coinex
راهنمای خرید تکراتو

هوش مصنوعی گروک ایلان ماسک داده‌های ChatGPT را می‌دزدد

هوش مصنوعی گروک ، یک پروژه توسعه یافته توسط شرکت xAI  است که از زمان آغاز به کارهیاهوی بسیاری به پا کرد. به نظر می‌رسد هر کاری که ایلان ماسک دستی در آن دارد همواره با جنجال‌های بسیاری همراه است.

اخیرا  پلتفرم X Premium Plus با اظهار نظری متفاوت از سازنده‌اش همه را غافلگیر کرده است؛ بطوریکه برخی گزارش کرده‌اند که این چت بات از داده‌های ChatGPT برای برقرار ارتباط استفاده می‌کند و به باور برخی آنها را به سرقت می‌برد.

بیشتر بخوانید: نمایندگان اروپا اولین قانون جامع هوش مصنوعی را تصویب کردند

کاربرانی که از Grok استفاده کرده‌اند در گزارشی بیان داشتند که در بخشی از گفتگوهایشان، این چت بات براساس داده‌های  ChatGPT به آنها پاسخ داده و گفته «متأسفانه نمی‌توانم پاسخ این درخواست را بدهم، چون این درخواست برخلاف سیاست‌های OpenAI است»

حالا با توجه به پاسخ این چت بات این سوال پیش می‌آید که آیا سرقت اطلاعاتی رخ داده است؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که بله، جمله‌ی بالا صحیح است. این چت‌بات اصلی OpenAI نیست، اما از داده‌های ChatGPT استفاده کرده است که واکنش‌های زیادی به دنبال داشته است. از طرفی ایگور بابوشکین، مهندس xAI در دفاع از تیم توسعه‌دهنده این برنامه گفت: «مسئله این است که وب از پاسخ‌های ChatGPT پر شده، بنابراین ما در حین آموزش گروک، به‌صورت تصادفی در میان حجم عظیم داده‌های وب، برخی از این پاسخ‌ها را برداشتیم. وقتی برای اولین‌بار این اتفاق را دیدیم، خودمان هم بسیار غافلگیر شدیم.»

همچنین اضافه کرد: «این مشکل بسیار نادر است و اکنون که از وجود آن آگاه شده‌ایم، اطمینان می‌یابیم که نسخه‌های آتی گروک چنین مشکلی نداشته باشد. نگران نباشید، برای ساخت گروک از هیچ کدی از OpenAI استفاده نشده است.»

اگر این ادعا صحیح است، حداقل می‌توان این را مد نظر قرار داد که گروک پیش از عرضه آزمایش‌های متعددی انجام داده تا این مشکلات مشخص شوند. بنابراین اکنون کاربران باید آن‌ها را کشف کنند. OpenAI هنوز به استفاده از داده‌های خود توسط گروک واکنش نشان نداده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی هوش مصنوعی گروک چیست؟ شما تجربه کار با Grok را داشته‌اید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر