coinex
راهنمای خرید تکراتو

سهمیه وام ازدواج و فرزندآوری افزایش یافت؛ یاری جویی از مهر ایران و رسالت

بانک مرکزی سهمیه وام ازدواج و فرزندآوری را افزایش داد. برای تسریع در روند پرداخت این وام‌ها، دو بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت به لیست اضافه شدند.

بانک مرکزی، سهمیه وام ازدواج و فرزندآوری را افزایش داد. این تصمیم با هدف تسریع در پرداخت وام و همچنین جلوگیری از صف‌های طولانی انتظار برای دریافت وام گرفته شده است. تعداد درخواست‌های وام ازدواج و همچنین وام فرزندآوری که جزء طرح‌های حمایتی دولت برای به حداقل رساندن هرینه‌های اولیه زندگی و همچنین هزینه‌های تربیت فرزند هستند، به شدت درحال افزایش است و همین موضوع باعث شده تا مدت انتظار برای این وام‌ها افزایش یابد. حال باید دید با اضافه شدن دو بانک مهر ایران و رسالت روند پرداخت تسریع می‌شود یا خیر.

بیشتر بخوانید: وام ازدواج 750 میلیونی شد؛ رأی قطعی کمیسیون اجتماعی مجلس

سهمیه وام ازدواج و فرزندآوری افزایش یافت

بنابر دستور ریاست محترم جمهوری و تاکید رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر تسریع اعطای تسهیلات قرض‌ الحسنه ازدواج و فرزند و لزوم کاهش صف متقاضیان در یافت این تسهیلات بانک مرکزی تمهیداتی اندیشید که علاوه بر اعطای تسهیلات سهمیه‌های ابلاغی، بانک‌های عامل به منظور کاهش متقاضیان در صف نسبت به پرداخت 125 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و 110 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند مازاد بر سهمیه‌های قبلی تا پایان سال جاری اقدام کنند.

سهمیه وام ازدواج و فرزندآوری افزایش یافت

به دستور بانک مرکزی حالا دو بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت به لیست بانک‌های عامل پرداخت‌کننده این دو وام در سامانه ثبت‌نام مخصوص اضافه شده و متقاضیان می‌توانند برای دریافت وام خود این دو بانک را نیز انتخاب کنند.

لازم به ذکر است تا پایان روز 11 دی‌ماه 130 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و 35 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

براساس اطلاعیه‌های قبلی مبلغ وام ازدواج تا 750 مییلون هم می‌رسد که بسته به سن زوجه تعیین می‌شود. همچنین مبلغ وام فرزندآوری نیز تا نهایت 150 میلیون تومان برای فرزند پنجم است و فرزندان دیگر مبلغ کمتری به عنوان تسهیلات فرزندآوری دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما چیست؟ آیا با اضافه شدند این دو وام، اعطای وام‌های قرض‌الحسنه به سپرده‌گذاران کند خواهد شد؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر