coinex
راهنمای خرید تکراتو

پیش بینی سکته قلبی توسط هوش مصنوعی ؛ حضور فعال AI در عرصه پزشکی

از نظر پزشکان در آینده پیش بینی سکته قلبی توسط هوش مصنوعی محقق خواهد شد. این فناوری احتمالاً در آینده بتواند بسیاری از بیماری‌های دیگر را تشخیص دهد.

مریم طاهرخانی، فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق در مورد چشم‌اندا آینده تکنولوژی AI گفته است که در آینده امکان پیش بینی سکته قلبی توسط هوش مصنوعی وجود دارد. با نگاهی به پشرفت‌های این تکنولوژی و بکارگیری آن در سطح گسترده، این پیش‌بینی احتمالاً روزی به واقعیت بدل شود. پیش‌تر هوش مصنوعی گوگل در آزمون پزشکی قبول شده بود و نمره مناسبی تیز دریافت کرد. پس شاید مهمترین استفاده از این تکنولوژی به حوزه پزشکی تعلق داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا ؛ معرفی 15 ابزار برتر برای تولید انواع محتوا

پیش بینی سکته قلبی توسط هوش مصنوعی

مریم طاهرخانی درخصوص تأثیر هوش مصنوعی در حوزه طبابت بیان کرد:

قطعاً تاثیرگذار است امروز هوش مصنوعی در پزشکی کار می‌شود در زمینه کاردیولوژی هم قطعاً به همین صورت می‌تواند کمک‌کننده باشد و اگر الگوریتم‌های دقیق‌تری طراحی شود می‌تواند خطر سکته قلبی را پیش‌بینی کند. حتی می‌توان در مدالیتی‌های تشخیصی و درمانی از هوش مصنوعی استفاده کرد.

وی افزود: «مفهوم هوش مصنوعی در ایران وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد در مراحل ابتدایی است. این فناوری که با AI شده هنوز موجود نیست ولی بر روی آن کار می‌شود.»

پیش بینی سکته قلبی توسط هوش مصنوعی

این فوق تخصص بیماری‌های قلبی و عروقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌توان انجام عمل‌های جراحی توسط ربات‌ها را در آینده نزدیک پیش‌بینی کرد؟ اظهار داشت:

هر چیزی ممکن است. اگر خوب طراحی شود قطعاً می‌توان در مورد کیس‌های ساده و آسان و در مراحل اولیه بتوان از ربات‌ها استفاده کرد. در مورد پزشکی به ویژه در جراحی عمومی با طراحی دقیق می‌توان این پیش‌بینی را از امروز مطرح کرد.

طاهرخانی با اشاره به اینکه چه بیماری‌هایی را می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی پیش بینی و پیشگیری کرد، تصریح کرد: «ما هر چند سال یکبار سیستم‌های ترجکتیو و کاردیووسکوسار قلبی و عروقی را بررسی و ارزیابی می‌کنیم همه اینها یک سری گپ‌ها را دارند و یک سری از المان‌ها را نمی‌توانند در خود جای بدهند اگر دیتا ها با سیستم‌های هوش مصنوعی در این ابزار ها وارد شوند و طراحی به صورتی باشد که همه موارد را وارد سیستم کند و آنالیز داشته باشد با توجه به شواهد می‌تواند در پیشگری از بیماری‌های قلبی موثر باشد از جمله در پیشگیری از سکته‌ها موثر باشد.»

این پزشک حاذق در ارتباط با تأثیر هوش مصنوعی در پیش‌بینی بیماری‌های قلبی و عروقی و مرگ‌های ناشی از این بیماری گفت:

قطعاً این موضوع تأثیر خواهد داشت. بسیاری از مرگ‌‌های ناشی از بیماری‌های قلبی قابل پیش‌بینی خواهد شد و میزان مرگ و میر بر اثر آن به کمترین حد خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص امکام پیش‌بینی مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی توسط هوش مصنوعی در آینده چیست؟ لطفاً نظرات خو را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر