coinex
راهنمای خرید تکراتو

ثبت نام ایران خودرو و سایپا از هفته آینده آغاز می‌شود؛ جزئیات جدید از طرح فروش ایران خودرو و سایپا

دور جدید ثبت نام ایران خودرو و سایپا از هفته آینده در سامانه یکپارچه آغاز می‌شود. ثبت‌نام طرح فروش ایران خودرو و سایپا برای همه عموم آزاد است.

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه ساعاتی پیش از آغاز ثبت نام ایران خودرو و سایپا در سامانه یکپارچه خودروهای داخلی از هفته آینده خبر داد. براساس گفته وی، طرح فروش سایپا و ایران خودرو در این سامانه برای عموم آزاد است و مانند دوره‌های پیشین همه می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

با این خبر حالا فروش آزاد محصولات ایران خودرو و سایپا در سامانه یکپارچه بدون هیچ‌گونه محدودیتی و برای تولیدات مازاد این دو خودروساز بزرگ کشور آغاز خواهد شد. حال باید دید دور سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه مانند دو دور قبلی با استقبال مردم مواجه خواهد شد یا خیر.

بیشتر بخوانید: طرح تبدیل حواله ایران خودرو آذر 1402 [+ جزئیات و جدول]

دور سوم ثبت نام ایران خودرو و سایپا در سامانه یکپارچه تأیید شد

چند پیش منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت به طور غیرمستقیم به فروش آزاد ایران خودرو و سایپا در سامانه یکپارچه وزارت صمت اشاره کرد. این خبر با وجود اینکه شایعاتی را به همراه داشت، حالا توسط مهدی تقدسی تأیید شده و خودروهای مازاد ایران خودرو و سایپا قرار است هفته آینده برای عموم مردم و بدون هیچ محدودیتی به فروش گذاشته شود.

در حال حاضر 8 خودرو در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به فروش گذاشه شده‌اند که از وارداتی‌های شرکت‌هایی تیگارد موتور، کرمان موتور، صنایع خودروسازی ایلیا و آرین پارس موتور هستند. این خودروها در سامانه https://esalecar.ir برای فروش عرضه شده‌اند و متقاضیان نیاز به هیچگونه پیش‌ثبت‌نام نداشته و محدودیتی نیز درنظر گرفته نشده است.

دور سوم ثبت نام ایران خودرو و سایپا در سامانه یکپارچه تأیید شد

دو دور قبلی عرضه خودرو در سامانه یکپارچه وزارت صمت با استقبال بسیار بالای متقاضیان همراه شدند و حتی اولویت‌بندی برخی مشتریان نیز تا زمستان 1403 پیش رفته است. اما اینکه ایران خودرو و سایپا در دور سوم عرضه خودرو در سامانه یکپارچه موفق ظاهر و مردم نیز استقبال کنند هنوز مشخص نیست. به عنوان مثال شاسی بلند هایما ۷X یکی از کم‌رمق‌ترین خودروهای حاضر در این سامانه بود که متقاضیان اشتیاقی برای خرید آن نشان ندادند. حال این خودرو به صورت مازاد تولید به سامانه باز خواهد گشت؛ پس نمی‌توان نکته مثبتی برای آن درنظر گرفت.

اما نکته مثبت در این طرح فروش، عرضه خودروهای جدید این دو خودروساز مانند سهند و دنا پلاس جوانان در سامانه است.

دور سوم ثبت نام ایران خودرو و سایپا در سامانه یکپارچه تأیید شد

تقدسی در ادامه بیان کرد: «پس از این بازگشایی سامانه یکپارچه، این دیگر بسته نمی‌شود و این روند ادامه‌دار خواهد بود.» پس می‌توان نتیجه گرفت که حساب وکالتی، اولویت‌بندی و فروش سامانه‌ای به پایان راه خود رسیده است.

وی همچنین گفت:

 مشتریان علاوه بر خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه، برای خرید خودروی مورد نظر از شرکت می‌توانند با مراجعه به نمایندگی مورد نظر از طرح‌های متنوع خودروسازان آگاه شده و اقدام به خرید کنند.

بنابراین از صحبت‌های تقدسی می‌توان نتیجه‌ای دیگر نیز گرفت؛ آن هم باز شدن پای تخلفات بسیار با درنظر گرفتن دخالت نمایندگی‌های فروش تولیدات صفر است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص آغاز ثبت نام ایران خودرو و سایپا از هفته آینده در سامانه یکپارچه چیست؟ آیا دوباره خرید و فروش خودرو با دخالت نمایندگی‌های فروش در تولیدات و فروش خودروهای صفر بازار خودرو را به نابا سامانی دوباره رهنمون می‌کند؟ نظرات خودرو را در بخش کامنت‌های با تکراتو درمیان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر