;
coinex

هواوی P70 احتمالا به سنسور 1 اینچی سونی IMX989 مجهز خواهد شد

هواوی قصد دارد با استفاده از سنسور 1 اینچی سونی IMX989 تنظیمات دوربین و کیفیت تصویربرداری پرچمدار بعدی خود یعنی هواوی P70 را به شکل قابل توجهی بهبود بخشد.

افشاکننده معروف دنیای تکنولوژی، Digital Chat Station، در تازه‌ترین افشاگری‌ خود گفت که شرکت هواوی در حال آزمایش دو سنسور دوربین پیشرفته برای استفاده در Huawei P70 است. این دو سنسور سونی IMX989 و OmniVision OV50H نام دارند.

به احتمال زیاد سنسور 1 اینچی سونی IMX989 برنده این رقابت باشد. اگر این اتفاق بیفتد، برای اولین بار شاهد استفاده از یک سنور 1 اینچی در پرچمدار هواوی خواهیم بود. در حال حاضر این لنز، بزرگترین سنسور دوربین قابل استفاده در گوشی‌های هوشمند است و در سیستم دوربین دستگاه‌هایی مانند Oppo Find X6 Pro به کار رفته است. اندازه بزرگ این سنسور علاوه بر بالا بردن کیفیت عکس و فیلم‌ها، برجستگی ماژول دوربین را افزایش می‌دهد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


دوربین سری هواوی P70

همان‌طور که گفته شد، هواوی ممکن است در سری پرچمدار آینده خود، یعنی سری Huawei P70، از سنسور 1 اینچی IMX989 سونی استفاده کند. اگر این امر محقق شود، جهشی قابل توجه در قابلیت‌های تصویربرداری هواوی به وجود خواهد آمد و این سری قادر خواهد بود که به سادگی با پرچمداران هم‌دوره خود به رقابت بپردازد.

هواوی P70

دومین سنسور در دست آزمایش، OV50H از OmniVision است. این لنز با وضوح 50 مگاپیکسل و فرمت اپتیکال 1/1.3 اینچ از کیفیت بالایی برخوردار است اما اندازه پیکسل 1.2 میکرومتری آن در مقایسه با اندازه پیکسل 1.6 میکرومتری سونی IMX989 کمی کوچک‌تر است.

با این حال، OmniVision OV50H از توانایی‌های بالایی برخوردار است و از وضوح 50 مگاپیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه، 12.5 مگاپیکسل با سرعت 120 فریم بر ثانیه و HDR با سرعت 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

هواوی P70

این سنسور با پشتیبانی از DCG HDR و HDR، توانایی خود در محدوده دینامیکی را با قدرت به رخ می‌کشد. در واقع در صورت فعال بودن هر دو حالت HDR، این سنسور می‌تواند بیش از 100 دسی‌بل محدوده دینامیکی را تحت پوشش قرار دهد. با این اوصاف و با توجه به مشخصات فنی، OV50H یک رقیب قدرتمند در بازار است حتی اگر به بزرگی سنسور 1 اینچی سونی نباشد.

گفته می‌شود که سری Huawei P70 در نیمه اول سال 2024 عرضه خواهد شد. با این حال، هنوز نتایج تست‌های این شرکت اعلام نشده و مشخص نیست که این سری پرچمدار به کدام یک از این دو سنسور قدرتمند و بی‌نظیر مجهز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما کدام یک از این دو سنسور در دوربین هواوی P70 به کار گرفته خواهد شد؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر