;
coinex

برگزاری رویداد قند پارسی توسط وزارت ارشاد ؛ جادوی قند پارسی در تبلیغات

وزارت ارشاد از برگزاری رویداد قند پارسی خبر داد. این رویداد همانطور که شاید حدس زده باشید، با هدف ساماندهی تبلیغات مبتنی بر زبان فارسی برگزاز خواهد شد.

رویداد قند پارسی با هدف ساماندهی تبلیغات مبتنی بر زبان و ادب فارسی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد، زبان فارسی را به عنوان مهم‌ترین نماد هویتی و انسجام ایرانیان معرفی کرد. البته وزارت ارشاد قرار است این رویداد را که به عنوان بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان پارسی شناخته می‌شود با کمک برخی از نهادهای دیگر مانند وزارت آموزش و پرورش، صداوسیما و غیره برگزار کند که البته صاحب‌نظران و متخصصین زبان و ادبیات فارسی و برخی دیگر از افراد و مراجع مرتبط نیز در آن حضور دارند.

بیشتر بخوانید: راه اندازی مرکز توسعه نواوری و فناوری تبلیغات کشور با همکاری وزارت ارشاد و صمت

وزارت ارشاد رویداد قند پارسی را برگزار می‌کند

عباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مطالبه پیوسته و موکد مقام معظم رهبری در ارتباط با پاسداشت زبان فارسی، تدوین سازوکارهای اجرایی برای ساماندهی تبلیغات مبتنی بر زبان و ادب فارسی را ضروری دانست و گفت: «انجام برنامه ها و اقدامات اثربخش به منظور حفظ، نشر و پاسداشت زبان فارسی و جلوگیری از استفاده رسانه‌ها، اصناف و آحاد جامعه از اصطلاحات بیگانه در فضای عمومی، همواره در دستور کار دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی قرار دارد و این رویداد ملی نیز با هدف تقویت مولفه‌های هویت‌ساز فرهنگی، همگرایی و اشاعه درست نویسی در تبلیغات شکل گرفته است.»

وزارت ارشاد رویداد قند پارسی را برگزار می‌کند

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی، زبان فارسی را به عنوان مهمترین نماد هویتی و سیاق وحدت آفرینی و انسجام ملی ایرانیان، قلمداد کرد و افزود:

الزامات قانونی برای حفظ حریم و حرمت زبان فارسی در حوزه تبلیغات، مسیر روشن و کاملاً شفافی را در این عرصه به وجود آورده و دفتر تبلیغات نیز در همین بستر و برای اجرای قانون، برگزاری رویدادهای مرتبط با این موضوع را به ‏‎منظور کمک به تحقق اهداف توسعه‌ای – تبلیغاتی کشور در قالب دبیرخانه پاسداشت زبان فارسی در دستور کار خود قرار داده است.

وی، تجلیل از پیشکسوتان و نوآوران در حوزه زبان و ادبیات فارسی را فرصتی مغتنم دانست و گفت: «تلاش شده است در این رویداد، آثار تبلیغاتی کشور در 2 حوزه محتوایی و بصری از حیث توجه و رعایت چارچوب‌های قانونی پایبندی به زبان و ادب فارسی بررسی شده و از مروجان و فعالان موثر در این عرصه قدردانی شود.»

محمدیان در پایان افزود:

وزارت آموزش و پرورش، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، کانون‏‌های آگهی و تبلیغاتی، شهرداری، صداوسیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، از مشارکت‌کنندگان در این رویداد هستند و کنشگران، فعالان و ذینفعان تبلیغات کشور، هنرمندان و نویسندگان، دانشجویان، پژوهشگران و صاحب‌نظران حوزه زبان و ادبیات فارسی، صاحبان رسانه‌ها و موسسات فرهنگی، آموزشی، هنری نیز در برگزاری مناسب و باشکوه این رویداد سهیم هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص برگزاری رویداد قند پارسی با هدف ساماندهی زبان فارسی در تبلیغات چیست؟ لطفاً نظرات خود را با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر