coinex
راهنمای خرید تکراتو

برترین ترفندهای iOS 17 که نمی‌دانستید!

در این مطلب با برترین ترفندهای iOS 17 آشنا می‌شوید از جمله قابلیت ایجاد نسخه هوش مصنوعی صدای خودتان، تکنولوژی مراقبت از چشم، سازماندهی لیست خرید و غیره.

iOS 17 که امسال منتشر شد، شامل چند قابلیت جدید جذاب و یکسری تغییرات کوچک است که این سیستم عامل را بهتر و جذاب‌تر از قبل کرده‌اند. شرکت اپل، در این نسخه از iOS بیشتر متمرکز بر جنبه‌های ارتباطی شده و اپلیکیشن Phone را کاملاً بازسازی کرده است. علاوه بر این، شاهد پیاده‌سازی قابلیت‌های جدیدی برای فیس‌تام، پیام‌ها و همچنین سایر اپلیکیشن‌های iOS هستیم.

اگر به دنبال آشنایی با برترین ترفندهای iOS 17 هستید، با ما در این مطلب همراه باشید. نکات و ترفندهای معرفی شده در این مطلب، به شما کمک می‌کنند تا بیشترین بهره را از گوشی آیفون خودتان و سیستم عامل iOS 17 ببرید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برترین ترفندهای iOS 17

iOS 17 در روز 18 سپتامبر (27 شهریور) امسال، مدت کوتاهی پس از برگزاری رویداد Wonderlust منتشر شد. رویدادی که شرکت اپل، در آن سری آیفون 15، اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 را معرفی کرده بود.

برترین ترفندهای iOS 17
برترین ترفندهای iOS 17

iOS 17 روی آیفون XS و مدل‌های بعد از آن، قابل نصب و استفاده است. چه برای آیفون‌های قدیمی‌تر و چه برای آیفون‌های جدید مثل آیفون 14 و 15، نصب این سیستم عامل باعث روان‌تر شدن عملکرد گوشی می‌شود؛ اما برخی از ویژگی های iOS 17 روی مدل‌های جدیدتر مثل آیفون 14 به بهترین شکل ممکن ارایه می‌شوند. البته، کاربران مدل‌های قدیمی‌ترهم می‌توانند از 90 درصد امکانات iOS 17 استفاده کنند. مثلاً حالت استندبای روی آیفون XR هم کار می‌کند اما وقتی تایمر خاموش شدن نمایشگر خاموش باشد، برای کار کردن این قابلیت باید نمایشگر را خاموش کنید. وقتی گوشی در حالت استندبای قرار گرفته باشد، بعد از مدت کوتاهی نمایشگر خاموش می‌شود.

در هر صورت، چه کاربر آیفون‌های قدیمی‌تر هستید و چه کاربر آیفون‌های جدیدتر از جمله آیفون 13 ، برای آشنایی با امکانات این نسخه از سیستم عامل iOS با ما همراه باشید.

1. اصلاح غلط‌های املایی

برترین ترفندهای iOS 17

اولین قابلیت جدید و مهم سیستم عامل iOS 17 مربوط به اصلاح غلط‌های املایی است. خوشبختانه، حالا این سیستم عامل هوشمندتر از قبل شده و برای اصلاح غلط‌های املایی، نزدیک‌ترین واژه به واژه مورد نظر شما را انتخاب می‌کند.

2. شخصی سازی کارت مخاطب

برترین ترفندهای iOS 17

پوسترهای مخاطبان، روش جدید بسیار خوبی برای شخصی سازی تماس‌های تلفنی و جزء مهم‌ترین امکانات iOS 17 هستند. حالا می‌توانید برای مخاطب خودتان از تصویر و شکلک‌های دلخواه استفاده کنید.

3. مراقبت از سلامت روان

برترین ترفندهای iOS 17

یکی دیگر از برترین ترفندهای iOS 17 سیستم بررسی سلامت روان این سیستم عامل است. اگر زیاد از گوشی استفاده می‌کنید، خوب است که با نحوه پیگیری وضعیت سلامت روان خودتان آشنا باشید. حتی اگر حس می‌کنید که نیازی به این کار ندارید، باز هم انجام آن می‌تواند بسیار مفید باشد.

4. استفاده همزمان از چند تایمر

برترین ترفندهای iOS 17

یکی دیگر از برترین ترفندهای iOS 17 امکان استفاده همزمان از چند تایمر است. اگر قرار است برای یک کار بسیار مهم بیدار شوید، تنظیم چند تایمر می‌تواند بسیار مفید باشد.

5. به اشتراک گذاری آسان اطلاعات مخاطب

برترین ترفندهای iOS 17

NameDrop یکی از روش‌های بسیار مفید برای برقراری ارتباط با دیگران است. کافیست دو گوشی را کنار هم قرار دهید تا بتوانید همدیگر را به مخاطبان خودتان اضافه کرده یا در زمانی بسیار کوتاه، برای همدیگر عکس ارسال کنید.

6. استفاده از گوشی به عنوان ساعت کنار تخت

برترین ترفندهای iOS 17

یکی دیگر از بهترین قابلیت و ویژگی ها در iOS 17 حالت StandBy است. می‌توانید این حالت را طبق خواست خودتان تنظیم کرده و ویجت‌های دلخواه را به آن اضافه کنید؛ از جمله ویجت‌های ساعت و یا ویدیو و موزیک. با فعال کردن ویجت ساعت، می‌توانید از گوشی آیفون خودتان به جای ساعت کنار تخت استفاده کنید.

7. ضبط پیام ویدیویی با فیس تایم

برترین ترفندهای iOS 17

یکی از ویژگی های iOS 17 این است که می‌توانید در این نسخه، زمانی که شخصی به پیام فیس تایم شما پاسخ نمی‌دهد، برای او یک پیام ویدیویی ضبط کنید. این یعنی، می‌توانید برای پیام خودتان یک ویدیو ضبط کنید و یا یک یادداشت کوچک برای آن بنویسید تا علت تماس گرفتن با مخاطب را فراموش نکنید. این یکی از مفیدترین امکانات iOS 17 برای برقراری ارتباط با دیگران است.

8. اطلاع دادن به دیگران درباره شرایط خودتان

برترین ترفندهای iOS 17

Check In یکی از بهترین قابلیت و ویژگی ها در iOS 17 است که برای اطلاع رسانی به دیگران درباره وضعیت خودتان، به خصوص در سفرهای طولانی و شب‌هایی که بیرون هستید، بسیار مفید است. با استفاده از این قابلیت، خود سیستم عامل به صورت خودکار اطلاعاتی مثل موقعیت مکانی شما را برای عزیزان‌تان ارسال می‌کند تا اگر ارسال پیام را فراموش کردید، نگران شما نباشند.

9. استیکرهای متحرک

برترین ترفندهای iOS 17

یکی دیگر از برترین ترفندهای iOS 17 امکان استفاده از استیکرهای متحرک است که بسیار فراتر از گیف‌های معمولی هستند. استیکرهای لایو، پویاتر هستند و می‌توانید آنها را در قسمت‌های مختلف استفاده کنید؛ در حالی که فایل‌های گیف صرفاً ترکیبی از چند عکس پشت سر هم هستند.

10. تفکیک تب‌های سافاری

برترین ترفندهای iOS 17

در سیستم عامل iOS 17 هم مثل سیستم پروفایل گوگل کروم، تنظیمات، تاریخچه و سایر اطلاعات برای پروفایل‌های مختلف سافاری متفاوت هستند. بنابراین، یکی از ویژگی های مخفی iOS 17 این است که مثلاً اگر با گوشی کار می‌کنید، می‌توانید سافاری مخصوص کار و منزل خودتان را کاملاً از هم تفکیک کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ 2023

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با آیفون 14 پرو

11. مراقبت از چشم‌ها

برترین ترفندهای iOS 17

بیشتر ما، از فاصله نامناسب با گوشی کار می‌کنیم و این شرایط می‌تواند در طولانی مدت باعث سردرد و بروز مشکلات چشمی شود. یکی از بهترین ویژگی های iOS 17 قابلیتی به نام Vision Health است. با فعال کردن این قابلیت می‌توانید مطمئن شوید که هیچ وقت بیش از حد به نمایشگر OLED زیبای آیفون نزدیک نخواهید شد!

12. لذت بردن بیشتر از موسیقی در سفرهای جاده‌ای

برترین ترفندهای iOS 17

یکی از امکانات iOS 17 این است که حالا SharePlay با CarPlay کار می‌کند؛ بنابراین، حالا همه می‌توانند موزیکی را که از اسپیکرهای ماشین پخش می‌شود، تعیین کنند. به این ترتیب، دیگر در سفرهای جاده‌ای طولانی مجبور به شنیدن آهنگ‌هایی که به آنها علاقه ندارید، نیستید.

13. عدم نمایش محتوای مخصوص بزرگسالان

برترین ترفندهای iOS 17

یکی از ویژگی های مخفی iOS 17 عدم نمایش محتوای حساس و مخصوص بزرگسالان است. اگر نگران هستید که کودک شما محتوای نامناسب خودش را مشاهده کند یا تصاویری که در چت‌های گروهی ارسال می‌شوند مناسب او نباشند، می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید تا مطمئن شوید که فرزندتان هرگز چنین محتوایی را مشاهده نخواهد کرد.

14. پیدا کردن طرز تهیه غذاها

برترین ترفندهای iOS 17

در سیستم عامل iOS 17 قابلیت جستجوی بصری (Visual Look Up) بهتر و پیشرفته‌تر از قبل شده و با استفاده از آن می‌توانید با ارسال عکسی از غذای مورد علاقه‌تان، طرز تهیه آن را پیدا کنید. البته ممکن است طرز تهیه دقیق غذا را پیدا نکنید؛ اما گوشی آیفون شما، می‌تواند بر اساس مواد غذایی و ترکیبایی که در عکس شناسایی می‌کند، یک دستورالعمل در اختیار شما قرار دهد. برای کاربرانی که به آشپزی علاقه دارند، این یکی از برترین ترفندهای iOS 17 است.

15. خواندن مقاله با Siri

برترین ترفندهای iOS 17

Siri در سیستم عامل iOS 17 بسیار هوشمندتر شده و قابلیت انجام کارهای بیشتری را دارد. مثلاً برای صدا کردن Siri نیازی به گفتن کلمه “هِی” ندارید. اما مهم‌ترین ترفند iOS 17 در رابطه با دستیار هوشمند اپل، این است که Siri قابلیت خواندن مقالات را به صورت کامل در سافاری پیدا کرده است. بنابراین وقتی دستانتان مشغول باشند، می‌توانید از این قابلیت بسیار مفید استفاده کنید.

16. ویجت‌های کاملاً مفید

برترین ترفندهای iOS 17

یکی از بهترین قابلیت و ویژگی ها در iOS 17 تعاملی شدن ویجت‌ها است. این یعنی مثلاً می‌توانید بدون نیاز به باز کردن Things 3، لیست کارهای خودتان را تکمیل کنید یا اینکه بدون باز کردن اپلیکیشن Phone، با دیگران تماس بگیرید. ویجت‌های تعاملی بسیار مفید هستند و با وجود آنها، قطعاً شما هم بیشتر مایل به استفاده از ویجت‌ها خواهید بود تا یک صفحه هوم بدون ویجت خسته کننده.

17. ایجاد نسخه هوش مصنوعی صدای خودتان

برترین ترفندهای iOS 17

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که خواسته باشید با صدای خودتان گفتگو کنید. Personal Voice یا صدای شخصی، یکی از ترفندهای iOS 17 است که به شما امکان می‌دهد نسخه هوش مصنوعیِ صدای طبیعی خودتان را بسازید. این قابلیت مفید iOS 17، بیشتر برای افرادی طراحی شده که از شنیدن صدای خودشان فراری هستند تا به صحبت کردن عادت کنند؛ اما شما هم می‌توانید از این قابلیت جذاب استفاده کنید.

18. پاسخ دادن به پیام‌ها به روشی بسیار آسان‌تر از همیشه

برترین ترفندهای iOS 17

یکی دیگر از ترفندهای iOS 17 قابلیتی موسوم به Swipe To Reply است که با استفاده از آن می‌توانید راحت‌تر به پیام‌ها پاسخ بدهید. با وجود این قابلیت، دیگر نیازی به ضربه زدن و نگه داشتن انگشت روی یک پیام برای پاسخ دادن به آن ندارید. این روش جدید، بسیار سریع و راحت‌تر از قبل است و البته برای کاربران واتساپ کاملاً ملموس و آشناست.

19. امکان دسترسی به اینترنت در همه جا

برترین ترفندهای iOS 17

بدون شک، یکی از بهترین قابلیت و ویژگی ها در iOS 17 نقشه‌های آفلاین است؛ این قابلیت برای مواقعی که پوشش اینترنت یا سیگنال تلفن همراه ندارید، بسیار مفید است. کافیست محدوده موردنظرتان را انتخاب کرده و نقشه آن قسمت را مستقیماً در اپل مپز دانلود کنید تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

20. سازماندهی لیست خرید

برترین ترفندهای iOS 17

معرفی برترین ترفندهای iOS 17 را با قابلیت جدید اپلیکیشن Reminders به پایان می‌بریم. حالا در این اپلیکیشن می‌توانید لیست‌های خرید خودتان را به راحتی و با اضافه کردن آیتم‌های مختلف – به روشی بسیار ساده و مؤثر – مدیریت کنید.

جمع بندی برترین ترفندهای iOS 17

در این مطلب با برترین ترفندهای iOS 17 آشنا شدیم. همانطور که اشاره شد، iOS 17 شامل اصلاحات و تغییرات کاربردی زیادی است و حتی اگر جدیدترین مدل آیفون را نداشته باشید، باز هم این سیستم عامل تغییرات و بهینه سازی‌های خوبی را به دستگاه شما اضافه می‌کند. همه این تغییرات مثل حالت استندبای بزرگ و قابل توجه نیستند؛ اما بیشتر آنها همانطور که در این مطلب اشاره شد، بسیار مفید هستند و به راحت‌تر شدن کارهای مختلف کمک می‌کنند.

البته، قبل از دانلود و امتحان کردن ترفندهای iOS 17 بهتر است از اطلاعات گوشی خودتان پشتیبان گیری کنید. همچنین، با اینکه ممکن است وسوسه شوید که جدیدترین نسخه iOS را هر چه سریع‌تر دانلود و نصب کنید، توصیه ما این است که کمی صبر کنید و اگر مطمئن شدید که دیگران مشکلی با iOS 17 ندارند، این سیستم عامل را نصب کنید.

امیدواریم که این مطلب به شما برای آشنایی با ویژگی های مخفی iOS 17 کمک کرده باشد.

سوالات پرتکرار

آیا iOS 17 ارزش نصب کردن را دارد؟

همانطور که اشاره شد، iOS 17 شامل قابلیت‌های جدید از جمله امکانات امنیتی جذابی است که برای بعضی از کاربران ارزش نصب کردن را دارد. یکی از این قابلیت‌ها Live Voicemail است که در این مطلب با آن آشنا شدید.

آیا iOS 17 باعث تخلیه شارژ گوشی می‌شود؟

ظاهراً کاربران زیادی پس از نصب iOS 17 دچار مشکل تخلیه سریع شارژ گوشی شده‌اند. اگر اخیراً iOS 17 را نصب کرده‌اید، ممکن است شما هم شاهد افت قابل توجه ماندگاری شارژ باتری باشید.

آیا سیستم عامل iOS 17 برای آیفون 11 خوب است؟

اینکه گوشی شما از iOS 17 پشتیبانی می‌کند، تضمینی بر عملکرد روان این سیستم عامل روی گوشی شما نیست. ممکن است گوشی‌های قدیمی‌تری مثل آیفون XS یا آیفون 11 به دلیل حجم زیاد منابع مورد استفاده iOS 17 و داشتن رم کم یا چیپ‌ست قدیمی، این سیستم عامل را به صورت روان اجرا نکنند.

بیشتر بخوانید:

منبع:  imore

نظر شما درباره برترین ترفندهای iOS 17 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر