coinex
راهنمای خرید تکراتو

افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن ؛ وام 200 میلیونی ویژه مستأجرین تهرانی

مبلغ وام ودیعه مسکن افزایش یافت. وام ودیعه مسکن که پیش‌تر نهایت در تهران 100 میلیون تومان بود با تغییرات جدید 2 برابر شده است. شرایط دیگر شهرها چه می‌شود؟

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت از افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن خبر داد. براین اساس، وام ودیعه مسکن در شهر تهران به 200 میلیون تومان، مراکز استان‌ها 150 میلیون تومان و برای دیگر شهرها نیز مبلغ به زودی اعلام می‌شود. همچنین مبلغ وام ودیعه مسکن برای روستاها نیز به 40 میلیون تومان رسیده است. طبق این خبر مستأجران می‌توانند برای تهیه خانه به فکر موارد بهتر باشند؛ اما از طرف دیگر افزایش قیمت مسکن و افزایش نرخ اجاره‌بها موجب شده تا رهن و اجاره خانه برای بسیاری از مستأجرا ناممکن شود.

بیشتر بخوانید: وام یلدایی برای بازنشستگان تامین اجتماعی

مبلغ وام ودیعه مسکن افزایش یافت

«علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیأت دولت امروز چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران اظهار کرد:

در حوزه ساختمان، شاهد رشد سه درصدی در 6 ماهه ابتدای سال بودیم و با توافقاتی که با شورای پول و اعتبار برای پیشرفت نهضت ملی مسکن صورت گرفته است، شاهد افزایش تسهیلات و اعتبارات در این بخش خواهیم بود.

مبلغ وام ودیعه مسکن افزایش یافت

وی افزود: «برای افزایش سرعت ساخت‌وسازها و مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار، وام بهسازی و نوسازی شهری و مسکن روستایی و نیز برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر که قبلاً تصویب شده بود که ۳۵۰ میلیون تومان باشد، سود این وام‌ها ۵ درصد در نظر گرفته شده است و توافقی صورت گرفته است که اقساط آن به صورت پلکانی باشد تا مردم بتوانند عدد اقساط پایین‌تری را در ابتدا پرداخت کنند و امکان بازپرداخت سهل‌تری برای عزیزان وجود داشته باشد.»

جهرمی گفت:

در حوزه اجاره‌بهای مسکن، وام ودیعه مسکن در حوزه‌های مختلف حدوداً دو برابر شد؛ در تهران از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان و در سایر حوزه‌ها و مراکز استان‌ها نیز بیش از دو برابر شده است و از ۷۰ به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است؛ همچنین در حوزه روستاها هم مجوز وام ودیعه مسکن تا سقف ۴۰ میلیون تومان، صادر شده است.

بیشتر بخوانید:

این خبر قطعاً برای مستأجرین می‌تواند خبر خوبی باشد. آیا با 200 میلیون تومان می‌شود در مناطق متوسط تهران خانه اجاره کرد؟

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر