coinex
راهنمای خرید تکراتو

سیری هوشمندتر می‌شود؛ مجهز شدن دستیار صوتی اپل به هوش مصنوعی خاص خودش

سیری مبتنی بر هوش مصنوعی یکی دیگر از ویژگی‌های iOS 18 است که احتمالا در WWDC 2024 معرفی می‌شود. سیری در آینده‌ای نزدیک، به یک دستیار مجازی هوشمند و بسیار کاربردی در محصولات اپل تبدیل خواهد شد.

حساب کاربری Tech_Reve اخیرا در شبکه اجتماعی X پستی منتشر کرده و در آن اعلام کرده است که اپل برای هوشمندتر کردن دستیار صوتی اپل از LLM (Large Language Model) استفاده خواهد کرد. LLM که در چت‌بات‌هایی مثل ChatGPT به کار می‌رود، یک مدل زبانی با حجم عظیمی از داده است که به آن امکان درک طیف وسیعی از مکالمات را می‌دهد.

اپل امیدوار است با افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی به iOS 18 به فروش بیشتر گوشی‌های iPhone 16 کمک کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


سیری مبتنی بر هوش مصنوعی

در خبر قبلی که توسط مارک گورمن از بلومبرگ منتشر شده بود، گفتیم که اپل قصد دارد ویژگی‌های جدید به iOS 18 اضافه کند؛ از آنجا که تغییرات سخت‌افزاری سری آیندۀ آیفون نسبت به مدل‌های امسال بسیار کمتر است، اپل امیدوار دارد این نرم‌افزار بتواند فروش سری آیفون 16 را بالاتر ببرد. این با پستی که Tech_Reve منتشر کرد مطابقت دارد و این شرکت در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) در ژوئن آینده از سیری هوشمند جدید رونمایی خواهد کرد.

سیری مبتنی بر هوش مصنوعی

احتمالا اپل قصد دارد سخت‌افزارهای بدون نوآوری و تکراری خود را با به کار بردن سیری مبتنی بر هوش مصنوعی در iOS 18 کمی جذاب‌تر کند. سیری هوشمند، زبان طبیعی و الگوهای گفتاری را بهتر درک می‌کند. اینکه آیا این دستیار صوتی اپل می‌تواند گوگل اسیستنت را به چالش بکشد یا خیر هنوز مشخص نیست.

سیری از زمانی که برای اولین بار در سال 2011 با آیفون 4s معرفی شد برای بسیاری از کاربران ناامیدکننده بوده است.

بر اساس گفته‌های گورمن، اپل می‌تواند علاوه بر سیری برنامه‌هایی مثل Pages ،Keynote و Apple music را به کمک هوش مصنوعی قوی‌تر کند. برای این کار باید چیپست A18 Pro را تقویت کرده و هر چهار مدل آیفون سال 2024 را به چیپست A18 Pro مجهز کند.

آیا اپل سیری مبتنی بر هوش مصنوعی را در مدل‌های قدیمی‌تر آیفون ارائه می‌دهد؟

در اینجا شرایط کمی برای اپل سخت می‌شود، چرا که افزودن ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی فقط برای آیفون 16 و بالاتر و در حالت on-device امکان‌پذیر است. همین موضوع تعداد زیادی از کاربران آیفون را که نمی‌توانند دستگاه خود را ارتقا دهند عصبانی می‌کند.

شاید اپل مجبور باشد شرایطی فراهم کند که بعضی از این ویژگی‌های هوش مصنوعی در حالت off-device پردازش شوند. احتمالا بعد از معرفی آیفون 16 در سال 2024 چند ماهی را منتظر بماند و کم‌کم این ویژگی‌ را در آیفون 15 پرو و مدل‌های پرو قدیمی‌تر ارائه دهد. این همان کاری است که گوگل با گوشی‌های پیکسل خود انجام داد.

اپل با یک ارتقاء اساسی در iOS 18 و استفاده از سیری مبتنی بر هوش مصنوعی به فروش آیفون 16 کمک بسیاری خواهد کرد.

با توجه به افزایش تأثیر هوش مصنوعی بر زندگی مردم، آیا شما این قابلیت اپل را استفاده خواهید کرد؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع: phonearena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر