coinex
راهنمای خرید تکراتو

چرا استعلام پلاک فعال قبل از خرید خودرو لازم است؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان خرید ماشین در نظر بگیرید استعلام پلاک فعال خودرو است که به شما کمک می‌کند تا از این طریق اطلاعات کاملی در رابطه با خودرو به‌دست آورید.

ازآنجایی‌که خرید و فروش وسایل نقلیه دست دوم بسیار گسترش پیدا کرده است، متقاضیان باید تمام قوانین لازم در این زمینه را قبل از هر اقدامی از طریق سامانه‌های مربوط مورد بررسی قرار دهند.

دلیل اهمیت استعلام پلاک فعال خودرو

بازار خرید و فروش خودرو همیشه طرفداران زیادی دارد و هر روزه معاملات بسیاری در این زمینه انجام می‌شود که در این هنگام یکی از مهم‌ترین اقدامات مورد نیاز برای افراد استعلام پلاک خودرو است.

اگر می‌خواهید بدانید که استعلام پلاک فعال خودرو چه اهمیتی دارد باید این‌طور گفت که یکی از قوانین مربوط به خرید و فروش وسیله نقلیه این است که پلاک باید به نام فرد خریدار زده شود تا فروشنده مسئولیتی در قبال آن نداشته باشد.

ازآنجایی‌که درصورت بروز هرگونه مشکل مانند خلافی برای خودرویی با پلاک فعال شما، باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرید، زمانی که یک ماشین خریداری می‌کنید با انجام استعلام پلاک خودرو متوجه می‌شوید که چند مورد با نام شما به ثبت رسیده است.

در ضمن یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید این است که شما با دریافت استعلام پلاک فعال خودرو می‌توانید مطمئن شوید که ماشین خریداری‌شده سرقتی نیست.

در واقع با انجام این کار شما می‌توانید تمامی اطلاعات مربوط به استان و شهر محل سکونت فروشنده را ببنید. بنابراین، برای اینکه بتوانید خریدی مطمئن را تجربه کنید، انجام این کار الزامی خواهد بود.

چه موقع باید استعلام پلاک‌های فعال ماشین انجام شود؟

زمانی که قصد خرید یک خودرو را داشته باشید لازم است تا قبل از عقد قولنامه و پرداخت بیعانه نسبت به دریافت تمامی اطلاعات لازم در رابطه با پلاک ماشین اقدام کنید تا نسبت به سرقتی‌نبودن آن مطمئن شوید.

در مواقعی نیز که می‌خواهید خودرو وکالتی بخرید باید پیش از اینکه وکالت‌نامه را دریافت کنید به‌منظور افزایش اطمینان خود، تمامی مراحل مورد نیاز برای استعلام پلاک فعال را انجام دهید.

چه موقع باید استعلام پلاک‌های فعال ماشین انجام شود؟

از چه روشی برای استعلام پلاک فعال خودرو استفاده کنیم؟

یکی از راه‌هایی که همیشه برای استعلام پلاک‌های فعال مورد استفاده قرار می‌گیرد، مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 است؛ اما در مواردی امکان دارد افراد به‌دلیل مشغله‌های کاری در انجام این فرایند مهم کوتاهی کنند.

از همین رو امکان استفاده از روش آنلاین نیز در دسترس افراد قرار می‌گیرد تا از این طریق بتوانند به‌سرعت و با جلوگیری از اتلاف وقت نسبت به انجام استعلام پلاک‌های فعال خودرو اقدام کنند.

تمامی اطلاعات مربوط به پلاک‌های فعال هر فرد در پلیس راهور ثبت شده که افراد می‌توانند تنها با در اختیار داشتن کد ملی خود و مراجعه به این سامانه فرایندهای مورد نیاز برای پیگیری پلاک را انجام دهند.

ازآنجایی‌که استفاده از گوشی‌های هوشمند به افراد کمک می‌کند تا دسترسی راحت‌تری به اینترنت داشته باشند شما می‌توانید به‌راحتی تمامی مراحلی که از طریق سامانه راهور برای استعلام پلاک وجود دارد را با کمک گوشی دنبال کنید.

البته دسترسی به یک اپلیکیشن کاربردی برای کسانی که نیازمند استفاده از خدمات مرتبط با خودرو هستند بسیار کمک‌کننده خواهد بود که شما می‌توانید برای این منظور از برنامه کاربردی تاپ استفاده کنید.

نحوه استعلام پلاک فعال خودرو با تاپ

دسترسی به اطلاعات دقیق برای فرآیند ثبت پلاک، عدم نیاز به مراجعه حضوری، استفاده از کد ملی برای استعلام و دسترسی سریع و راحت به تمامی جزئیات از جمله دلایلی است که اهمیت استفاده از اپلیکیشن تاپ برای این انجام این کار را نشان می‌دهد.

در همین راستا زمانی که قصد دارید تا از طریق سوپر اپلیکیشن هوشمند تاپ نسبت به استعلام پلاک‌های فعال خود اقدام کنید لازم است تا مراحل زیر را در نظر بگیرید:

  • به بخش خدمات خودرو بروید.
  • با انتخاب گزینه پلاک فعال به صفحه درج اطلاعات هدایت می‌شوید.
  • در این بخش تنها کافی‌است شماره تلفن همراه و کد ملی خود را وارد کنید.
  • با ضربه‌زدن بر روی گزینه استعلام پلاک فعال، فرآیند مورد نظر کامل می‌شود.

دیگر خدمات اپلیکیشن تاپ را بشناسید

اگر تصور می‌کنید که خدمات تاپ تنها محدود به استعلام پلاک می‌شود باید بدانید که این‌طور نیست و این اپلیکیشن با ارائه بیشتر از 100 سرویس متنوع به تسهیل فرآیندهای مورد نیاز کمک می‌کند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • در بخش فین تک و پرداخت می‌توانید خرید شارژ، بسته اینترنت، پرداخت قبوض، کارت به کارت و برخی موارد دیگر را انجام دهید.
  • خدمات مالی نیز شامل چک صیادی، احراز هویت سجام، افتتاح حساب غیرحضوری و بسیاری موارد دیگر است.
  • قسمت خودرو و استعلام نیز سرویس‌هایی مانند پرداخت خلافی، عوارض آزادراهی، استعلام ممنوع‌الخروجی و گذرنامه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در مواقعی که قصد خرید و فروش وسیله نقلیه خود را داشته باشید یکی از مهم‌ترین فرآیندهای مورد نیاز انجام استعلام پلاک فعال خودرو است تا متوجه شوید که چه پلاک‌هایی به نام شما یا فروشنده ثبت شده‌اند.

ازآنجایی‌که تمامی مسئولیت‌های مربوط به خودرو بر عهده صاحب پلاک خواهد بود و درصورت بروز هرگونه مشکلی فرد باید پاسخگو باشد بهتر است قبل از انعقاد قرارداد خرید و فروش ماشین نسبت به انجام این کار از طریق اپلیکیشن تاپ اقدام کنید.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام. خب توضیحات تناقض و نقص داره، ازین جهت که اگه قراره ما از وضعیت ماشینی که میخریم اطمینان کسب کنیم و استعلام پلاکش رو بگیریم، خب دیگه پلاک که به نام ما نیست ما بریم توی تاپ و.. استعلام بگیریم. در واقع باید از فروشنده بخوایم استعلام پلاک بگیره ما ببینیم همونجا.

    پاسخ