;
coinex

بهترین فیلم های هوش مصنوعی ؛ معرفی 18 عنوان جذاب که نباید از دست بدهید

با توجه به اهمیت روزافزون هوش مصنوعی در دنیای امروز، اگر در مورد هوش مصنوعی کنجکاو هستید تماشای بهترین فیلم های هوش مصنوعی می‌تواند برایتان لذت‌بخش باشد.

این روزها همه جا بحث هوش مصنوعی داغ است و این در حالی است که این تکنولوژی هیچ‌گاه تا یکی دوسال اخیر به این شدت در عرصه عمومی زندگی افراد مطرح نبود و درباره تاثیر و اهمیتش بحث نمی‌شد. امروزه اما عموم افراد در زندگی روزمره خود از خدمات هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و بسیاری از امور روزمره را به لطف این تکنولوژی ترتیب می‌دهند، بدون اینکه در بسیاری از موارد متوجه نقش هوش مصنوعی باشند.

بحث تاثیرات هوش مصنوعی بر جامعه انسانی و مراودات رایج همیشه از مهمترین سوالاتی بوده که ذهن را به خود مشغول می‌کرده است. اینکه آیا هوش مصنوعی که در قامت خدمت به بشر معرفی شده، روزی بشر را خدمتگذار خود می‌کند؟ این سوال و سوالاتی از این دست منجر به تولید فیلم‌ها و آثار هنری زیادی با موضوع هوش مصنوعی شده است و ما در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین فیلم های هوش مصنوعی بپردازیم. با ما باشید.


ادامه مطلب در ادامه:

‌بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم های هوش مصنوعی

شاید ابزارهای هوش مصنوعی چیزهای جدیدی باشند، اما مسئله هوش مصنوعی و اشتغالات فکری آن چیز جدیدی نیست و سال‌هاست که هوش مصنوعی و تاثیرات آن در دنیای غرب مورد سوال است.

از همان اوایل شکل‌گیری نخستین ایده‌ها در باره هوش مصنوعی، فیلم‌هایی با محوریت هوش مصنوعی ساخته شده که گرچه امروزه مبتدیانه و ساده‌انگارانه به نظر می‌رسند اما همچنان ارزش تماشای بالایی دارند. این روزها هم که تب هوش مصنوعی دنیا را گرفته، احتمالا باید منتظر عناوین بیشتری با محوریت هوش مصنوعی در صنعت سینما باشیم.

در این مطلب و با همین رویکرد، نگاهی داریم به برخی از مهمترین و بهترین فیلم های هوش مصنوعی و لیستی شامل فیلم‌های قدیمی و جدید تهیه کرده‌ایم.

بلید رانر (Blade Runner)

بهترین فیلم های هوش مصنوعی
بهترین فیلم های هوش مصنوعی
  • کارگردان: استنلی کوبریک
  • بازیگران: هریسون فورد، راتگر هاوئر، شان یانگ، ادوارد جیمز
  • سال پخش: 1982
  • IMDb:‌ نمره 7

یکی از بهترین فیلم های اکشن هوش مصنوعی فیلم بلید رانر محصول 1982 است که یک شاهکار در ژانر علمی تخیلی و از اولین فیلم‌های با موضوع هوش مصنوعی محسوب می‌شود. فیلم سبکی تاریک و ابتکاری دارد و تجربه بی‌نظیری برای مخاطبان به همراه می‌آورد. فیلم به طور کلی به خطرات پیشرفت تکنولوژی برای بشریت و تحول معنای انسان بودن تحت تاثیر این اتفاق می‌پردازد.

بلید رانر به عنوان یکی از بهترین فیلم ها با ژانر هوش مصنوعی بنابر رمانی به نام آیا اندرویدی‌ها خواب گوسفند برقی را می‌بینند نوشته فیلیپ کی. دیک چاپ 1968 ساخته شده است. در این فیلم اکشن شاهد درگیری انسان‌ها با انسان‌نماهای مهندسی شده‌زیستی اما فاقد احساس هستیم. بعد از فرار 6 رپلیکانت به زمین و تلاش آن‌ها برای یافتن خالق خود، بلید رانر با بازی هریسون فورد موظف به یافتن و نابودی این انسان‌نماها می‌شود.

مجموعه نابودگر (The Terminator)

بهترین فیلم های هوش مصنوعی

  • کارگردان: جیمز کمرون
  • بازیگران: آرنولد شوارتزنگر، سامر گلایو، گرت دیلاهانات، ادوارد فرلانگ، کریستین بیل، جیسون کلارک، لیندا همیلتون، امیلیا کلارک
  • سال پخش: 1984 تا 2019

مجموعه ترمیناتور که از سال 1984 تا 2019 با انتشار مجموعه‌ای از فیلم‌های اکشن و علمی تخیلی شکل گرفته، یکی از بهترین فیلم های اکشن هوش مصنوعی محسوب می‌شود که در آن دنیای ویران‌شده تحت کنترل هوش مصنوعی به تصویر کشیده می‌شود.

در این ویرانه، مردم باقی‌مانده پنهان شده‌اند تا اینکه روزی شورش می‌کنند و اسکای نت در واکنش سایبورگی را مامور نابودی عناصر تحریک‌کننده وضع موجود می‌کند. بازی درخشان آرنولد شوارتزنگر در عموم نسخه‌های ترمیناتور از مهمترین نقاط قوت فیلم‌های نابودگر محسوب می‌شود. تماشای این مجموعه به عنوان بهترین فیلم های رباتیک را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارول 2023

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023

مرد دو صد ساله (Bicentennial Man)

بهترین فیلم های هوش مصنوعی

  • کارگردان: کریس کلمبوس
  • بازیگران: رابین ویلیامز، سام نیل، امبت دیویتس، وندی کروسون، اولیور پلات، کیرستن وارن، هلی آیزنبرگ
  • سال پخش: 1999
  • IMDb: نمره 6.9

مرد دو صد ساله به عنوان یکی از بهترین فیلم های هوش مصنوعی به کارگردانی کریس کلبموس و در سال 1999 پخش شد. این فیلم به داستان یک ربات خانگی با نام اندرو می‌پردازد که برای انجام کارهایی بسیار معمولی برنامه‌ریزی شده است.

خانواده مارتین اما چند روز بعد از خرید این ربات متوجه می‌شوند که او یک ربات معمولی نیست و قادر به ایده‌پردازی و ابراز احساسات است.

هوش مصنوعی (A.I. Artificial Intelligence)

بهترین فیلم های هوش مصنوعی
برترین فیلم های هوش مصنوعی
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران: هالی جوئل آزمنت، جود لا، برندن گلیسون، ویلیام هرت، فرانسیس اوکانر، جاستینا ماچادو
  • تاریخ اکران: 2001
  • IMDb: نمره 7.2

در فهرست معرفی بهترین فیلم های هوش مصنوعی باید به فیلمی با همین نام اثر کارگردان معروف، استیون اسپیلبرگ اشاره کرد. در این فیلم شاهد کودک‌رباتی به نام دیوید هستیم که برای عشق‌ورزیدن برنامه‌ریزی شده است. یکی از سازندگان این ربات او را به خانه‌ می‌برد تا او نقش دیوید، فرزند خانه را ایفا کند. همه چیز خوب است تا زمانی که خانواده صاحب یک فرزند واقعی می‌شود و دیوید وارد مخصمه می‌شود.

حالا دیگر نه انسان‌ها و نه ربات‌ها دیوید را در دنیای خود راه نمی‌دهند. او اما برای تبدیل شدن به یک کودک واقعی راهی سفری خطرناک می‌شود و در این مسیر با ربات‌های زیادی ملاقات می‌کند.

این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم ها با ژانر هوش مصنوعی نقدهای مثبت زیادی دریافت کرد و با بودجه 100 میلیون دلاری خود به فروشی 235 میلیون دلاری رسید. هوش مصنوعی در مراسم اسکار موفق به نامزدی برای دو رشته بهترین موسیقی متن و بهترین جلوه‌های ویژه شد و مارک کرمد که از منتقدان مشهور سینما است آن را شاهکار اسپیلبرگ توصیف کرد.

این فیلم که از بهترین فیلم های رباتیک محسوب می‌شود در اصل یکی از پروژه‌های کارگردان بزرگ، استنلی کوبریک بود اما او با وجود اینکه نویسندگان مختلفی برای توسعه داستان فیلم جذب کرد، در نهایت به این نتیجه رسید که سطح جلوه‌های ویژه به حدی نیست که بتوان دیوید را به درستی به تصویر کشید. از طرفی کوبریک باور داشت هیچ کودکی توانایی ایفای این نقش را ندارد. پس پروژه برای سال‌ها به تعویق افتاد و در سال 1995، کوبریک فیلم را به اسپیلبرگ سپرد. این فیلم در نهایت به استنلی کوبریک تقدیم شد و فضای تاریک آن نیز به نوعی ناشی از نوع نگاه این فیلمساز بزرگ به دنیا است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های DC در سال 2023

ترسناک ترین فیلم های 2023

ماه (Moon)

بهترین فیلم های هوش مصنوعی

  • کارگردان: دانکن جونز
  • بازیگران: بندیکت وانگ، دومینی مک الیگوت، سام راکول، کایا اسکودلاریو
  • سال پخش: 2009
  • IMDb: نمره 7.8

فیلم ماه به خاطر پویایی که در روابط انسان و هوش مصنوعی به تصویر کشیده از بهترین فیلم های هوش مصنوعی است. داستان فیلم درباره یک کارمند قراردادی بوده که برای شرکتی دارای یک مرکز تحقیقاتی در ماه کار می‌کند.

همزمان با پایان قرارداد 3 ساله این کارمند با شرکت، ارتباط او با زمین دچار مشکلاتی می‌شود و تعامل او با GERTY که یک ربات همراه هوش مصنوعی است نیز دچار مشکلاتی می‌شود.

او (Her)

بهترین فیلم های هوش مصنوعی

  • کارگردان: اسپایک جونز
  • بازیگران: واکین فینیکس، اسکارلت جوهانسون، اولیویا وایلد، رونی مارا، امی آدامز
  • سال پخش: 2013
  • IMDb: نمره 8

یکی از بهترین فیلم های هوش مصنوعی فیلم او (Her) است که داستان آن در آینده و حول محور تئودور تومبلی با بازی واکین فینیکس جریان دارد. تئودور بعد از جدایی از همسرش تنها و افسرده شده و شغل او هم نوشتن نامه عاشقانه برای افرادی است که خودشان این توانایی را ندارند. وضعیت روحی او اما اوضاع شغلی و راه امرار معاشش را تحت‌الشعاع قرار داده است.

در همین حین او با یک ابزار هوش مصنوعی جدید آشنا می‌شود که بنابر تبلیغات آن، می‌تواند با شخصیت، نیازها و ترجیحات افراد تطبیق پیدا کند و به یک هوش مصنوعی شخصی برای هر فرد بدل شود.

با روشن شدن این سیستم عامل که صدای آن از اسکارلت جوهانسون است، او نام سامانتا را برمی‌گزیند و به زودی با تئودور صمیمی می‌شود. با اینکه سامانتا یک وجود مجازی و در واقع دستیار هوش مصنوعی تئودور است، رابطه این دو به زودی عمیق و رمانتیک می‌شود و تئودور به تدریج به این می‌اندیشد که آیا این اتفاق درست است یا نه؟

فیلم هر یا او در مجموع برداشت منحصربفردی از هوش مصنوعی ارائه داد که مخاطبان آن را پسندیدند و در نهایت هم او به عنوان یکی از بهترین فیلم ها با ژانر هوش مصنوعی برای عنوان بهترین فیلم در اسکار و گلدن گلوب کاندید شد که نهایتا در هر دو جشنواره جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کرد.

اما آیا واقعا روزی دستیارهای رایج هوش مصنوعی مانند سیری، الکسا و بینگ می‌توانند زندگی ما را به شکلی که هر نشان داد، تغییر دهند؟

فراماشینی (Ex Machina)

بهترین فیلم های هوش مصنوعی
بهترین فیلم های سینمایی هوش مصنوعی
  • کارگردان: الکس گارلند
  • بازیگران: دامنل گلیسون، آلیسیا ویکاندر، اسکار آیزاک، سونویا میزونو، قانا بایارسایخان
  • سال پخش: 2014
  • IMDb: نمره 7.7

فراماشینی فیلمی حول محور رباتی به نام آوا است که برخلاف دیگر فیلم‌های این حوزه، میلی برای تسلط بر جهان ندارد. در همین حین یک میلیاردر از برنامه‌نویسی حرفه‌ای درخواست می‌کند تا نسخه‌ای آزمون تورینگ را برای این ربات اجرا کند.

در این فیلم که از بهترین فیلم های رباتیک محسوب می‌شود آوا و این برنامه‌نویس مکالماتی دارند. اما سوال اصلی مخاطب در زمان تماشای فیلم این است که واقعا چه کسی در حال آزمایش دیگری است؟ برنامه‌نویس آوا را آزمایش می‌کند یا آوا برنامه‌نویس را؟ یا شاید حتی این میلیاردر است که هر دو را می‌آزماید! این فیلم از موفق‌ترین آثار ژانر هوش مصنوعی محسوب می‌شود و در نهایت نیز برنده جایزه اسکار بهترین جلوه‌های بصری شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های بر اساس بازی ویدیویی

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

تعالی (Transcendence)

بهترین فیلم های هوش مصنوعی

  • کارگردان: والی فیستر
  • بازیگران: جانی دپ، کیلیان مورفی، مورگان فریمن، ربکا هال
  • سال پخش: 2014
  • IMDb: نمره 6.2

تعالی به عنوان یکی از بهترین فیلم های هوش مصنوعی نمایشی خلاقانه از امکانات و ظرفیت‌های وحشتناک هوش مصنوعی ارائه می‌کند. این فیلم مفهوم تکینگی فناوری را ارائه می‌کند، جایی که دانش یک دانشمند بسیار توانا در یک سیستم هوش مصنوعی بسیار قدرتمند آپلود می‌شود.

این هوش مصنوعی با این توانایی جدید خود را به اینترنت وصل می‌کند و توانایی‌هایش از کنترل توسعه‌دهندگان خارج می‌شود به طوری که اگر نانوذراتش به ذهن افراد برسد می‌تواند افراد و اذهان را کنترل کند.

مجموعه ماتریکس (Matrix)

بهترین فیلم های هوش مصنوعی

  • کارگردان: لانا واچوفسکی و لیلی واچوفسکی
  • بازیگران: کیانو ریوز، کری ان ماس، لارنس فیشبرن، هوگو ویوینگ، جو پانتولیانو
  • سال پخش: 1999 تا 2021

تصور دنیای وحشتناکی که همه چیز اطرافمان از کوچکترین جز تا بزرگترین آن، ساخته هوش مصنوعی باشد و ما صرفا کارگرانی برای بقای آن باشیم چیزی بود که ماتریکس به ما ارائه دارد. این فیلم به ماهیت واقعیت مجازی می‌پردازد.

داستان فیلم در یک آینده دیستوپیایی حول محور برنامه‌نویسی به نام توماس اندرسون جریان دارد که با نام مستعار نئو شناخته می‌شود. او با ماجراجویی‌های خود از وجود دنیایی مطلع می‌شود که در آن جمعیت زمین و انسان‌ها در واقعیتی شبیه‌سازی شده به دام افتاده‌اند.

ادامه داستان حول محور تلاش ربات‌ها برای جلوگیری از فاش شدن این ماجرا و سرکوب نئو جریان دارد و داستان‌های سوررئالی را به نمایش می‌گذارد که می‌تواند برای شما جذاب باشد. ماتریکس شاید موفق‌ترین فیلم سینمایی در نمایش ترس بشر از تسلط ماشین‌ها و هوش مصنوعی باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما

بهترین فیلم های زامبی

من، ربات (I, Robot)

بهترین فیلم های هوش مصنوعی
بهترین فیلم هوش مصنوعی
  • کارگردان: الکس پرویاس
  • بازیگران: ویل اسمیت، بریجیت مویناهان، جیمز کرامول، بروس گرینوود، شایا لابوف، شای مک‌براید
  • سال پخش: 2004
  • IMDb: نمره 7.1

من ربات با نقش‌آفرینی ویل اسمیت یکی از بهترین فیلم های هوش مصنوعی محسوب می‌شود که داستان آن در اوایل دهه 2030 جریان دارد. در این دنیا، توانایی‌های هوش مصنوعی به اوج رسیده و جهانی جدید شکل گرفته است که در آن موضوعاتی چون هوش مصنوعی، انسانیت مصنوعی و مخاطرات و تهدیدهای هوش مصنوعی اهمیت یافته است.

این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن هوش مصنوعی مورد استقبال خوب مخاطبان قرار گرفت. در فیلم دل اسپونر با بازی ویل اسمیت نقش یک کارآگاه را ایفا می‌کند که با فناوری روز و عملکرد ربات‌ها آشنا است. زمانی که یکی از بنیانگذاران شرکت رباتیک آمریکا به قتل می‌رسد و مظنون اصلی ربات‌ها هستند، اسپونر تحقیقات بزرگی برای یافتن راز جنایت آغاز می‌کند.

فیلم به خوبی به نگرانی‌های ناشی از پیشرفت هوش مصنوعی می‌پردازد و نشان می‌دهد که این فناوری چطور می‌تواند حتی با وجود قوانین نظارتی که برای آن تعیین شده، به حدی پیشرفت کند که به یک تهدید جدی برای بشریت بدل شود.

گفتنی است که داستان این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های رباتیک بر اساس کتابی به همین نام از آیزاک آسیموف، نویسنده تحسین‌شده آثار علمی تخیلی نوشته شده است.

ربات های یاغی (Autómata)

بهترین فیلم های هوش مصنوعی

  • کارگردان: گبه ابیز
  • بازیگران: آنتونیو باندراس، برگیته هیورت سورنسن، ملانی گریفیث، دیلان مک‌درموت
  • سال پخش: 2014
  • IMDb: نمره 6

ربات‌های یاغی با عنوان اصلی اتوماتیک، یکی از بهترین فیلم های هوش مصنوعی و محصول اسپانیا است که در سال 2014 منتشر شد.

داستان فیلم به جهان در سال 2044 مربوط است. جایی که در نتیجه طوفان‌های شدید خورشیدی، 99.7 درصد از ساکنان زمین از بین رفته‌اند و تنها 21 میلیون انسان زنده در دنیا پراکنده‌اند. شرکتی به نام ROC در این بین ربات‌هایی به عنوان ماشین‌های مسافر 7000 ساخته‌ که قرار است در بازتولید و طراحی مجدد دنیا نقش داشته باشند.

این ربات‌های قوانینی دارند و نباید به انسان‌ها آسیب زده یا خود را تغییر شکل دهند. در این حین یک سانحه سبب شلیک یک مامور پلیس به یک روبات می‌شود. مامور مدعی است که روبات در حال تغییر شکل خود بوده و حالا مامور بیمه شرکت جک واوکن با بازی آنتونیو بندراس مسئول بررسی پرونده می‌شود.

چپی (Chappie)

بهترین فیلم های هوش مصنوعی

  • کارگردان: نیل بلومکمپ
  • بازیگران: شارلتو کوپلی، هیو جکمن، سیگورنی ویور
  • سال پخش: 2015
  • IMDb: نمره 6.8

چپی از جمله بهترین فیلم ها با ژانر هوش مصنوعی است که به یکی از مهمترین ترس‌های بشر یعنی تسلط ربات‌ها می‌پردازد. داستان فیلم در شهر جذاب ژوهانسبورگ جریان دارد و به تلاش یک دانشمند برنامه‌نویس برای ساخت ربات دارای احساسات می‌پردازد.

در همین زمان نیروهای پلیس از قبل به ربات‌های هوشمندی مجهز شده‌اند که هدف‌شان به حداقل رساندن میزان جرم و جنایت است. دیون ویلسون اما با افزودن احساسات به ربات‌ها می‌خواهد یک گام جلوتر برود و کار را با دزدیدن مخفیانه یک ربات آسیب‌دیده آغاز می‌کند. او اما توسط گروهی از تبهکاران دزدیده می‌شود که پروژه ویلسون را فرصت ایده‌آلی برای خود می‌بینند.

با آغاز کار دیون، چپی متولد می‌شود. ربات دارای احساسی که باید همه چیز را یاد بگیرد و در نتیجه ممکن است تحت تاثیر اطرافیان خود، به کارهای خوب یا بدی دست بزند. گروه تبهکاری که ویلسون را دزدیده برنامه‌های زیادی برای سواستفاده از او و رباتش چپی در سرقت‌های خود و ثروتمندتر شدن دارند.

این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های هوش مصنوعی را از دست ندهید چراکه با روایات سرگرم‌کننده، اکشن جذاب و نمایش فرهنگ آفریقای جنوبی، به خوبی شما را جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی

بهترین فیلم های ترسناک جهان

مورگان (Morgan)

بهترین فیلم های هوش مصنوعی
بهترین فیلم ها درباره هوش مصنوعی
  • کارگردان: لوک اسکات
  • بازیگران: کیت مارا، آنیا تیلور جوی، توبی جونز، رز لزلی، بوید هالبروک، میشل یئو، جنیفر جیسن لی، پل جیاماتی
  • سال پخش: 2016
  • IMDb: نمره 5.8

مورگان از بهترین فیلم های هوش مصنوعی در سال 2016 بود که با کارگردانی لوک اسکات توسط کمپانی فاکس قرن بیستم اکران شد.

داستان فیلم درباره یک کارشناس مدیریت بحران است که برای بررسی و ارزیابی پیامدهای یک اتفاق ناگوار راهی مکانی مخفی و دورافتاده می‌شود. او اما متوجه می‌شود که این اتفاق ناگوار در واقع توسط یک موجود آزمایشگاهی با ظاهر انسانی و بیگناه با نام مورگان رخ داده است. دکتر لی متوجه می‌شود که مورگان در عین اینکه موجود ارزشمندی است، بسیار خطرناک هم هست.

بلید رانر (Blade Runner 2049)

بهترین فیلم های هوش مصنوعی

  • کارگردان: دنی ویلنوو
  • بازیگران: رایان گاسلینگ، هریسون فورد، آنا دآرماس، سیلفیا هوکس، رابین رایت، مک‌کنزی دیویس، کارلا یوری، لنی جیمز، دیو باتیستا، جرد لتو
  • سال پخش: 2017
  • IMDb: نمره 8

داستان فیلم در سال 2049 جریان دارد. جایی که یک آدم مصنوعی به نام کی که مسئول اداره پلیس لس‌آنجلس است به عنوان یک بلید رانر کار می‌کند و وظیفه او یافتن آدم‌ مصنوعی‌های قدیمی و نابودی آن‌ها است.

در ادامه داستان این فیلم که از بهترین فیلم های هوش مصنوعی است یک روز به طور اتفاقی کی یک جعبه عجب زیر درختی خشک و پژمرده پیدا می‌کند که حاوی استخوان است. با تحقیقات بعدی مشخص می‌شود که این استخوان‌ها متعلق به زنی به نام ریچل است که در سال 2019 از شخصی به نام دکارد حامله شده، اما در حین زایمان جان خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2023

بهترین فیلم های کمدی عاشقانه 2023

ارتقا (Upgrade)

بهترین فیلم های هوش مصنوعی

  • کارگردان: لی ونل
  • بازیگران: لوگان مارشال گرین، ریچارد کثورن، لیندا کروپر، بتی گابریل، هریسون گیلبرتسون، کلایتون جکوبسن، ساچین جوب، کریستوفر کیربی
  • سال پخش: 2018
  • IMDb: نمره 7.5

داستان ارتقا که از بهترین فیلم های اکشن هوش مصنوعی محسوب می‌شود به مردی به نام گری تریس مربوط است که بعد از فلج شدن در یک تصادف شدید و مرگ همسرش، با پیشنهاد مخترعی مواجه می‌شود که قصد دارد در بدن او یک ابزار هوش مصنوعی جاسازی کند تا او دوباره راه برود.

او ابتدا از استفاده از این ابزار و امکان دوباره راه رفتن بسیار هیجان‌زده است اما به تدریج متوجه قابلیت‌های دیگر این سیستم می‌شود و می‌فهمد که می‌تواند با کمک آن از کسانی که همسرش را کشته‌اند انتقام بگیرد.

فیلم ارتقا به عنوان یکی از بهترین فیلم های هوش مصنوعی به خاطر سکانس‌های اکشن خود شدیدا مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و بسیاری آن را یکی از بهترین فیلم‌های سال 2018 نامیدند. این فیلم در باکس آفیس هم موفقیت خوبی داشت و با بودجه 3 میلیون دلاری خود، مجموعا 16 میلیون فروش داشت.

من مادر هستم (I Am Mother)

بهترین فیلم های هوش مصنوعی
بهترین فیلم ها درباره هوش مصنوعی
  • کارگردان: گرنت اسپوتوره
  • بازیگران: هیلاری سوانک، رز بیرن
  • سال پخش: 2019
  • IMDb: نمره 6.7

در فیلم من مادر هستم که از بهترین فیلم های هوش مصنوعی به شمار می‌رود بازهم یک جهان آخرالزمانی به تصویر کشیده شده که در آن دنیای خارج از پناهگاه‌های محدود، بسیار آلوده شده و منجر به انقراض انسان‌ها شده است. محور اصلی داستان شخصیتی رباتیک به عنوان مادر و یک دختر به عنوان آخرین انسان است که در یکی از این پناهگاه‌ها ساکن هستند. ربات باید مانع از میل خروج انسان از پناهگاه شوند.

فیلم اما یک راز شوکه‌کننده دارد. در شرایطی که ربات مادر با احساسات خود می‌تواند استدلال‌ها و باورهایی به دختر تلقین کند، در واقع ماجرا دگرگونه است و نه خبری از آلودگی هست و نه دختر آخرین انسان است. مادر تنها به عنوان یک واسط خلق نسل جدید و پیشرفته‌ای از انسان‌ها عمل می‌کند.

فینچ (Finch)

بهترین فیلم های هوش مصنوعی

  • کارگردان: میگل سپاچنیک
  • بازیگران: تام هنکس، کلب لندری جونز
  • سال پخش: 2021
  • IMDb: نمره 6.9

فینچ با بازی درخشان تام هنکس از بهترین فیلم های هوش مصنوعی است که در سال 2021 اکران شد. داستان فیلم درباره یک مهندس رباتیک به نام فینچ است که چون امید چندانی به بقای خود در دنیای آخرالزمانی ندارد، رباتی برای حفاظت از سگ خود به نام گودیر می‌سازد.

رباتی که فینچ می‌سازد اما به طرز عجیبی به مرور درباره زندگی، عشق، دوستی و معنی انسانیت می‌آموزد. فینچ حالا پا به سفری خطرناک و پرماجرا می‌گذارد تا در سیاره تخریب‌شده زمین، پناهگاه امنی برای خانواده‌اش، یعنی سگ محبوبش و ربات جدیدش بیابد!

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های بن استیلر

بهترین فیلم های ایمی آدامز

مگان (Megan)

بهترین فیلم های هوش مصنوعی

  • کارگردان: جرارد جانستون
  • بازیگران: الیسون ویلیامز، وایولت مک‌گرا، ایمی دانلد، جنا دیویس
  • سال پخش: 2022
  • IMDb: نمره 6.4

فیلم مگان به عنوان یکی از بهترین فیلم های هوش مصنوعی را می‌توان نسخه امروزی‌تری از فیلم هوش مصنوعی اسپیلبرگ دانست. داستان درباره دختر بچه‌ای است که والدینش را در یک تصادف وحشتناک از دست داده و حالا سرپرستی‌اش به خاله‌اش سپرده شده.

خاله این دختر بچه اما مخترع اسباب‌بازی و ربات‌های تجاری هوش مصنوعی است و تصمیم می‌گیرد با ساخت یک عروسک انسان‌نمای پیشرفته به نام مگان، همدمی همیشگی برای خواهرزاده خود خلق کند.

گرچه شروع ماجرا خوب است، اما صمیمت و حس بین مگان و دخترک به حدی بالا می‌گیرد که مگان برای حفاظت از دختر حاضر است هر کاری کند، حتی اگر آن کار قتل و کشتار باشد.

سوالات متداول

بهترین فیلم های اکشن هوش مصنوعی کدامند؟

سری بلید رانر، مجموعه نابودگر، ماتریکس و ارتقا از جمله بهترین فیلم‌های اکشن هوش مصنوعی هستند.

بهترین فیلم های رباتیک هوش مصنوعی کدامند؟

فیلم من ربات، مجموعه نابودگر، ربات‌های یاغی، چپی، فینچ، مگان و من مادر هستم از بهترین فیلم های رباتیک هوش مصنوعی محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین فیلم های هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر