coinex
راهنمای خرید تکراتو

محمدصالح جوکار: وام مسکن در سال 1403 افزایش خواهد داشت

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی  درباره‌ی افزایش وام مسکن در سال 1403 گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن، تسهیلات مسکن در سال آینده افزایش خواهد داشت.

محمدصالح جوکار که نماینده مردم یزد در شورای اسلامی است در توضیح افزایش وام مسکن در سال 1403 بیان کرد که براساس قانون جهش تولید مسکن که در سال 1400 به تصویب رسیده، صندوق ملی مسکن نیز در مسیر تقویت توان حمایتی مسکن تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن ؛ وام 200 میلیونی ویژه مستأجرین تهرانی

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص حل مشکل مسکن جامعه و راهکارهای کوتاه، مدت، میان‌مدت و بلند مدتی که ارائه شده گفت: قانون جهش تولید مسکن»، به عنوان راهکار بلند مدت برای حل مشکلات زیرساخت این حوزه، به تصویب رسید تا زمینه قانونی ساخت یک میلیون مسکن در سال فراهم شود.

وی ادامه ادامه: قانون جهش تولید مسکن» تحول جدی در حوزه قوانین مسکن است و زمینه‌ساز تحقق وعده دولت سیزدهم، جهت ساخت چهار میلیون مسکن در طول چهار سال را فراهم آورده است.

جوکار در خصوص تصویب قانون جهش تولید مسکن مصوبه مهرماه 1400 نیز بیان داشت:  دولت از همان زمان درصدد این بر آمد، که با اختصاص زمین به صورت الحاق به شهر و الحاق به روستا در قالب «طرح هادی» یا به صورت شهرک، موضوع ساخت مسکن را تحقق بخشد.

نماینده مردم یزد درباره‌ی ساخت خانه‌های ویلایی نیز صحبت کرد و گفت: چهار سال پیش، طرح واگذاری زمین را ارائه دادم که با مخالفت عده ای، با استدلال اینکه کمبود زمین داریم، روبروشد هر چند این مشکل در سطح کشور برای برخی شهرها وجود دارد؛ ولی ما در استان یزد، مشکل کمبود زمین مسکونی نداریم.

در نهایت جوکار با اشاره به اینکه افزایش اجاره بهای مسکن به مردم فشار آورده و یکی از اصلی‌‌ترین مشکلات جامعه است نیز اظهار داشت: در حال حاضر با مشکل افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها روبرو هستیم، که با اجرای «طرح ملی مسکن»، امیدوار به کاهش قیمت مسکن و اجاره‌بهای آن هستیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی افزایش وام مسکن در سال 1403 چیست؟ به نظر شما دولت به وعده‌هایی که داده عمل خواهد کرد؟ لطفا دیدگاه خود را با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر