;
coinex

خودرو برقی شیائومی رسماً رونمایی شد؛ رقابت Xiaomi SU7 با تسلا و دیگر بزرگان

بالاخره انتظارها به سر رسید و خودرو برقی شیائومی با نام Xiaomi SU7  به صورت رسمی رونمایی شد. این خودرو را می‌توان یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای الکتریکی جهان دانست.

شیائومی بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان اولین خودرو خود را رسماً معرفی کرد تا به جهانیان ثابت کند که در هر چیزی می‌تواند موفق باشد. این خودرو جذاب که Xiaomi SU7 نام دارد از 3 موتور برقی پیشرفته بهره می‌برد که ویژگی‌ها و توان مختلفی هم دارند.

همانطور که می‌دانید این خودرو به سیستم‌عامل یکپارچه شیائومی موسوم به «HyperOS» مجهز شده که می‌تواند با دیگر دستگاه‌های تولیدی شیائومی در تعامل باشد و همین موضوع این خودرو را به یکی از پیشرفته‌ترین خودرهای برقی جهان بدل خواهد کرد. اما از اولین خودرو برقی شیائومی چه می‌دانیم؟ در ادامه نوشته با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: شیائومی از لوگو HyperOS رونمایی کرد

SU7 به عنوان اولین خودرو برقی شیائومی رونمایی شد

شیائومی امروز رسماً از خودرو برقی خود تحت عنوان Xiaomi SU7 با سه موتور مختلف به نام «Xiaomi HyperEngine» رونمایی کرد. طبق وعده شیائومی، این خودرو در مراسم ویژه خود که غیر از خودرو به دستگاه‌های دیگر شیائومی نیز تعلق دارد معرفی شده است.

SU7 به عنوان اولین خودرو برقی شیائومی رونمایی شد
کابین هوشمند Xiaomi SU7

لی جون، مدیرعامل شیائومی در این مراسم ضمن اشاره به هدف خود از ورود به بازار خودرو، گفت: «قصد ما این است که به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو برقی در جهان تبدیل شویم.» وی افزود:

با سخت‌کوشی در ۱۵ تا ۲۰ سال آینده، به یکی از پنج خودروساز برتر دنیا تبدیل خواهیم شد.

SU7 به عنوان اولین خودرو برقی شیائومی رونمایی شد

Xiaomi SU7 همانطور که در تصاویر مشخص است، یک خودرو سدان است که از لحاظ طراحی بی‌شباهت با طراحی خودروهای پورشه نیست. بهتر بگوییم، انگار شیائومی از خودروهای پورشه برای طراحی خودرو خود الهام گرفته است. همانطور که در بالا گفتیم، Xiaomi SU7 به سیستم‌عامل اختصاصی و یکپارچه «HyperOS» مجهز است و می‌تواند بیشترین تعامل را با دستگاه‌های دیگر این غول تکنولوژی نظیر گوشی‌های هوشمند داشته باشد.

Xiaomi SU7 از لحاظ ابعاد نیز دارای طول 4.9 متر، عرض 1.9 متر و ارتفاع 1.4 متر و فاصله بین دو محور نیز 3.0 متر است.

خودرو الکتریکی شیائومی دارای تیپ‌های مختلفی است. این تیپ‌ها دارای 73.6 کیلووات‌ساعتی و یا 101 کیلووات‌ساعتی هستند. لازم به ذکر است که سدان برقی شیائمی با یکبار شارژ می‌تواند تا مسافت 800 کیلومتر را بپیماید و این را مدیون استانداردهای چرخه‌ آزمایش «CLTC» است.

البته شیائومی برای تولید باتری خودرو اختصاصی خود با شرکت CATL همکاری کرده است. این شرکت در زمینه باتری خودرو دارای تکنولوژی یشرفته‌ای است که خودرو برقی شیائومی را قادر می‌سازد تا مسافت 1200 کیلیومتر را طی کند.

SU7 به عنوان اولین خودرو برقی شیائومی رونمایی شد

عبارت SU در این خودرو جذاب مخفف «Speed Ultra» به معنی فوق‌العاده سریع است. این یعنی خودرو برقی شیائومی در زمینه سرعت و عملکرد آموزش‌هایی دیده که می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. Xiaomi SU7 به مجموعه موتوری به نام HyperEngine مجهز است که در از یک سیستم خودران پیشرفته استفاده می‌کند. در ویدئو زیر عملکرد سیستم پارک خودکار SU7 را مشاده می‌کنید:

اولین خودرو شیائومی مجهز به 3 موتور است که در مدل‌های مختلف آن استفاده شده است.

SU7 به عنوان اولین خودرو برقی شیائومی رونمایی شد

حتماً می‌دانید که بازار چین برای تولیدکنندگان خودروهای برقی بسیار مهم است. شیائومی در صورتی پای در این رقابت نفسگیر می‌گذارد که تقریباً بازار وسایل نقلبه از رونق افتاده است. البته نباید فراموش کرد که تسلا مدتی است در تلاش برای افزایش سهم خود بازار خودروهای برقی بویژه در چین است و قیمت خودروهای خود را به شدت کاهش داده است.

Xiaomi SU7  دارای سه رنگ اصلی آبی، سبز و خاکستری است که در نوع خود جذاب و منحصربه‌فرد هستند.

SU7 به عنوان اولین خودرو برقی شیائومی رونمایی شد

خودرو برقی شیائومی SU7 همچنین به یک نمایشگر 16.1 اینچی با وضوح 3K و با حاشیه‌های به شدت کم شده است که حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد و در دقت، شفافیت و عملکرد یکی از بهترین‌های جهان است.

SU7 به عنوان اولین خودرو برقی شیائومی رونمایی شد

مدیرعامل شیائومی پیش‌تر گفته بود که SU7 برگرفته از خودرو پورشه تایکان است و عملکردی شبیه به این خودرو برقی دارد. اگرچه هنوز اطلاعاتی از قیمت این خودرو در دست نیست، اما با توجه به ماهیت و سابقه شیائومی میتوان انتظار داشت که قیمت به مراتب کمتر و مناسب‌تر نسبت به حریفان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

ما که از تماشا و معرفی خودرو برقی شیائومی SU7 به وجد آمدیم. شما چطور؟ به نظر شما شیائومی می‌تواند با این خودرو جذاب و خودروهایی که در آینده خواهد ساخت، رقیبی جدی برای تسلا و دیگر بزرگان باشد؟

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر