;
coinex

سمند شاسی بلند ایران خودرو رونمایی شد؛ بلندپروازی دیگری از ایرانخودرو

آنطور که در خبرها آمده است، سمند شاسی بلند ایران خودرو قرار است به زودی تحت عنوان “گنو” وارد بازار شود. نسخه جدید سمند با ظاهر جذابش رقبای چینی را درو می‌کند.

به تازگی تصاویری از سمند شاسی بلند ایران خودرو به بیرون درز کرده است که نشان می‌دهد بزرگترین شرکت خودروسازی کشور قصد معرفی نسخه کراس‌اوور سدان محبوب سمند را دارد. این طرح اگرچه یک کانسپت است اما نشان می‌دهد که ایران خودرو به فکر ساخت آن افتاده و بنا دارد با آن به رقابت با محصولات مونتاژی و تولیدی دیگر خودروسازان ایرانی برود.

اما در بحث مشخصات با وجود اینکه هنوز از اطلاعاتی از مشخصات سمند شاسی بلند در دست نیست، اما احتمالات می‌گویند که همان مسخصات سمند سورن پلاس در آن بکار رفته و فاقد هیچگونه پیشرفتی است.

بیشتر بخوانید: خداحافظی با پژو پارس ؛ پرفروش ترین سدان ایران خودرو از رده خارج می‌شود

کانسپت سمند شاسی بلند ایران خودرو رونمایی شد

اخیراً کانسپتی از سمت ایران خودرو منتشر شده است که ثابت می‌کند این شرکت خودروساز قصد ساخت و معرفی نمونه شاسی بلند سمند را دارد. نام سمند شاسی بلند جدید “گنو” است و می‌خواهد با رقبای چینی موجود در بازار ایران رقابت کند. اما فعلاً هیچگونه اطلاعات دقیقی از این خودرو SUV ایرانی در دسترس نیست و معلوم نیست که سمند جدید که مشخصات فنی دارد.

کانسپت سمند شاسی بلند ایران خودرو رونمایی شد

اما احتمالات می‌گویند که نسخه کراس اوور سمند احتمالاً از همان مشخصات سمند سورن پلاس بهره می‌برد و هیچگونه پیشرفتی در آن صورت نخواهد پذیرفت. پس با این وحود پس از تکمیل مراحل توسعه احتمالاً شاهد حضور پیشرانه EFP در این خودرو جدید خواهیم بود.

کانسپت سمند شاسی بلند ایران خودرو رونمایی شد

پیشرانه EFT یک پیشرانه 4 سیلندر با حجم 1.7 لیتر است که توانایی تولید 170 اسب‌بخار قدرت و 240 تیوتن‌متر گشتاور را دارد. البته اخبار قبلی که از تولید پیشرانه 3 سیلندر توسط ایران خودرو خبر داده بودند، این احتمال را نیز زنده می‌کند که قدرتمندترین نمونه این پیشرانه (TGDI)، روی سمند شاسی‌بلند قرار خواهد گرفت.

کانسپت سمند شاسی بلند ایران خودرو رونمایی شد

این موضوع را باید درنظر گرفت که نسخه شاسی‌بلند سمند فعلاً در حد یک کانسپت است که حتی پلتفرم آن نیز مشخص نیست؛ بنابراین و طبق تجربه ایران خودرو در تولید محصولات جدید، می‌توان گفت که این خودرو اگر تولید هم شود، 2 الی 3 سال زمان می‌برد که معرفی و راهی بازار شود.

همچنین ایران خودرو نسبت به نشر این تصاویر واکنش نشان داده و اعلام کرده که نمونه اولیه این خودرو در سال 1395 توسط شخصی به نام “آلاد” منتشر شد و در سال 1397 نیز به‌روزرسانی شده است. اما با وحود اینکه طراحی این خودرو چشم‌نواز است و فقط یک طرح اولیه است، احتمال لغو پروژه نیز زیاد است. پس باید منتظر ماند و دید که در سالهای آتی ایران خودرو چه برنامه‌ای برای تولید خودرو شاسی بلند جدید خود برپایه سمند دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص تولید سمند شاسی بلند ایرانی چیست؟ آیا ایران خودرو به راستی چنین پروژه بلندپروازانه‌ای را در دست توسعه دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر