coinex
راهنمای خرید تکراتو

خداحافظی با پژو پارس ؛ پرفروش ترین سدان ایران خودرو از رده خارج می‌شود

ظاهراً زمان خداحافظی با پژو پارس فرا رسیده است و ایران خودرو تصمیم خود برای بازنشسته کردن این سدان محبوب و پرفروش را گرفته است.

مهدری رادمنش، معاوت تحقیقات ایران خودرو خبر از توقف تولید پژو پارس تا آخر سال 1402 داد و اعلام کرد که بدین‌ترتیب آخرین عضو خانواده پلتفرم 405 نیز بازنشسته و به جای آن سمند سورن XU7P جایگزین خواهد شد.

اولین تبلیغات رسمی پژو پارس در سال 1379 در تلویزیون و رسانه‌های کشور پخش شد و ایران خودرو اعلام کرد که نسخه جدیدی از پلتفرم 405 را تولید کرده است که از ظاهر گرفته تا مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی، از این سدان بهتر و پیشرفته‌تر است.

سدان پژو پارس تاکنون در مدل‌های مختلفی نظیر پژو پارس XU7, پژو پارس XU7P, پژو پارس ELX با موتور زانتیا (بهترین مدل تولیدی پژو پارس توسط ایران خودرو) و پژو پارس TU5 تولید شده است که هرکدام ویزگی‌ها و نقاط ضعف و قوت خود را داشتند.

بیشتر بخوانید: توقف تولید 10 محصول ایران خودرو ؛ خودروهای پرطرفدار ایران خودرو از رده خارج شدند [+جدول]

زمان خداحافظی با پژو پارس نزدیک است

رادمنش امروز در خبری که شاید عجیب هم به نظر نمی‌رسد، اعلام کرد که ایران خودرو تصمیم به توقف تولید پژو پارس در اواخر سال 1402 گرفته است و به جای آن سمند سورن با موتور XU7P را جایگزین خواهد کرد.

رادمنش تاکید کرد:

تا پیش از این سورن با موتور EF۷ در سایت تبریز ایران خودرو تولید می‌شد که با برنامه خروج این محصول و ارتقاء موتور EF۷ به موتور XUP به‌زودی محصول سورن با موتور XUP در سایت‌های تولیدی کرمانشاه، فارس و خزر تولید می‌شود.

طبق اطلاعاتی که رادمنش فاش کرده است، ایران خودرو مشغول توسعه پلتفرم تارا است و برنامه‌های این شرکت خودروساز برای توسعه پلتفرم تارا را تشریح کرد.

زمان خداحافظی با پژو پارس نزدیک است
خداحافظی با پژو پارس

به گفته وی، تاکنون دو محصول تارا اتومات و دستی از روی پلتفرم تارا عرضه شده است و محصول جدیدی که بر روی این پلتفرم تولید شده تارا V۴ است که در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو تهران نیز عرضه شده است.

معاون تحقیق و توسعه محصول ایران خودرو همچنین در خصوص برنامه‌های این معاونت برای توسعه محصولات برقی گفت:

ایران خودرو برای توسعه محصولات با تکنولوژی جدید، برنامه تارا هیبریدی را هدف‌گذاری کرده است و تا پایان سال ۱۴۰۳ تارای هیبریدی تجاری و عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: «البته خودرو تارا هیبرید با موتور EC۵ در فاز اول تولید خواهد شد و در وهله دوم، تارا هیبرید با موتور IK۳ تولید می‌شود. البته موتور هیبریدی IK۳ هنوز عرضه نشده است پس اول باید منتظر عرضه این موتور هیبریدی جدید باشیم و سپس خودرو تارا مجهز به آن معرفی می‌شود.»

طرح فروش پژو پارس آبان 1402

ایران خودرو روز گذشته خبر از آغاز طرح فروش پژو پارس در سامانه یکپارچه ویزه متقاضیان اولویت‌بندی شده در پاییز 1402 داد. در شرایط فروش پژو پارس اعلام شد که متقاضیان می‌بایست برای تکمیل وجه خود به وب‌سایت فروش ایران خودرو به نشانی https://esale.ikco.ir/ مراجعه کنند. ضمناً پس از ثبت‌نام نهایی، خودرو با موعد تحویل 90 روزه تحویل مشتری خواهد شد.

زمان خداحافظی با پژو پارس نزدیک است
فرو شویژه ایران خودرو در سامانه یکپارچه

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص خداخافظی با پژو پارس چیست؟ لطفاً نظارت خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو درمیان گذاشته و خاطرات خود با سدان پژو پارس را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر