coinex
راهنمای خرید تکراتو

فروش نان توسط پلتفرم‌های آنلاین عامل بروز مشکل در مدیریت آرد و نان کشور

احسان ارکانی خرید نان توسط اتباع خارحی و فروش نان توسط پلتفرم‌های آنلاین را عامل بروز مشکل در مدیریت آرد و نان می‌داند.

بر اساس مصوبه دولت برای حل معضلات حذف ارز ترجیحی در بحث آرد مقدار قابل توجهی یارانه به این قسمت تعلق داد تا قیمت نان بر خلاف تورم موجود، کنترل شود و پس از آن به دست مردم برسد. اما اکنون احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید: «بعد از حذف ارز ترجیحی، شرایط تغییر کرده است.»


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


فروش نان توسط پلتفرم‌های آنلاین

احسان ارکانی با بیان اینکه حجم قابل توجهی از آرد دولتی قاچاق می‌شد گفت: «اوایل در ظاهر نتایج این سیستم قابل قبول بود به طوری که آمارهای ارائه شده حکایت از این داشت که درصد قابل توجهی کاهش توزیع مصرف آرد داشتیم که طبیعی هم بود؛ قبل از آن به دلیل عدم کنترل، حجم قابل توجهی از آرد دولتی قاچاق می‌شد و یا با خروج از شبکه در صنف‌های دیگر مصرف می‌شد.»

فروش نان توسط پلتفرم‌های آنلاین
فروش نان توسط پلتفرم‌های آنلاین

دولت که قصد داشت با استفاده از سیستم کاملا هوشمند، امکان خروج آرد از چرخه دولتی و پخش شدن بین کارخانجات آرد ون ان را از بین برده و امکان سوءاستفاده را به صفر برساند؛ به نظر می‌رسد این تصمیم با مشکلاتی مواجه شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: «اکنون گزارش‌های خوبی از وضعیت آرد و نان به ما نمی‌رسد که یک عامل مربوط به مناطقی است که اتباع خارجی حضور پررنگ دارند.»

ارکانی با اعلام اینکه عامل ‌دیگر در بروز اشکال برای مدیریت نان و آرد، به دور زدن سیستم فروش برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: «نان‌هایی به صورت صوری خریداری شده و از چرخه خارج و به صورت آزاد فروخته می‌شوند که به خاطر اختلاف قیمت آرد دولتی با آزاد، این تجارت سود هنگفتی دارد.»

این نماینده مجلس در پایان جلسه برای حل این مشکل مهم وزرای جهاد کشاورزی، اقتصاد، کشور و صمت را برای ارائه راهکار در مورد حذف سوءاستفاده‌ها، به مجلس فرا خواند.

ارکانی درباره راهکار مقابله با این وضعیت گفت: «راهکار در کنترل و نظارت است. آقایان مدعی آن بودند که هیچ‌کسی بدون شناسایی دقیق کد ملی و کارت بانکی امکان خرید نان ندارد؛ اما اتفاقی در عمل رخ نداده است.»

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی فروش نان توسط پلتفرم‌های آنلاین و کمبود آرد چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر