنیاز ضامن برای دریافت وام دانشجویی

  • اگر ضامن حقوق‌بگیر، کارمند، مستمری‌بگیر بازنشسته و یا عضو هیئت علمی باشد، باید مدارک زیر را ارائه دهد:
  1. آخرین حکم استخدام و یا قرارداد 1ساله، به همراه مهر و امضاء دستگاه مربوطه (ارائه مدارک به اداره رفاه دانشگاه)
  2. گواهی کسر از حقوق جدید

تبصره: گواهی کسر از حقوق می‌بایست دارای نوع استخدام رسمی، پیمانی و یا قراردادی باشد. این گواهی باید حتماً خطاب به وزارت علوم و صندوق رفاه دانشجویی باشد و سازمان مربوطه باید متعهد به پرداخت از طریق این گواهی باشد.

  • ضامن سردفتردار: این افراد می‌بایست کپی مجوز و یا فعالیت خود را که به صورت برابراصل شده در دفترخانه‌های رسمی باشد را تحویل دهد.
  • پوشش کمیته امداد امام خمینی: دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد نیز باید گواهی کتبی ضمانت خود را از این کمیته دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما شرایط و نحوه دریافت وام ضروری دانشجویی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر