coinex
راهنمای خرید تکراتو

کلاهبرداری اینترنتی با چاشنی شب یلدا ؛ مراقب تبلیغات آنلاین باشید

همزمان با فرا رسیدن بلندترین شب سال کلاهبرداری اینترنتی با چاشنی شب یلدا رونق گرفته است. فلذا باید مراقب تبلیغات آنلاین و خریدهای اینترنتی باشید.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا درخصوص کلاهبرداری اینترنتی با چاشنی شب یلدا به همه مردم ایران هشدار داد. قطعاً فضای مجازی را می‌توان خطرناک‌ترین مرجع آگهی‌های فیک و کلاهبرداری‌های اینترنتی دانست. از این رو هم‌اکنون که تا چند ساعت دیگر شب یلدا آغاز می‌شود، تبلیغات آنلاین و خریدهای اینترنتی گسترده در شبکه‌های اجتماعی به طرز چشمگیری افزایش یافته است. اما بسیاری از تبلیغات حاوی لینک‌های مخرب و تهدیدهای سایبری است که شهروندان می‌بایست در این مورد نهایت دقت و هوشیاری را داشته باشند.

یبشتر بخوانید: بزرگترین هک ها و کلاهبرداری های کریپتو در سال 2023

کلاهبرداری اینترنتی با چاشنی شب یلدا

این روزها حراج‌های بی‌نیر و تخفیف‌های بلدایی و تبلیغات بدین شکل در فضای مجازی بسیار زیاد شده است. بسیاری از لینک‌های خرید اینترنتی موجود در فضای مجازی حاوی بدافزارهای مختلف هستند که به محض تپ کردن بر روی آنها، تمامی اطلاعات شما به سرقت می‌رود.

سرهنگ رامین پاشایی، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا در باب آگهی‌های اینترنتی شب یلدا گقت:

با توجه به روزهای پایانی آذرماه و نزدیک شدن به شب یلدا، مجرمان سایبری از طریق آگهی‌های جعلی در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

کلاهبرداری اینترنتی با چاشنی شب یلدا

وی افزود: «فراد سودجو با درج آگهی‌های تبلیغاتی در فضای مجازی و تبلیغات ارزان‌سراهای ویژه شب یلدا، مشتریان را به واریز مبلغی به عنوان بیعانه ترغیب می‌کنند. افراد ناآگاه نیز گول این سودجویان را خورده و با واریز مبلغ خواسته شده طعمه این افراد می‌شوند.»

سرهنگ پاشایی به کاربران توصیه کرد:

هنگام خریدهای آنلاین به این نکته حتماً توجه داشته باشند که از پرداخت وجه به هر میزان به عنوان بیعانه برای نگه داشت کالا خودداری کنند و در هنگام تحویل کالا حتماً نسبت به بررسی اجناس اقدام کنند تا کالای تقلبی دریافت نکنند.

وی ضمن اشاره به اینکه مجرمین سایبری همیشه در کمین هستند تا از کاربران ناآگاه کلاهبرداری کنند از شهروندان خواست: «در صورت اطلاع از هر نوع فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی https:‎//csirc.cyberpolice.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.»

بیشتر بخوانید:

با توجه به گسترش فعالیت های اینترنتی باید همه بدانند که چطور در برابر کلاهبرداری‌های اینترنتی مقابله کنند. در اطرافیان شما کسی قربانی این افراد سودجو شده است؟

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر