;
coinex

سقف حقوق به 65 میلیون تومان رسید؛ تصمیمات ریز و درشت در لایحه بودجه 1403

در لایحه بودجه 1403 سقف حقوق به 65 میلیون تومان رسیده است. طبق این خبر افزایش ضریب حقوق دریافتی برای دسته‌های مختلف متفاوت است.

روز گذشته دولت بخش اول لایحه بودجه 1403 را در اختیار مجلس قرار داد و بلافاصله متن کامل این لایحه توسط رسانه‌ها منتشر شد. طبق تبصره 16 لایحه بودجه 1403 که مربوط به نظام اداری، حقوق و دستمزد است، سقف حقوق به 65 میلیون تومان رسیده است. در این لایحه افزایش ضریب همه گروه‌های حقوق‌بگیر 18 درصد، حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی لشگری و کشوری 20 درصد و همچنین حداکثر حقوق دریافتی به 65 میلیون تومان رسیده و بیشتر از این مقدار خلاف قانون محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: متن لایحه بودجه 1403 منتشر شد؛ دلار 31 هزار تومانی در لایحه بودجه 1403!

سقف حقوق 65 میلیون تومان شد

با نگاهی به تبصره 16 لایحه بودجه 1403 تصمیم‌گیری‌هایی در رابطه با نظام اداری، حقوق و دستمزد شده است. براساس ماده 1 برنامه هفتم توسعه، حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر به علاوه، نیروهای مسلح، سازمان انرژی اتمی، وزارت اطلاعات، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات به شرح زیر افزایش یافته است:

«افزایش ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر به میزان ۱۸ درصد، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه اجرایی به میزان ۲۰ درصد و مستمری والدین شهدا معادل حداقل دریافتی بازنشستگان کشور افزایش خواهد یافت.»سقف حقوق 65 میلیون تومان شد

«افزایش حداقل مبلغ حکم کارگزینی حقوق بگیران، حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان اعم از مشمولان و غیر مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری، حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته دستگاه‌های اجرایی به میزان ۱۸ درصد خواهد بود.»

سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه در سال از محل حقوق مزایای مستمر و غیر مستمر و سایر پرداختی‌ها از هر محل و تحت هر عنوان در بودجه سال ۱۴۰۳ به گروه‌های مختلف حقوق بگیر در ماده ۱ برنامه هفتم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، قضات، بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشگری و غیره در کلیه مناطق کشور به میزان ۶۵ میلیون تومان پیشنهاد و پرداخت مازاد بر این مبلغ ممنوع اعلام شده است.

لایحه بودجه 1403 در همین 24 ساعت اخیر تاکنون حواشی زیادی به پا کرده است. در این لایحه بخشی از تمرکز دولت برای دریافت مالیات و قوانین مالیاتی جدید استوار است؛ بطوریکه در خبری اعلام کردیم که در لایحه بودجه سال آینده، پیش‌بینی‌ها از درآمد مالیاتی 1122 هزار میلیاردی خبر می‌دهند که نسبت به سال پیش 49.5 درصد افزایش داشته است.

همچنین مالیاتی جدیدی در این لایحه تعیین شده که تاکنون وجود نداشته است؛ ازجمله این موارد می‌توان به مالیات خودروهای بالای 3 میلیارد تومان اشاره کرد که مالکین این دستگاه‌ها می‌بایست 1 درصد از کل ارزش خودرو خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند. همچنین مالیات بر ارزش افزوده نیز از 9 درصد بهای تمام شده کالا در سال گذشته، به 10 درصد در سال 1403 رسیده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تعیین سقف حقوق دریافتی تا نهایت 65 میلیون تومان در بودجه سال 1403 چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو درمیان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر