coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین فیلم های تیموتی شالامی (Timothée Chalamet)؛ معرفی 14 عنوان برتر

تیموتی شالامی از خوش‌آتیه‌ترین و بهترین بازیگران جوان حال حاضر هالیوود است که طرفداران زیادی دارد. اما بهترین فیلم های تیموتی شالامی کدامند؟

تیموتی شالامی بی‌تردید یکی از خوش‌چهره‌ترین، جذابترین و کاریزماتیک‌ترین بازیگران حال حاضر هالیوود است و اگر فیلم Dune را دیده باشید می‌دانید که از چه حرف می‌زنیم. جوانی که با لحن صحبتش دیگران را کنترل می‌کند و به نظر این ماجرا در واقعیت هم برای شالامی صدق می‌کند! در معرفی برترین فیلم های تیموتی شالامی با ما باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم های تیموتی شالامی

شاید آنچه شالامی را چهره کرد، نقش‌آفرینی بی‌نظیرش در «مرا با نام خودت صدا بزن» بود اما اگر دیگر فیلم‌های تیموتی شالامی را هم ببینید متوجه می‌شوید که او چه بازیگر مستعد و خوش‌آتیه است و اولین جلوه‌های درخشش مستقل خود را نیز در فیلم تل ماسه بروز داد. در این مطلب گرچه کارنامه شالامی جوان هنوز آنطور که انتظار می‌رود پربار نشده، می‌کوشیم بهترین فیلم های تیموتی شالامی را به شما معرفی کنیم.

میان ستاره‌ای (Interstellar)

بهترین فیلم های تیموتی شالامی
بهترین فیلم های تیموتی شالامی
  • کارگردان:کریستوفر نولان (Christopher Nolan)
  • سال ساخت: 2014
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.6
  • سایر بازیگران: متیو مک کانهی، ان هتوی، جسیکا چستین و…

شاید شالامی را در میان‌ستاره، شاهکار نولان به یاد نیاورید اما این فیلم که محوریت آن با متیو مک‌کانهی جریان داشت یکی از بهترین فیلم های تیموتی شالامی هم محسوب می‌شود. این فیلم داستان یک خلبان سابق ناسا با بازی مک کانهی را روایت می‌کند که ماموریت او یافتن دیگر سیارات قابل سکونت است.

شالامی در این فیلم نقش پسر تام را ایفا می‌کند. داستان از این قرار است که در روزهای آخرالزمانی دنیا، پروفسور برند تیمی را به رهبری یک خلبان سابق ناسا به فضا می‌فرستد تا جنین‌های انسان منجد را از طریق کرم‌چاله به یک کهکشان دور با سه سیاره بالقوه قابل زیست منتقل کنند تا شاید خانه جدید نسل بشر کشف شود.

گرچه تیموتی در این فیلم چندان در صحنه‌های مهم حاضر نشد، ماه‌ها برای حضور در کنار نولان و دیگر اعضای برجسته تیم بازیگری تلاش کرد.

دوشیزه استیونز (Miss Stevens)

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

  • کارگردان: جولیا هارت (Julia Hart)
  • سال ساخت: 2016
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.6
  • سایر بازیگران: لیلی ریب، لیلی راینهارت، آنتونی کویینتال

فیلم دوشیزه استیونز که از بهترین فیلم های تیموتی شالامی محسوب می‌شود داستان یک معلم است که سه نفر از دانش‌آموزان خود را در یک مسابقه نمایشی همراهی می‌کند.

برخی از منتقدان معتقدند مهمترین دلیلی که بازیگر نقش خانم استیونز یعنی لیلی راب توانست برنده جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره SXSW شود، نقش‌آفرینی هنرمندانه تیموتی شالامی بوده است.

شالامی در نقش بیلی، بااستعدادترین بازیگر در بین سه نفر است که از مشکلات رفتاری رنج می‌برد و از برقراری هر نوع رابطه عاطفی با اطرافیان خود ناامید شده است.

نکته جالب کارنامه کاری شالامی که در این فیلم به عنوان یکی از جدیدترین فیلم های تیموتی شالامی هم به چشم می‌خورد اینکه او معمولا داستان‌هایی پرچالش و نقش‌هایی را برمی‌گزیند که همدردی مخاطب را برمی‌انگیزند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی

بهترین فیلم های کیت بلانشت

فیلم مرا با نامت صدا بزن (Call Me By Your Name)

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

  • کارگردان: لوکا گوادانینو (Luca Guadagnino)
  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9
  • سایر بازیگران: آرمی همر، مایکل استولبارگ، آمیرا کاسار و…

یکی از بهترین فیلم های تیموتی شالامی که باعث شد او از همیشه مشهورتر شود، فیلم مرا با نامت صدا کن یا Call Me By Your Name است. داستان فیلم در تابستان سال 1983 جریان دارد که در آن داستانی عاشقانه رخ می‌دهد.

شخصیت الیو پرلمن که با پدر و مادرش در ویلای خود در لومباردی ایتالیا زندگی می‌کنند یکی از خاص‌ترین شخصیت‌های سالیان اخیر سینما است. جایی که الیو ب الیور دانشجوی 24 ساله دکتری آشنا می‌شود که به عنوان کارآموز با پدر الیو کار می‌کند.

دوستی اولیه الیو و اولیور به زودی به عشقی ممنوعه منتهی می‌شود که زندگی این دو، خصوصا الیو جوان و پر شروشور را برای همیشه تغییر می‌دهد. فیلم البته سرنوشت تیموتی را نیز تغییر داد چراکه او برای بازی در این نقش نامزد جایزه اسکار سال 2017 شد و در هر لیستی که جدیدترین فیلم های تیموتی شالامی را معرفی کند باید نام این فیلم را به عنوان یکی از بهترین‌ها ذکر کرد.

این بازیگر در مرا با نام خودت صدا بزن نشان داد که می‌تواند هر حس و حالتی را با هنرمندی تمام در چهره خود به تصویر بکشد. برخی شالامی را از حالا، دیکاپریو آینده صدا می‌زنند!

فیلم لیدی برد (Lady Bird)

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

  • کارگردان: گرتا گرویگ (Greta Gerwig)
  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4
  • سایر بازیگران: سرشه رونان، لاری میت کالف، تریسی لتس

سال 2017 آغاز شهرت تیموتی در هالیوود است و فیلم لیدی برد یکی دیگر از آثاری است که در روند شهرت تیموتی موثر بود. به عنوان یکی از جدیدترین فیلم های تیموتی شالامی این فیلم بر دوران بلوغ کریستین مک فرسون، یک نوجوان متمرکز است که نام خود را لیدی برد گذاشته است.

داستان فیلم به سفر لیدی برد در سال‌های آخر دبیرستان، روابط پرآشوب او با مادرش ماریون و تلاش‌های او برای دور شدن از شهر محل زادگاهش مربوط است.

تیموتی در نقش کایل، دوست پسر نوجوان هنری و پرادعای لیدی برد در اولین فیلم گرتا گرویگ ایفای نقش می‌کند و نمونه کاملی از یک جوان شورشی دهه 2000 با موهای ژولیده و سیگار کشیدن‌های مداوم به نمایش می‌گذارد.

گرچه رابطه او با لیدی برد کوتاه است اما همین مدت کوتاه برخی از صحنه‌های کمدی فیلم را پدید آورده و آن را به یکی از بهترین فیلم های کمدی تیموتی شالامی بدل کرده است. این فیلم نامزد جوایز بسیاری شد و منتقدان آن را به عنوان اثری شایسته تقدیر در توصیف مشکلات دوران بلوغ نوجوانان، ستودند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن جهان

بهترین فیلم های کمدی جهان

فیلم متخاصمان (Hostiles)

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

  • کارگردان: اسکات کوپر (Scott Cooper)
  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.2
  • سایر بازیگران: کریستین بیل، رزمند پایک، وس استودی و…

متخاصمان یکی از بهترین فیلم های تیموتی شالامی است که داستان آن در فضای ماجراجویانه و وسترن در سال 1892 جریان دارد. داستان مربوط به یک کاپیتان افسانه‌ای ارتش به نام جورف بلوکر با بازی کریستین بیل است که در آخرین ماموریت‌های خود می‌پذیرد یک فرمانده جنگ در حال مرگ و خانواده او را از قلمرویی خطرناک تا سرزمین و محل زندگی خودشان اسکورت کند. با این وجود این ماموریت پرچالش‌تر از این حرف‌هاست.

این فیلم هم از جمله آثاری است که شالامی در آن نقشی فرعی دارد، اما تیموتی در قالب سرباز فرانسوی، فیلیپ دژاردین یکی از بهترین نمایش‌های خود را در کنار کریستین بیل و روزاموند پایک اجرا کرد.

به عنوان یکی از بهترین فیلم های تیموتی شالامی هرگز تماشای متخاصمان را از دست ندهید چراکه این اثر از شاهکاری اخیر هالیوود است.

فیلم شب‌های داغ تابستان (Hot Summer Nights)

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

  • کارگردان: الایجا بینوم (Elijah Bynum)
  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.3
  • سایر بازیگران: مایکا مونرو، الکس رو، مایا میچل، ویلیام فیکنر، توماس جین، اموری کوئن

شب‌های داغ تابستان یکی از بهترین فیلم های اکشن تیموتی شالامی است. این فیلم در ژانر جنایی نئو-نوآر و بلوغ ساخته شده و داستان آن در تابستان 1991 روایت می‌شود.

در این فیلم داستان دنیل میدلتون را می‌بینیم که وارد یک معامله موارد مخدر خطرناک شده است. این فیلم از جمله آثار معمولی شالامی است و در سال 2018 اکران شد. با این حال، دیدن آن خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دنزل واشینگتن

بهترین فیلم های 2024 

فیلم پسر زیبا (Beautiful Boy)

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

  • کارگردان: فیلیکس ون گرینینگن (Felix Van Groeningen)
  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3
  • سایر بازیگران: استیو کرل، مورا تیرنی، ایمی رایان و…

پسر زیبا از دیگر آثار مهم در کارنامه تیموتی شالامی است که به اعتیاد و دشواری‌های ترک مواد مخدر می‌پردازد. نیک که تیموتی نقش او را ایفا می‌کند پسری غرق در مواد مخدر و الکل است و داستان فیلم با تلاش پدرش برای ترک‌دادن او آغاز می‌شود.

تیموتی خود می‌گوید که همیشه طرفدار سریال محبوب اداره و استیو کرل بوده و در یک مصاحبه بعد از فیلم پسر زیبا اذعان کرد که از بازی در کنار استیو که نقش پدرش را داشت، حس بی‌نظیری دارد و تصور می‌کند خوشبخت‌ترین پسر دنیا است.

نمایش درخشان تیموتی سبب شده تا پسر زیبا یکی از بهترین و جدیدترین فیلم های تیموتی شالامی باشد و منجر به نامزدی جوایز بفتا، گلدن گلوب و انجمن بازیگران سینما برای او شود. اگر از طرفداران او هستید اما پسر زیبا را ندیده‌اید، حتما این فیلم را تماشا کنید.

فیلم یک روز بارانی در نیویورک (A Rainy Day in New York)

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

  • کارگردان:وودی آلن (Woody Allen)
  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.5
  • سایر بازیگران: ال فانینگ، سلنا گومز، جود لا و…

داستان فیلم یک روز بارانی در نیویورک که از بهترین فیلم های کمدی تیموتی شالامی است به یک زوج جوان مربوط است که در آخر هفته خود به نیویورک می‌روند و در آنجا آب‌وهوای بد و بارانی شهر آن‌ها را کلافه می‌کند.

تیموتی شالامی در این فیلم با سلنا گومز هم‌بازی شد و گرچه فیلم به دلیل اخبار مربوط به آزار جنسی وودی آلن با حواشی زیادی مواجه شد، همچنان از بهترین فیلم های تیموتی شالامی محسوب می‌شود. شالامی بعد از اتفاقات مربوط به وودی آلن اعلام کرد که تمام دستمزد خود در این فیلم را به جنبش مقابله با آزار جنسی اهدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اما واتسون

بهترین فیلم های رایان گاسلینگ

فیلم پادشاه (The King)

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

  • کارگردان:دیوید میشد (David Michôd)
  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3
  • سایر بازیگران: جوئل اجرتون، رابرت پتینسون، لیلی رز دپ و…

پادشاه از بهترین فیلم های اکشن تیموتی شالامی است که در سبک تاریخی ساخته شده است. تیموتی در این فیلم نقش شاهزاده هال را ایفا می‌کند که با وجود اینکه جانشین و پسر بزرگ پادشاه انگلستان است، علاقه‌ای به تاج و تخت ندارد.

بعد از مرگ پدرش اما شاهزاده مجبور می‌شود به عنوان هنری پنجم بر تخت بنشیند و گرچه کاملا از جنگ و خونریزی پرهیز می‌کند، ناگزیر می‌شود کشورش را در جنگ با فرانسه در کنار دوستش سر جان فالستاو رهبری کند.

اگر می‌خواهید محو هنر بازیگری تیموتی شالامی در یک فیلم متفاوت شوید، پادشاه یکی از بهترین فیلم های تیموتی شالامی است که چنین تجربه‌ای را برای شما به همراه خواهد داشت.

فیلم زنان کوچک (Little woman)

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

  • کارگردان: گرتا گرویگ
  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8
  • سایر بازیگران: سرشه رونان، اما واتسون، فلورنس پیو و…

فیلم زنان کوچک بر اساس رمانی پرفروش به همین نام از لوئیزا می آلکوت ساخته شده است. داستان این فیلم که از بهترین فیلم های تیموتی شالامی محسوب می‌شود مربوط به 4 خواهر است که هر یک تصمیم دارند زندگی خود را به شکل کاملا مستقل و بر اساس تصمیمات خودشان بگذرانند.

در این اقتباس، تیموتی شالامی با گرتا گرویگ و سائورس رونان که در لیدی برد با آن‌ها کار کرده بود مجددا همکار می‌شود. اما شاید حضور اما واتسون مهمترین تجربه تیموتی شالامی در این فیلم باشد.

تیموتی در این فیلم نقش پسر ثروتمندی به نام لوری را ایفا می‌کند که آزاد و رها و تنها است اما بعد از دیدن چهار خواهر مورد بحث، زندگیش تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های جیک جیلنهال

بهترین فیلم های جولیا رابرتز

 

فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch)

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

  • کارگردان: وس اندرسون (Wes Anderson)
  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3
  • سایر بازیگران: بنیسیو دل تورو، آدرین برودی، تیلدا سوینتن و…

اگر به دنبال یکی از بهترین فیلم های کمدی تیموتی شالامی هستید گزارش فرانسوی را ببینید. این کار متفاوت وس اندرسون به چهار گزارش در روزنامه گزارش فرانسوی در شهری خیالی مربوط است و هر گزارش شخصیت‌هایی متفاوت دارد.

با این اوصاف شالامی تنها در یکی از گزارش‌ها ظاهر می‌شود و حدودا 20 دقیقه ایفای نقش کرده، اما اگر به دنبال تماشای یک فیلم متفاوت هستید می‌توانید روی این اثر حساب باز کنید.

فیلم بالا را نگاه نکن (Don’t Look Up)

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

  • کارگردان: آدام مک کی (Adam McKay)
  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3
  • سایر بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، جنیفر لارنس، راب مورگان و…

یک داستان غم‌انگیز که به یکی از بهترین فیلم های کمدی تیموتی شالامی بدل شد! بله درست خواندید، همکاری تیموتی شالامی و جنیفر لارنس با وجود غم‌انگیز بودن داستانش، بسیار کمدی است.

جنیفر لارنس در این فیلم نقش یک دانشجوی دکتری را ایفا می‌کند که در زمان تحقیقاتش، یک ستاره دنباله‌دار کشف می‌کند و با محاسباتی که در کنار استاد خود با بازی لئوناردو دیکاپریو انجام می‌دهد، متوجه می‌شود که این جسم بزرگ تا 6 ماه دیگر به زمین برخورد می‌کند و همه چیز را نابود می‌کند. داستان این فیلم که از بهترین فیلم های تیموتی شالامی محسوب می‌شود، تلاش این دانشجو و استاد برای متقاعد کردن رئیس جمهور آمریکا و دیگر قدرتمندان موثر دنیا برای نجات کره زمین است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ملیسا مک کارتی

بهترین فیلم های کیانو ریوز

فیلم تلماسه (Dune)

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

  • کارگردان: دنی ویلنوو (Denis Villeneuve)
  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1
  • سایر بازیگران: زندیا، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، جاش برولین و…

یکی از شاخص‌ترین و بهترین فیلم های تیموتی شالامی که تاثیر بسزایی در چهره شدن او داشت و از همین حالا بسیاری انتظار قسمت دومش را می‌کشند، فیلم تل ماسه بود.

این فیلم از فیلمی به همین نام به نویسندگی و کارگردانی دیوید لینچ متعلق به 1984 اقتباس شده و آن فیلم هم در واقع از کتابی به همین نام، چاپ 1965 اقتباس شده است.

تل‌ماسه بی‌تردید از بهترین فیلم های اکشن تیموتی شالامی است که در آن به ماجراهای پل آتریدیس در سیاره‌ای به نام آراکیس پرداخته می‌شود. او در تلاش است انتقام خانواده خود را بگیرد.

فیلم در سال 2021 اکران شد و هم تماشاگران از آن استقبال خوبی کردند و هم بازخورد منتقدان مثبت بود. در قسمت اول شاهد دلایل رفتن خاندان آتریدس به آراکیس و اتفاقاتی هستیم که برای آن‌ها رخ می‌دهد. به نظر می‌رسد که جز قسمت دوم، این فیلم یک قسمت سوم هم خواهد داشت.

فیلم استخوان‌ها و همه (Bones and All)

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

  • کارگردان: لوکا گوادانینو (Luca Guadagnino)
  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3
  • سایر بازیگران:تیلور راسل، تیموتی شالامی، مارک رایلنس، مایکل استولبارگ

یکی از جدیدترین فیلم های تیموتی شالامی فیلم استخوان و همه است که در سال 2022 پخش شد. این فیلم یک اثر عاشقانه بوده که از رمانی با همین نام به قلم کامیل دی انجلیس اقتباس شده است.

در این فیلم با یک زوج آدمخوار همراه می‌شویم که عاشقانه به دل جاده می‌زنند و به مرور بیشتر شیفته هم می‌شوند. این فیلم بعد از انتشار با نظرات مثبت منتقدان همراه شد و یکی از نکات مثبت آن که بسیاری به آن اشاره کردند، ترکیب شدن ژانرهای مختلف در این فیلم بود.

سوالات متداول

بهترین فیلم های اکشن تیموتی شالامی کدامند؟

تل‌ماسه، متخاصمان و پادشاه برخی از بهترین فیلم های اکشن تیموتی شالامی هستند.

جدیدترین فیلم های تیموتی شالامی کدامند؟

در سال 2023 فیلمی از تیموتی شالامی اکران نشد، گرچه قسمت دوم تل ماسه برای همین سال برنامه‌ریزی شده بود. اما جدیدترین آثار شالامی در حال حاضر، استخوان و همه محصول 2022 و تلماسه، بالا را نگاه نکن و گزارش فرانسوی، همگی محصول 2021 هستند.

بیشتر بخوانید:

در این مطلب سعی کردیم برترین فیلم های تیموتی شالامی را معرفی کنیم. نظر شما درباره این فهرست چیست؟ شما کدام فیلم این بازیگر را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    شب های داغ تابستان،متخاصمان، استخوان ها و همه، گزارش فرانسوی ،پسر زیبا

    پاسخ

    به نظرم فیلم هاش خیلی قشنگن و هر کی زنش شه خوشبخت میشه جوون خوبیه

    پاسخ