;
coinex

توضیحات تکمیلی در خصوص هک پمپ بنزین ها و سامانه سوخت کشور [+فیلم]

چند روزی از هک پمپ بنزین ها و سامانه‌های سوخت در سراسر کشور می‌گذرد اما تاکنون وضعیت به روال عادی بازنگشته است. رئیس پدافند غیرعامل در این خصوص توضیحاتی داده است.

به تازگی رئیس پدافند غیرعامل کشور، در خصوص هک پمپ بنزین ها و سامانه سوخت کشور توضیحاتی داده است. نزدیک به یک هفته می‌شود که سامانه‌های سوخت دچار اختلالات عظیم شده و عملیات سوخت‌رسانی و سوختگیری بسیار دشوار شده است.

در همان روز اول اختلالات شبکه سوخت، پدافند غیرعامل بیانیه‌ای نیر صادر کرد و گفت که تیم‌های واکنش اضطراری وزات نفت با کمک پدافند غیرعامل در صدد رفع این مشکل برآمده‌اند. اما می‌بینیم که این تلاش‌ها تاکنون بی‌فایده بوده و روند مثبتی در حل مشکلات سوخت‌رسانی دیده نمی‌شود.

به نظر می‌رسد که عدم وجود تکنولوژی‌های روز و بهره‌مندی از سیستم‌های امنیتی در سیستم‌ سوخت‌رسانی کشور، این مشکل را بسیار فراتر از چیزی که پیش‌بینی می‌شد کرده است.

بیشتر بخوانید: علت اختلال در جایگاه‌های سوخت ؛ همه چیز زیر سر بانک ملت بود؟

توضیحات رئیس پدافند غیرعامل در خصوص هک پمپ بنزین ها

سردار غلامرضا جلالی، رئیس پدافند غیرعامل کشور درمورد هک سامانه سوخت کشور گفت:

جداسازی سیستم سوخت‌رسانی از شبکه از همان ساعات ابتدایی آغاز شد؛ پس از ۳ ساعت نزدیک به ۵۵ درصد سامانه‌ها جدا شدند و پس از ۲۴ ساعت به عدد ۹۰ درصد رسیدیم.

توضیحات رئیس پدافند غیرعامل در خصوص هک پمپ بنزین ها

وی افزود: «ضد بدافزار مهاجم شناسایی که از جنس APT بود که در حال بررسی دقیق است.»

سرداری جلالی اضافه کرد:

در شبکه سوخت و برنامه‌ریزی آسیب‌پذیری جدی مشاهده نشد، در یکی از شبکه‌های دریافت و پرداخت آسیب‌پذیری وجود داشت که در حال پیگیری امنیتی هستیم.

وی تصریح کرد: «سامانه سوخت سامانه قدیمی است و در برنامه بلند مدت باید حتما به روز رسانی و نوسازی حرکت کند.»

سردار جلالی در هفتمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل به محصولاتی که در این صنعت ساخته شده اشاره کرد و گفت:

«تولید سامانه‌های کنترل امنیتی فضای سایبری، سامانه اسکادا، سامانه کنترل حملات توزیع‌شده، سرور بومی و… از جمله این محصولات هستند.»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل: «محصولات کلیدی و راهبردی ساختیم که برای کشور ارزشمند است و به وسیله آن پدافند مدرن را می توانیم ساماندهی کنیم.»

بیشتر بخوانید:

به نظر شما چرا تاکنون ایران موفق به حل مشکل سامانه‌های سوخت نشده است؟ آیا توضیحات رئیس پدافند غیرعامل کشور در این مورد قانع‌کننده است؟ منتظر نقطه نظرات شما هستیم.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر