;
coinex

نسل آینده لپ تاپ های Surface مایکروسافت به هوش مصنوعی مجهز می‌شوند

لپ تاپ های Surface مایکروسافت ، Surface Pro و Surface Laptop به به‌روزرسانی‌هایی نظیر بهبود طراحی، ویژگی‌های جدید و قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز می‌شوند.

چند ماه گذشته، زمان سختی برای طرفداران Surface بوده است. بعد از رفتن پانوس پانای، رهبر سابق بخش ویندوز مایکروسافت، هیچ کس مطمئن نیست تولید Surface همانند قبل ادامه پیدا خواهد کرد یا مانند ویندوز فون به فراموشی سپرده خواهد شد.

مایکروسافت به صورت علنی اعلام کرده است که پیشرفت‌هایی در زمینه Surface داشته باشد و رفتن پانوس پانای چیزی را تغییر نمی‌دهد. اما ما قبلاً می‌دانستیم که مایکروسافت مجموعه محصولات Surface را به محصولات اصلی و عمده خود کاهش داده است، که توضیح می‌دهد چرا در سال گذشته محصولات کمتری از تیم Surface دیده شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تغییرات نسل آینده لپ تاپ های Surface مایکروسافت

در سال 2023، مایکروسافت به‌روزرسانی‌هایی در سری محصولات Surface Hub، Surface Laptop Studio، Surface Laptop Go و Surface Go ایجاد کرد که در اصل شامل تغییرات کوچک در مشخصات فنی و افزایش قیمت بود. اما عجیب است که مایکروسافت امسال سطح پرو جدید یا لپ تاپ سطحی جدیدی را تولید و عرضه نکرده است.

بر اساس منابع آگاه، مایکروسافت در حال کار بر روی به‌روزرسانی‌های قابل توجهی به خطوط Surface Pro و Surface Laptop خود است که شامل بهبود طراحی‌ها، ویژگی‌های جدید و تراشه نسل بعدی در قالب تراشه‌های اینتل نسل 14 و کوالکام X سری خواهد بود. شنیده شده است که نسل آینده لپ تاپ های Surface مایکروسافت در بهار و به عنوان اولین رایانه‌های AI نسل بعدی مایکروسافت معرفی خواهند شد.

لپ تاپ های Surface مایکروسافت

برای اولین بار، لپ تاپ های Surface مایکروسافت ، هم Surface Pro و هم Surface Laptop در نسخه‌های اینتل و ARM در دسترس خواهند بود و هر دو دستگاه دارای تراشه NPU نسل بعدی خواهند بود. منابع به خصوص به نسخه‌های ARM امیدوار هستند، که مشخص شده است که توسط نسخه اختصاصی تراشه‌های Snapdragon X سری جدید کوالکام تامین می‌شوند.

مایکروسافت دستگاه‌های ARM نسل بعدی که توسط تراشه‌های جدید کوالکام تامین می‌شوند را “رایانه‌های CADMUS” می‌نامد. این رایانه‌ها برای نسخه بعدی ویندوز که با اسم رمز Hudson Valley شناخته می‌شود، طراحی شده‌اند و از تجربیات AI نسل بعدی که مایکروسافت در نسخه 2024 ویندوز در حال توسعه استفاده خواهند کرد.

به طور خاص، مایکروسافت لپ‌تاپ‌های CADMUS را به عنوان رقیب واقعی Apple Silicon تبلیغ می‌کند که عمر باتری و عملکرد مشابهی دارند. انتظار می‌رود که سطح پرو و لپ تاپ سطحی بعدی برخی از اولین لپ‌تاپ‌های CADMUS باشند که سال آینده برای آماده‌سازی برای انتشار Hudson Valley در اوایل سال 2024 ارسال خواهند شد.

لپ تاپ های Surface مایکروسافت

گفته شده است که لپ تاپ های Surface مایکروسافت نهایتاً یک طراحی به‌روز شده با بزرگتر شدن حاشیه نمایشگر، گوشه‌های گرد نمایشگر و پورت‌های بیشتر خواهد داشت. این بار برای اولین باری است که خانواده لپتاپ سرفیس مایکروسافت دارای یک بازسازی طراحی خواهد بود.

Surface Laptop 6 به وضوح گفته شده در دو سایز موجود خواهد بود. با این حال، گفته شده است که مدل کوچکتر باید نمایشگری به اندازه کمی بزرگتر از 13.8 اینچ داشته باشد که به اندازه 13.5 اینچ در Surface Laptop 5 بود. منابع می‌گویند که مدل بزرگ‌تر همچنان با نمایشگر 15 اینچی است.

همچنین گفته شده است که Surface Laptop 6 نیز انواع بیشتری از پورت‌ها را شامل می‌شود، از جمله دو پورت USB-C و یک پورت USB-A، همراه با پورت شارژ مگنتیک Surface Connect. مایکروسافت همچنین یک تاچ پد هپتیک (احتمالاً با تکنولوژی Sensel) و یک دکمه Copilot اختصاصی روی صفحه کلید برای دسترسی سریع به Copilot ویندوز اضافه می‌کند.

به طور کلی، سرفیس 6 قرار است به‌عنوان یک بازسازی قابل توجه برای خانواده این محصول باشد که برای رقابت مستقیم با مک‌بوک ایر طراحی شده است.

Surface Pro بعدی نیز به یک به‌روزرسانی بزرگ دارد، اگرچه مثل Surface Laptop 6 آنقدر چشمگیر نیست. به نقل از برخی منابع، تغییرات قابل توجهی که در Surface Pro 10 رخ می‌دهد اغلب با نمایشگر آن مرتبط است. منابع می‌گویند که اکنون نمایشگر نسخه 10 این سرفیس روشن‌تر با پشتیبانی از HDR، پوشش ضدتابش نمایشگری نو برای کاهش بازتاب نور و همچنین گوشه‌های گرد دارد.

لپ تاپ های Surface مایکروسافت

همچنین شنیده شده است که نسل بعدی لپ تاپ های Surface مایکروسافت شامل نسخه‌ای از Surface Pro 10 با نمایشگری با وضوح کمتر 2160 × 1440 خواهد بود که از صفحه با وضوح 2880 × 1920 که در مدل‌های قبلی Surface Pro وجود داشت، کاهش می‌یابد. منابع می‌گویند که این پنل با وضوح کمتر فقط برای مدل‌های کم‌تر قابل توجه است و به این معناست که مدل‌های گران‌قیمت‌تر همچنان با نمایشگر با وضوح بالاتر ارائه می‌شوند.

در آخر، شنیده شده است که مایکروسافت در Surface Pro بعدی، یک وبکم با زاویه دید بزرگتر که با افکت‌های ویندوز استودیو بهبود می‌یابد، قرار خواهد داد. همچنین در رنگ‌های جدیدی نیز در دسترس خواهد بود. همچنین شنیده شده است که ممکن است لوازم جانبی Type Cover بروزرسانی شده‌ای با یک دکمه Copilot اختصاصی برای دسترسی سریع به Copilot ویندوز ایجاد شود.

باید توجه کرد که برای Surface Pro بعدی، به لطف تراشه Arm آینده، عملکرد آن با نسخه قبلی به طور چشمگیری بهبود خواهد یافت و احتمالاً نزدیک یا حتی برابر با MacBook Air و iPad Pro خواهد بود.

بنابراین، Surface Pro 10 و Surface Laptop 6 ستارگان نمایشگاه سال 2024 خواهند بود. شرکت مایکروسافت ممکن است در سال آینده نسخه دیگری از Surface Laptop Go را عرضه کند، اما هنوز جزئیات قطعی درباره این محصول در دسترس نیست.

همچنین مایکروسافت در نظر دارد نسخه‌ای تجاری از Surface Pro و Surface Laptop را با طراحی‌های فعلی Surface Laptop 5 و Surface Pro 9 و با استفاده از تراشه‌های Intel نسل 14 و بهبودهای کوچک دیگر منتشر کند. اما معلوم نیست که آیا این محصولات در واقع عرضه خواهند شد یا خیر.

برخی منابع می‌گویند که پس از سال 2024، مایکروسافت در حال کار بر روی به روزرسانی طراحی مهمی برای خط Surface Pro برای عرضه در پایان سال 2025 می‌باشد. هنوز زود است تا بدانیم دقیقاً چه تغییراتی در آن اعمال می‌شود، اما این منابع می‌گویند که شرکت در حال بررسی مدل Surface Pro سایز 11 اینچی است که همراه با مدل استاندارد 13 اینچی عرضه خواهد شد.

مایکروسافت همچنین در حال کار بر روی Surface Laptop Studio بعدی است که پیش از سال 2025 عرضه خواهد شد. هنوز چیز زیادی درباره Surface Laptop Studio 3 نمی‌دانیم، اما مایکروسافت نخستین بار قصد دارد آن را در دو نسخه Intel و Arm عرضه کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نسل بعدی لپ تاپ های Surface مایکروسافت چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: windowscentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر