;
coinex

شارژر بی سیم زیر پوستی ؛ ابداع جدید و حیرت آور دانشمندان چینی

ابداع جدید دانشمندان چینی صنعت پزشکی را متحول خواهد کرد. شارژر بی سیم زیر پوستی به عنوان یک منبع انرژی قابل تجزیه نیاز ما به باتری‌ها را از بین خواهد برد.

دانشمندان چینی به تازگی موفق به اختراع یک شارژر بی‌سیم زیر پوستی شده‌اند و امیدوارند که این محصول بتواند در آینده به سیستم دارو و سوخت رسانی داخلی کمک کند. بر اساس مقالات منتشر شده در مجله Science Advances و روزنامه South China Morning Post در حال حاضر نمونه اولیه این دستگاه با قابلیت انعطاف‌پذیری بالا و تجزیه‌پذیری تولید شده و در مرحله آزمایش است.

بیشتر بخوانید: پزشکان یک کرم زنده هشت سانتی‌متری را از مغز بیمار خارج کردند [+عکس]

شارژر بی سیم زیر پوستی

با آنکه مدت زیادی است دانشمندان به منابع انرژی زیست تخریب‌پذیر دسترسی پیدا کرده‌اند، اما قادر نبودند که این انرژی را به دستگاه‌های بیوالکترونیک داخل بدن مانند ضربان‌ساز قلب به طور کامل منتقل کنند. آن‌ها برای تامین انرژی چنین دستگاه‌هایی مجبور بودند از باتری‌های کوچک یا منابع خارجی استفاده کنند و این مسئله فرآیند سوخت‌رسانی را کمی دشوار می‌کرد.

از این رو دانشمندان به فکر افتاده و در پی ساخت یک منبع انرژی مکمل بدون نیاز به تعویض و شارژ بودند. حال با وجود این شارژر بی سیم زیر پوستی که هم تجزیه‌پذیر است و نیازی به تعویض ندارد و هم به گونه‌ای طراحی شده که مقدار صحیحی نیرو را در زمان معین به دستگاه وارد کند، می‌توان گفت که تمام مشکلات سوخت‌رسانی پزشکی برطرف خواهد شد.

شارژر بی سیم زیر پوستی

هدف اصلی دانشمندان از تولید چنین دستگاهی، ذخیره‌سازی انرژی با استفاده از یک وسیله نرم و انعطاف‌پذیر بود که به راحتی با بافت و اندام‌های داخل بدن سازگار شود.

استفاده از باتری‌ها اگرچه کار راه انداز است اما به عمل‌های جراحی برای جایگزینی یا شارژ مجدد نیاز دارد. علاوه‌بر‌این، باتری‌ها از مواد غیر قابل تجزیه تولید شده‌اند و به همین دلیل پس از پایان دوره پزشکی باید از بدن خارج شوند. این در حالی است که شارژر بی سیم زیر پوستی خود به خود در بدن تجزیه می‌شود و نیازی به جراحی اضافه برای خارج کردن آن وجود ندارد.

این دستگاه از یک سیم منیزیم برخوردار است که قبل از ورود به ماژول ذخیره انرژی از یک مدار کوچک عبور می‌کند. این ماژول از ابرخازن‌های هیبریدی یون روی (زینک) ساخته شده و می‌تواند مستقیما (برخلاف باتری‌ها که به واسطه‌های شیمیایی نیاز دارند) انرژی الکتریکی را ذخیره کند.

شارژر بی سیم زیر پوستی

این دستگاه در صورتی که به مرحله تولید انبوه برسد قابلیت دگرگون‌سازی صنعت پزشکی و دستگاه‌های زیستی را دارد، اما متاسفانه فعلا در مراحل اولیه توسعه است و اگرچه نمونه اولیه امیدوارکننده است، هنوز باید از جنبه‌های مختلفی مورد آزمایش قرار گیرد. با توسعه چنین فناوری ممکن است روزی برسد که فرآیند شارژ دستگاه‌های بی‌سیم مانند گوشی‌ها، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها نیز تغییر کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره شارژر بی سیم زیر پوستی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: bgr

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر