coinex
راهنمای خرید تکراتو

مبلغ وام مسکن مشخص شد؛ وام مسکن روستایی، اجاره، بافت فرسوده و مسکن ملی چقدر است؟

مبلغ وام مسکن برای سال 1402 مشخص شد. براین اساس 4 مبلغ وام مسکن ملی، مسکن روستایی، وام ودیعه مسکن و بافت فرسوده اعلام شده است.

مبلغ وام مسکن در سال 1402 که شامل وام‌های مسکن ملی، وام مسکن روستایی، وام ودیعه مسکن و بافت فرسوده می‌شود، مشخص شد. براساس اعلام بانک مرکزی سقف مبلغ وام مسکن ملی به 550 میلیون تومان رسیده است که برای همه شهرها یکسان خواهد بود.

مبلغ وام مسکن بافت فرسوده نیز برای همه افراد با وام مسکن ملی یکسان است. اما سقف وام مسکن روستایی 300 میلیون تومان و وام ودیعه مسکن نیز بسته به شهر زندگی از شهر تهران گرفته تا کلانشهرهای ایران و شهرهای کوچکتر از 40 میلیون تومان تا 70 و در نهاین 100 میلیون تومان متغیر است.

بیشتر بخوانید: وام 300 میلیونی بانک سینا ابلاغ شد؛ تسهیلات «اطلسی» با پرداخت فقط ماهی 2 و نیم میلیون تومان

مبلغ وام مسکن 1402 اعلام شد

تسهیلات خرید مسکن به تازگی تغییراتی کرده است. براین اساس به ازای یک فرزند زیر 20 سال سن 25 درصد، اگر دو فرزند زیر 20 سال باشد 50 درصد، 3 فرزند زیر 20 سال 75 و 4 فرزند زیر 20 سال تا 100 درصد وام خرید و مسکن و تعمیر مسکن اعطا می‌شود.

دوره بازپرداخت وام مسکن نیز به ازاری هر فرزند زیر 20 سال سن، به ازای 2 سال (مجموعاً برای 5 فرزند و تا سقف 10 سال) قابل افزایش است.

سقف تسهبلات خرید مسکن و تعمیر مسکن از محل اوراق ممتاز برای ساکنین شهر تهران به صورت هر نفر 400 میلیون و برای زوجین درمجموع 800 میلیون تومان و برای تعمیر مسکن همه شهر می‌توانند تا 160 میلیون تومان وان دریافت کنند.

مبلغ وام مسکن 1402 اعلام شد

مبلغ وام مسکن ملی

براساس مصوبه مورخ 19 اردیبهشت شورای پول و اعتبار در راستای حمایت از گروه‌های کم‌درآمد جامعه مقرر شد سقف تسهیلات مسکن ملی برای هر نفر تا 550 میلیون تومان باشد که این مبلغ برای همه شهرها یکسان است.

مبلغ وام بافت فرسوده

بانک مسکن مبلغ وام مسکن بافت فرسوده را مانند مسکن ملی 550 میلیون تومان اعلام کرد. سود ۱۸۵ میلیون تومان از این وام ۲۳ درصد و سود ۱۸۵ میلیون تومان از محل اوراق ۲۱.۵ درصد است.

مبلغ وام مسکن روستایی

پیش‌تر مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی از افزایش وام مسکن روستایی 1402 از 200 میلیون تومان به 350 میلیون تومان خبر داد. نرخ سود وام مسکن روستایی 5 درصد اعلام شده است.

مبلغ وام ودیعه مسکن

اما برای وام ودیعه مسکن نیز بانک مرکزی مبالغ زیر را اعلام کرده است:

  • وام ودیعه مسکن شهر تهران: 100 میلیون تومان
  • وام ودیعه مسکن کلانشهرها: 70 میلیون تومان
  • وام ودیعه مسکن سایر شهرها: 40 میلیون تومان

لازم به ذکر است که مهلت بازپرداخت این وام حداکثر 5ساله خواهد بود.

مبلغ وام مسکن 1402 اعلام شد

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص مبلغ وام مسکن ملی، بافت فرسوده، روستایی و ودیعه مسکن چیست؟ آیا این مبالغ با توجه به میزان تورم می‌تواند راضی‌کننده باشد؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر