;
coinex

جستجوگر یاهو ققنوس وار برمی‌خیزد؛ آیا موتور جستجوی یاهو توان رقابت با گوگل دارد؟

جستجوگر یاهو که سال‌های زیادی برترین جستجوگر اینترنت بود با آمدن گوگل، این عنوان را به گوگل تقدیم کرد. اما بر اساس خبر منتشر شده به نظر می‌رسد یاهو برای باز پس گرفتن جایگاه خود باز می‌گردد.

یاهو که از سال 1995 در بین مردم شناخته‌ شده از موتور جستجوی جدید خود در سال 2024 رونمایی کرد. پس از خبر «بری شوارتز» روزنامه‌نگار صنعت فناوری مبنی بر این موضوع که یاهو در هفته‌های ابتدایی 2024 از موتور جستجوی خود رونمایی می‌کند‌، حساب رسمی Yaho Search نیز به این خبر واکنش نشان داد و گفت: «گوش به زنگ باشید.»


ادامه مطلب در ادامه 

بیشتر بخوانید:


جستجوگر یاهو برمی‌گردد

رقابت گوگل و یاهو در بازار موتورهای جستجو سابقه‌ای دیرینه دارد. گرچه توسعه اینترنت مدیون رقابت آنها است اما سرانجام در این رقابت‌ها یاهو جایگاه خود را به رقیب جدیش گوگل، به دلیل فناوری پیشرفته، تمرکز بر نوآوری و ریسک‌پذیری بیشترش واگذار کرد.

جستجوگر یاهو
جستجوگر یاهو

طبق آمارهای ارائه‌شده، تا اکتبر سال 2023 گوگل با سهم بازار 91.55 درصدی همچنان برترین موتور جستجوی جهان محسوب می‌شود. پس از آن نیز بینگ توانسته 3.11 سهم بازار را ازان خود کند؛ جالب است بدانید در تاریخ ۲۹ ژوئیه ۲۰۰۹، مایکروسافت و یاهو یک قرارداد امضاء کردند که جستجوگر مایکروسافت (بینگ)، قدرت جستجوگر یاهو را داشته باشد. موتور جستجوی جدید این شرکت با نام OneSearch در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد که از دیتابیس بینگ کمک گرفته و تمرکز آن روی حفظ حریم شخصی افراد است. پس از این دو نیز یاندکس 1.83 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

هنوز اخبار بیشتری از موتور جستجوی یاهو در دسترس نیست اما انتظار می‌رود تا این تجربه جدید با طراحی مجدد و تغییر نام تجاری آن همراه باشد؛ سپس در اواخر سال ویژگی‌های پیشرفته‌تری برای آن معرفی شود. در هرصورت برای تجربه استفاده دوباره از این جستجوگر تا اوایل سال 2024 باید به انتظار نشست.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی دوباره راه‌اندازی جستجوگر یاهو چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر