;
coinex

در لایحه بودجه ۱۴۰۳، خودروهای بالای ۳ میلیارد تومان مشمول مالیات می شوند [+ افزایش مالیات بر ارزش افزوده]

امروز بخشنامه اول لایحه بودجه 1403 توسط مجلس منتشر شد. در متن این لایحه خودروهای بالای ۳ میلیارد تومان مشمول مالیات شده‌اند. همچنین جزئیاتی نیز از افزایش مالیات بر ارزش افزوده منتشر شد.

دولت روز گذشته بخشی از برنامه اقتصادی خود را در قالب لایحه بودجه 1402 به مجلس فرستاد و توسط نشریات و رسانه‌های مختلف منتشر شد. بخش اول لایحه بودجه سال آینده شامل 7 فصل اصلی است که هرکدام از فصل‌ها به اختصار توضیح داده شد. در قسمتی از این لایحه، دولت خودروهای بالای ۳ میلیارد تومان را مشمول مالیات کرده است و در قسمتی دیگر نیز مالیات بر ارزش افزوده نیز افزایش یافته است. جزئیات تصمیم دولت برای دریافت مالیات در سال آینده را می‌توانید در ادامه نوشته بخوانید.

بیشتر بخوانید: خدمات بانکی و مالیاتی کسب‌وکارهای فاقد شناسه یکتا از 1403 قطع می‌شود

خودروهای بالای ۳ میلیارد تومان باید مالیات پرداخت کنند

امروز متن کامل لایحه بودجه 1403 در بخش اول مننشر و مشخص شد که دولت برنامه‌های زیادی برای بخش اقتصادی در نظر گرفته است. یکی از بخش‌هایی که دولت مانور زیادی برای آن در نظر گرفته، بخش مالیات، دریافت مالیات و مالیات بر ارزش افزوده است. در لایحه بودجه سال 1403 درآمد مالیاتی حدود 1122 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به سال جاری حدود 50 درصد افزایش داشته است.

بخش دیگری که به تازگی مشمول پرداخت مالیات شده است، خودروهای دارای حداقل 3 میلیارد تومان ارزش است که بنابر لایحه، مالک باید 1 درصد از ارزش خودرو خود را به عنوان مالیات به دولت بپردازد. همچنین نقل و انتقال خودروهای مشمول مالیات که بدهکاری مالیاتی دازند، در دفترخانه‌های اسناد رسمی ممنوع اعلام شده است.

ضمناً مشمولین مالیات خودروهای بالای 3 میلیارد تومان تنها تا پایان بهمن 1403 مهلت پرداخت بدهی مالیات خود را دارند. این مورد قطعاً به دلیل جبران کسری بودجه از طرف دولت درنظر گرفته شده است.

خودروهای بالای ۳ میلیارد تومان باید مالیات پرداخت کنند

افزایش مالیات بر ارزش افزوده در لایحه بودجه 1403

طبق مفاد لایحه بودجه 1403، مالیات بر ارزش افزوده طبق تبصره ۶ بند”ب” قانون مالیات که تاکنون 9 درصد نرخ تمام شده کالا بود، زین‌پس با 1 درصد افزایش به 10 درصد رسیده است. این افزایش قرار است صرف طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شود. این دارایی‌ها موارد زیر را شامل می‌شوند:

  1. بازسازی
  2. نوسازی و تجهیز مدارس و دانشگاه‌ها
  3. توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل
  4. طرح‌های آبرسانی
  5. و غیره

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص طرح های مالیاتی جدید دولت برای جبران کسری بودجه چیست؟ به نظر شما افزایش مالییات بر ارزش افزوده و دریافت مالیات از خودروهای بالای 3 میلیارد تومان به نفع مردم است یا به ضرر؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر