;
coinex

فرماندار برزیلی از جف بزوس خواست برای استفاده از نام آمازون حق امتیاز بپردازد

فرماندار ایالت آمازوناس برزیل از جف بزوس که یکی از ثروتمند‌ترین افراد جهان است درخواست کرده تا برای استفاده از نام جنگل‌های بارانی آمازون حق امتیاز بپردازد.

آمازون نام بزرگ‌ترین جنگل بارانی جهان است که در شمال آمریکای جنوبی قرار گرفته و بیشتر آن در خاک برزیل و پرو جای دارد. بیش از نیمی از جنگل های بارانی باقی مانده در جهان در آمازون قرار داد. اکنون ویلسون لیما فرماندار ایالت آمازوناس برزیل در ویدئویی که در اینستاگرام منتشر کرده از جف بزوس خواسته برای استفاده از نام آمازون حق امتیاز بپردازد و حتی خواستار این شده که این مسئله در اجلاس اقلیمی COP28 که اکنون در دبی درحال برگزاری است، مطرح شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


جنگل‌های بارانی آمازون

جف بزوس تاکنون برای حفظ و نگهداری از جنگل‌های آمازون اقدامات مهمی را انجام داده است که در آخرین اقدامش در خرداد ماه 1402با همکاری هنرمند معروف لئوناردو دی کاپریو طرحی با بودجه 200 میلیون دلار برای حفاظت از جنگل‌های بارانی آمازون را راه اندازی کرده است. او همچنین در سال 2020 هم برای مقابله با تغییرات آب و هوایی 10میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرد. اما اکنون فرماندار برزیلی از بزوس خواسته تا برای استفاده از نام آمازون حق امتیاز بپردازد.

براساس اخبار منتشر شده برزیل در اجلاس Cop28 در چند روز گذشته از تهیه صندوق 205 میلیون دلاری با هدف نگهداری از جنگل‌های آمازون خبر داده است. اما ویلسون لیما فرماندار برزیلی به خبرگزاری برزیلی O Globo گفته: «شرکت آمازون از نام آمازوناس و آمازونیا استفاده می‌کند. اما سهم ما چقدر است؟ می‌خواهیم بدانیم.» لیما گفت که قصد دارد این موضوع در اجلاس اقلیمی COP28 که اکنون در دبی درحال برگزاری است، مطرح شود.

جنگل‌های بارانی آمازون
جنگل‌های بارانی آمازون

همچنین لیما در ویدئویی که در اینستاگرام منتشر کرده از جانب جنگل‌های آمازون به زبان پرتغالی جف بزوس را مخاطب قرار داده و اینطور بیان کرده: «شما میلیون‌ها محصول را تحویل می‌دهید و بزرگ‌ترین پارک لجستیکی را در جهان دارید. من؟ من هوای کل سیاره را پاک می‌کنم و بزرگ‌ترین تنوع زیستی و جنگل‌های بارانی جهان را دارم. اگر شرکت شما از همه ارزشمندتر است، می‌گویم که من بی‌ارزش هستم و از آنجایی که شما از نام من استفاده می‌کنید که هرگز چیزی از آن به‌دست نیاورده‌ام، از شما دعوت می‌کنم برای شناخت بهتر من به اینجا بیایید. جف.»

جنگل آمازون در تنوع زیستی گونه‌های گیاهی و جانوری آن، و همچنین در نقش مهم این جنگل در جذب گاز کربن دی‌اکسید از هوا و تولید اکسیژن به جای آن است. جنگل آمازون نزدیک به نیمی از اکسیژن جو زمین را تولید می‌کند. از جنگل‌های آمازون به عنوان بزرگ‌ترین میراث طبیعی جهان یاد می‌شود و اکنون شرکتی که جف بزوس با نام این جنگل ها نام گذاری کرده 1.5تریلیون ارزش گذاری شده است.

به هر حال فرماندار برزیلی، از جف بزوس که ثروت خالص او در سال جاری به 171میلیارد رسید و عنوان دومین شخص ثروتمند جهان براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ را به خود اختصاص داده است خواسته تا برای استفاده از نام آمازون هزینه بپردازد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی پرداخت حق امتیاز برای جنگل‌های بارانی آمازون توسط جف بزوس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک گذاشته و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر