coinex
راهنمای خرید تکراتو

نشریه نیویورک‌تایمز مالک ChatGPT و مایکروسافت را به دادگاه می‌کشاند

نشریه نیویورک‌تایمز ظاهرا از نحوه آموزش مدل‌های زبانی ChatGPT شکایت داشته و خواستار دریافت غرامت از OpenAI و مایکروسافت شده است.

ChatGPT، بارد، Copilot و چت‌بات‌های دیگر، تنها شماری از ابزارهای هوش مصنوعی هستند و تعداد آنها روز به روز در حال افزایش است. امروزه شرکت‌ها در حال کار بر روی توسعه چت‌بات‌های هوش مصنوعی خود یا یکپارچه کردن قابلیت‌های آنها در خدمات خود هستند. البته، این فرآیند از تصور شما بسیار پیچیده‌تر است.

این به این دلیل است که توسعه یک مدل هوش مصنوعی نه تنها نیاز به دانش سخت‌افزار و نرم‌افزار دارد، بلکه نیاز به آموزش آن با میلیاردها تکه اطلاعات حاصل از میلیون‌ها منبع مختلف است. با این حال، دسترسی به چنین اطلاعاتی همیشه در محدوده قانونی ساده نیست، همانطور که در دعوای نیویورک تایمز علیه OpenAI و مایکروسافت در مورد تقلب حق تکثیر بیان شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نشریه نیویورک‌تایمز خواستار غرامت شد

نیویورک تایمز ادعا می‌کند که میلیون‌ها مقاله آنها بدون اجازه در آموزش مدل‌های زبانی مانند ChatGPT و Copilot مایکروسافت استفاده شده است. آنها نگران تأثیر این موضوع بر روی روزنامه‌نگاری هستند زیرا هوش مصنوعی قادر است محتوا را به سرعتی بسیار بالاتر از انسان ایجاد کند. اگر هوش مصنوعی از داده‌هایی مانند داده‌های نیویورک تایمز استفاده کند، می‌تواند به این نشریات آسیب مالی قابل توجهی وارد کند.

نشریه نیویورک‌تایمز

این نشریه اعلام کرد که با هر دو OpenAI و مایکروسافت تماس برقرار کرده است، اما قادر به رسیدن به توافق نشده است. اگرچه پیشرفت بی‌نهایت در فناوری هوش مصنوعی وجود دارد، اما نیویورک تایمز در برخی جنبه‌ها حق دارد. اولاً، استفاده از محتوای محفوظ شده برای اهداف تجاری قطعاً غیرقانونی است. علاوه بر این، محتوای کیفیت پایینی که توسط هوش مصنوعی ایجاد می‌شود، تهدید واقعی‌ای برای روزنامه‌نگاری است.

اگرچه موتورهای جستجو مانند گوگل اولویت محتوای اصیل را دارند، اما تشخیص بین محتوای ساخته شده توسط هوش مصنوعی و انسان ممکن است سخت باشد. هوش مصنوعی تهدیدی برای حرفه‌های مختلف است و روزنامه‌نگاری یکی از آسیب‌پذیرترین حوزه‌ها به نظر می‌رسد. البته، آینده در حال حاضر نامعلوم است و برای کسب اطلاعات بیشتر، به نظر می‌رسد باید منتظر نتیجه دعوای نیویورک تایمز علیه OpenAI و مایکروسافت بمانیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد شکایت نشریه نیویورک‌تایمز از OpenAI و مایکروسافت چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: Gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر