;
coinex

چین با کنار زدن ژاپن بر جایگاه بزرگترین صادرکننده خودرو جهان تکیه زد

چین توانست با صادر کردن 4.41 میلیون دستگاه خودرو، به عنوان بزرگترین صادرکننده خودرو جهان شناخته شده است. این مقام پیش‌تر در اختیار ژاپن بود.

یک نشریه معتبر با استناد به اطلاعات اولیه انجمن خودروسازان چین (CAAM) گزارش داد که چین برای اولین بار در طول تاریخ بر ژاپن فائق آمده و توانسته است به جایگاه بزرگترین صادرکننده خودرو جهان برسد. جالب است بدانید که دومین کشور پرجمعیت جهان فقط در طول ماه‌های ژانویه تا نوامبر توانست 4.41 میلیون دستگاه خودرو صادر کند که از این حیث یک رکورد جدید محسوب می‌شود. البته شاید یکی از دلایل این امر صادرات خودرو به ایران باشد؛ چرا که ایران از زمان ازسرگیری واردات خودرو، نگاهی خاص به تولیدات کشور چین داشته و سهم عمده برنامه واردات را خودروهایی چینی دربر می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: طرح فروش 12 خودرو وارداتی ؛ فروش خودروهای لوکس از 13 دی

چین بزرگترین صادرکننده خودرو جهان شد

نشریه نیکی آسیا در جدیدتری گزارش خود به موضوع صادرات خودرو چین برداخت. طبق این گزارش که منطبق بر آمارهای انجمن خودروسازان چین (CAAM) است، چین توانست به صادرات 4.41 میلیون دستگاه خودرو طی ماه‌های ژانویه و نوامبر 2023 از ژاپن که سکان‌دار صادرات خودرو در جهان است، گذر کند. پیش‌بینی می‌شود که یاکوزاها احتمالاً تا نهایت 4.34 میلیون دستگاه خودرو صادر کرده باشند که با این عدد در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

ژاپن پیش‌تر نیز در سال 2016 قافیه را خودروسازان آلمان باخت و در جایگاه دوم قرار گرفت. البته نمی‌توان از قدرت ژاپن و سردمداری این کشور پیشرفته در تولید و فروش محصولاتی همچون بند معتبر تویوتا و بازوی لاکچری آن (لکسوس) چشم‌پوشی کرد.

نیکی نوشت:

چین قصد دارد به یک نیروگاه (تولید) خودرو تبدیل شود و تغییر رویکرد جهانی به سمت خودروهای الکتریکی را راهی برای دستیابی به این هدف می‌داند.

چین بزرگترین صادرکننده خودرو جهان شد

این نشریه همچنین تأکید کرد: «صادرات خودروی چین به روسیه به دنبال خروج خودروسازان ژاپنی و غربی از بازار این کشور در بحبوحه تحریم‌های جدید افزایش شدیدی را تجربه کرده است.»

در حالت کلی چین 58 درصد رشد صادرات نسبت به سال قبل را تجربه کرده است. همچنین براساس گزارش نیکی، چین در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر 730 هزار دستگاه خودرو به روسیه صادر کرده است که افزایش 7 برابری را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

نیکی افزود:

صادرات خودروی چین به روسیه به دنبال خروج خودروسازان ژاپنی و غربی از بازار این کشور در بحبوحه تحریم‌های جدید افزایش شدیدی را تجربه کرده است.

طبق گزارش‌ها، شرکت‌های “چری” و “گریت وال موتور” عمدتاً خودروهای بنزینی از جمله خودروهای متوسط و بزرگ اسپرت (SUV) را به این کشور صادر کردند.

مکزیک دومین بازار بزرگ صادرات خودروی چین بود و حجم خودروهای چینی در آنجا با 71 درصد افزایش به 330 هزار دستگاه رسید.

نیکی نوشت:

خودروسازان چینی به دنبال ایجاد پایگاهی برای مشتریان خود در این کشور هستند تا به عنوان مرکزی برای گسترش نهایی به بازارهای ایالات متحده و کانادا باشد.

انتقاد دوباره پلیس راهور از کیفیت خودروهای وارداتی ؛ خودروهای چینی و هندی وارد نکنید! چین بزرگترین صادرکننده خودرو جهان شد

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که صادرات خودروهای برقی چینی و سایر خودروهای انرژی جدید با 77 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 1.43 میلیون دستگاه در دوره ژانویه تا اکتبر رسیده است.

بر اساس گزارش انجمن خودروسازان چین، این خودروها 34 درصد از کل صادرات خودروی این کشور را در این دوره به خود اختصاص داده‌اند. به گفته این روزنامه، بیشتر صادرات خودروهای برقی چین به اروپا و آسیای جنوب شرقی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما چه دلیلی باعث می‌شود که کشورهای آسیایی اللخصوص چین و ژاپن در هر زمینه‌ای که ورود می‌کنند بهترین هستند؟ دلایل خود را در بخش کامنت‌ها شرح دهید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر