;
coinex

زمان واریز یارانه آبان 1402 مشخص شد؛ مبلغ یارانه آبان چقدر است؟ [جزئیات]

زمان واریز یارانه آبان 1402 طبق شیوه هرماهه اعلام شد. براین اساس حساب بانکی یارانه‌بگیران امشب با واریز یارانه جدید شارژ می‌شود. آیا مبلغ یارانه آبان تغییر کرده است؟

سازمان هدفمندی یارانه‌ها، زمان واریز یارانه آبان 1402 را طبق سنت هرماهه اعلام کرد. براساس اعلام این سازمان، یارانه کمک معیشتی خانوارهای ایرانی، آبان‌ماه به پله 153 می‌رسد و طبق ماه‌های قبلی، بامداد یکشنبه، 21 آبان 1402 به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. باوجود اینکه دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای بالا بردن آمار استفاده از کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی دارد، اما مشاهدات نشان می‌دهد که هنوز اکثریت مشمولین یارانه ترجیح می‌دهند که یارانه نقدی را به جای کوپن الکترونیک استفاده کنند.

تاکنون یارانه تشویقی 120 هزار تومانی برای دهک‌های از 1 تا 7 فعال شده است و افرادی که برای خرید کالاهای اساسی از کالابرگ الکترونیک استفاه کنند، می‌توانند این مبلغ را به عنوان طرح تشویقی به صورت اضافه دریافت کنند. لازم به ذکر است که درصورت استفاده از کالابرگ، دیگر امکان دریافت یارانه به صورت نقدی وجود نخواهد داشت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


زمان واریز یارانه آبان 1402 اعلام شد

با اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه نوبت 153 بامداد یکشنبه، 21 آبان 1402 به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. افرادی که ماه‌های پیش یارانه خود را به صورت نقدی دریافت کرده‌اند، می‌توانند یارانه آبان‌ماه را نیز به صورت نقدی دریافت کنند. اما خانوارهایی که یارانه خود را به صورت کالابرگ الکترونیک مصرف کرده‌اند، این ماه نیز باید به همین شکل از یارانه خود بهره‌مند شوند.

ماه گذشته، دهک‌های 6 و 7 نیز مشمول دریافت کالابرگ الکترونیک شدند. بر همین اساس، خانوارهای از دهک 1 تا 7 به ازای هرنفر، مشمول دریافت یارانه 400 هزار تومانی و خانوارهای از دهک 8 تا 10 نیز به ازای هر نفر، مبلغ 300 هزار تومان به عنوان یارانه کمک معیشتی دریافت می‌کنند.

زمان واریز یارانه آبان 1402 اعلام شد

خانوارهایی مشمول یارانه که تاکنون از کوپن الکترونیکی استفاده نکرده‌اند، می‌توانند مبلغ یارانه خود را به صورت کامل برداشت کنند و در صورت استفاده به همان میزان از واریز یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

همچنین چنانچه افراد حداقل 200 هزار تومان از یارانه خود را برای طرح کالابرگ اختصاص داده و از فروشگاه‌های دارای اسکن بارکد، کالاهای اساسی خریداری کنند، می‌توانند مبلغ 120 هزار تومان به صورت طرح تشویقی نیز دریافت کنند.

19 میلیون خانوار ایرانی مشمول یارانه تشویقی 120 هزار تومانی شدند

سید رضا یحیوی، مشاور معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:

از دوره‌ای که افزایش اعتبار تشویقی به یارانه افراد اعلام شده، بیش از 6.5 میلیون خانوار از طرح کالابرگ الکترونیکی استفاده کرده‌اند که استقبال ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد. بیشترین خریدهای انجام شده بین دهک‌های دو و سه بوده که مشمول دریافت یارانه هستند که این نشان می‌دهد دهک‌های پایین جامعه از آن به خوبی استفاده کرده‌اند و دولت نیز توانسته به هدفی که دارد نزدیک شود.

وی افزود: «حالا بیش از 19 خانوار ایرانی مشمول طرح تشویقی یارانه 120 هزار تومانی هستند که می‌توانند با خرید به صورت کالابرگ الکترونیک از ابن مبلغ اضافه استفاده کنند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص یارانه آبان‌ماه و مبلغ یارانه آبان چیست؟ آیا شما نیز جزء 19 میلیون نفر مشمول دریافت یارانه تشویقی 120 هزار تومانی هستید؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو درمیان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر