;
coinex

تراشه اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام 21 درصد سریع‌تر از M3 اپل است

تراشه اسنپدراگون ایکس الیت با توجه به تست‌های به عمل آمده توان رقابت کردن با تراشه قدرتمند M3 را داشته و حتی در برخی زمینه‌ها از آن بهتر عمل می‌کند.

پردازنده Qualcomm Oyron اسنپدراگون که در ماه اکتبر معرفی شد، در آن زمان با تراشه Apple M2 Max مقایسه می‌شد. این برند در ماه اکتبر اعلام کرد که تراشه این شرکت می‌تواند با استفاده 30% کمتر از انرژی، در زمینه عملکرد بیشینه یک رقیب سازگار با ARM رقابت کند. اما از آن زمان، همه چیز تغییر کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تراشه اسنپدراگون ایکس الیت

اپل یک هفته پس از معرفی اسنپدراگون ایکس الیت توسط کوالکام، تراشه‌های سری M3 و لپ‌تاپ‌های همراه خود را معرفی کرد. عملکرد بهترین نقطه مقایسه بوده است، به خصوص که اپل هنوز واقعاً در زمینه هوش مصنوعی عمیق نشده است. کوالکام CPU را با تراشه جدید M3 مقایسه کرده است و ادعا می‌کند که تراشه آن از رقیب پیشرو سازگار با ARM برای عملکرد CPU تک رشته‌ای بهتر است. کوالکام همچنین می‌گوید تراشه Oyron در عملکرد چند هسته‌ای 21 درصد سریعتر از M3 است. این ادعای کاملا جسورانه‌ای است.

Qualcomm خاطرنشان کرد که احتمالاً تفاوت‌هایی در تجربیات نرم افزاری وجود دارد، اما سخت افزار همچنان یک معیار ثابت است.

ساشا سیگان، مدیر ارشد روابط عمومی، بیان داشت:

“تجربه یکسان نخواهد بود زیرا آنها (اپل) از macOS استفاده می‌کنند و ما ویندوز را اجرا می‌کنیم، اما از نظر سخت افزار، که تنها چیزی است که می‌توانیم کنترل کنیم، سخت افزار خوبی است.”

تراشه اسنپدراگون ایکس الیت

در ماه اکتبر، کوالکام CPU Oyron خود را سریعتر از پردازنده x86 پیشرو در بازار ارزیابی کرد. با این حال، اینتل آخرین پردازنده‌های Meteor Lake نسل چهاردهم خود را از روز پنجشنبه معرفی کرده است. اینتل مشخصات خود را برای این تراشه‌ها به اشتراک گذاشته است که شامل قابلیت‌های هوش مصنوعی و آمار عملکردهای مختلف، از جمله برخی گرافیک‌های یکپارچه چشمگیر است. با این حال، کوالکام می‌گوید هنوز فرصتی برای مقایسه سری جدید با اسنپدراگون ایکس الیت پیدا نکرده است.

رایانه‌های شخصی مجهز به اسنپدراگون برای اواسط سال 2024 توسط سازندگانی از جمله ایسر، ایسوس، دل، اچ پی، آنر، لنوو، مایکروسافت سرفیس و سامسونگ عرضه خواهد شد.

همچنین، سیگان توصیه می‌کند که مصرف‌کنندگان درحال‌حاضر سرمایه خود را برای خرید لپ‌تاپ جدید هدر ندهند. او پیشنهاد می‌کند که مشتریان تا موج اول نوت‌بوک‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون صبر کنند. درست است تراشه اسنپدراگون X الیت در بنچمارک‌ها قوی ظاهر شده است، اما برای سنجش واقعی باید تا زمان عرضه آن روی لپ‌تاپ‌ها صبر کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تراشه اسنپدراگون ایکس الیت چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: DigitalTrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر