coinex
راهنمای خرید تکراتو

ساخت کارخانه هواوی در اروپا ؛ 200 میلیون یورو سرمایه در خاک فرانسه

ساخت کارخانه هواوی در اروپا با تخصیص حداقل 200 میلیون یورو سرمایه به زودی اجرایی خواهد شد. ظاهراً هواوی به گسترش فناوری خود تا قلب اروپا فکر می‌کند.

برخی منابع آگاه اطلاع دادند که ساخت کارخانه هواوی در اروپا در سال 2024 وارد مرحله اجرایی می‌شود. همه می‌دانیم که هواوی به عنوان یکی از بزرگترین شرکت عرضه‌کننده تجهیزات مخابراتی به خصوص فناوری پرسرعت 5G، چند سالی است که توسط آمریکا تحریم شده و هیچ کشوری نمی‌تواند به این غول فناوری خدمات بدهد. اما حالا چه شده که فرانسه اجازه احداث کارخانه را به هواوی داده است. لازم به ذکر است که هواوی برای این کارخانه سرمایه 200 میلیون یورویی درنظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: هواوی P70 احتمالا به سنسور 1 اینچی سونی IMX989 مجهز خواهد شد

ساخت کارخانه هواوی در اروپا با 200 میلیون یورو سرمایه

با وجود همه محدودیت‌های تجارت هواوی در کشورهای اروپایی، یک منبع آگاه فاش کرده که این غول چینی تکنولوژی قصد دارد کارخانه‌ای با سرمایه 200 میلیون یورو (215.28 میلیون دلار) با هدف گسترش تجهیزات شبکه موبایلی در فرانسه احداث کند. ظاهراً هواوی از سال 2020 در تلاش برای ساخت این کارخانه بوده و بودجه موردنظر را نیز همان موقع اعلام کرده است.

این کارخانه قرار است در برومات واقع در نزدیکی استراسبورگ در فرانسه ساخته شود اما هنوز اطلاعات دقیقی از زمان ساخت و راه‌اندازی آن وجود ندارد. هواوی نیز تاکنون به این موضوع اشاره‌ای نکرده است.

سران اتحادیه اروپا نیز در خصوص ریسک‌پذیری این همکاری هستند اما ظاهراً قصدشان همکاری با چین به عنوان دومین اقتصاد برتر جهان است. لازم به ذکر است که چین پس از اروپا و آمریکا، به عنوان سومین شریک تجاری فرانسه شناخته شده است.

ساخت کارخانه هواوی در اروپا با 200 میلیون یورو سرمایه

دولت فرانسه در سال 2020 به اپراتورهای مخابراتی خود به محض اتمام قرارداد هواوی با آنها، اقدامی در خصوص تمدید همکاری نکنند. با این کار فرانسه، هواوی را از شبکه مخابرانی خود حذف کرد.

این موضوع ادامه داشت تا زمانی که برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه به پکن رفت و بس دیدار با معاون نخست وزیر چین رایزنی درخصوص ارائه فناوری ارتباطی 5G آغاز و درنهایت اجازه فعالیت در برخی شهرهای فرانسه صادر شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص ساخت کارخانه هواوی در فرانسه چیست؟ آیا هواوی می‌تواند قدمی دیگر به سمت فرار از تحریم‌های خود بردارد؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما درمیان گذاشنه و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر