coinex
راهنمای خرید تکراتو

تیرخلاص بر پیکر اطلاعات هک شده از اسنپ فود [به روزرسانی شد]

ظاهراً فردی در دارک وب اطلاعات هک شده از اسنپ فود را به مبلغ 30 هزار دلار خریداری کرده است. اطلاعات 20 میلیون ایرانی به خطر افتاده است.

پس از آنکه یک گروه هکری اقدام به هک اسنپ‌فود به عنوان بزرگترین سرویس آنلاین غذا در ایران کرد، نگرانی‌ها بابت از دست رفتن و لو رفتن اطلاعات بیش از 20 میلیون کاربر این سرویس افزایش یاقت. اسنپ پپس از این اتفاق اعلام کرد که با هکرها صحبت و موضوع را حل خواهد کرد. اما ظاهراً رایزنی جواب نداده و هکرها اطلاعات سرقت شده را به مبلغ 30 هزار دلار در دارک وب به فروش گذاشتند. پس از آن حالا باخبر شدیم که فردی این اطلاعات را خریداری کرده است.

شرح به‌روزرسانی خبر: گروه هکری که روز گذشته اسنپ‌فود را هک کرده‌ در پست تلگرامی اعلامی کرده‌اند که: «پیرو مذاکراتی که با تیم اسنپ‌فود داشتیم، دیتای این مجموعه به هیچکس فروخته نشده و نخواهد شد. تیم مدیریت اسنپ‌فود با رفتار حرفه‌ای نشان دادند اطلاعات مردم و آبروی برند براشون از هرچیزی ارزشمندتر است.»

این گروه درباره پستی که در شبکه‌های اجتماعی در حال نشر است هم نوشته: «قضیه Sold Out در یکی از فروم‌ها این بود که با توجه به قطعی نبودن خروجی مذاکره برای تیم ما، تصمیم گرفتیم موقت بنویسیم «فروخته شد»؛ اما حالا پس از کسب اطمینان از اسنپ‌فود، پست را به طور کامل پاک کردیم.»

بیشتر بخوانید: اتهام اسنپ مبنی بر انحصار بازار تاکسی های اینترنتی در کیش رد شد

اطلاعات هک شده از اسنپ فود فروخته شد

با خبر شدیم که 3 ترابایت اطلاعات لیک شده اسنپ فود در دارک وب با مبلغ 30 هزار دلار به فروش گذاشته شده و فردی آنها را خریداری کرده است. از اینکه چه کسی آنها را خریداری کرده، هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست؛ اما چیزی که مهم است اطلاعات کاربران اسنپ فود است که شامل نام کاربری، ایمیل، پسورد، نام و نام خانوادگی، شماره‌ همراه، تاریخ تولد می‌شود.

حالا باید نگران این باشیم که اطلاعات ما در فضای اینترنت به اشتراک گذاشته نشود، زیرا به نظر می‌رسد فردی که آنها را خریداری کرده است، قصدی جز این نخواهد داشت. به هر صورت باید منتظر ماند که در آینده چه خواهد شد.

اطلاعات هک شده از اسنپ فود فروخته شد

جدای از این، پیام‌های لو رفته کاربران اسنپ‌فود نیز در فضای اینترنت لو رفته است. در این پیام‌ها، گفت وگوهایی وجود دارد که مثلاً افراد پس از خرید کردن غذا، با رستوران یا تهیه غذا و یا دیگر مشاغل تحت قرارداد اسنپ فود، ارتباط برقرار کرده و تقاضای موردی را دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما چیست؟ آیا باید نگران فاش شدن اطلاعاتمان باشیم؟ این موضوع چقدر می‌تواند حائزاهمیت باشد؟ منتظر نقطه نظرات شما هستیم.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خیلی دنبال این مطلب بودم🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

    پاسخ