;
coinex

هواوی با سیستم عامل HarmonyOS به جنگ iOS می‌رود

پیش‌بینی‌های جدید به این موضوع اشاره می‌کنند که احتمالاً هواوی بتواند با سیستم عامل HarmonyOS اپل را شکست دهد. اما این چطور ممکن است؟ در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

هواوی چند سالی می‌شود که به سد محکم تحریم‌های آمریکا برخورده است و نمی‌تواند خدمات خود را گسترش دهد. این غول فناوری اهل چین اما عقب ننشست و روزبه روز پیشرفت کرد.

هواوی پس از آنکه خدمات گوگل را از دست داد به فکر ساخت سیستم‌عاملی تحت عنوان هارمونی افتاد تا بلکه بتواند در بازار گوشی‌های موبایل رقابت کند. اما این همه موارد نیست؛ هواوی اگرچه سیستم‌عامی زیبا و یکپارجه توسعه داده است، اما فاقد بسیاری از نرم‌افزاهای کاربردی اندروید است و همچنین گوشی‌هایی که دارای سیستم عامل HarmonyOS هستند نیز نمی‌توانند شبکه پرسرعت 5G را داشته باشند.

اما هواوی تسلیم نشد و با همکاری یک شرکت چینی توسعه‌دهنده مودم‌های 5G توانست تکنولوژی 5G را به پردازنده‌ها و گوشی‌های خد بیاورد. حال به عقیده کارشناسان، هواوی می‌تواند سیستم‌عامل iOS اپل را در بازار چین شکست دهد و خود بر جایگاه نحست بایستد.

بیشتر بخوانید: هواوی نوا Y62 و Nova Y62 پلاس معرفی شدند [+ قیمت و مشخصات فنی]

سیستم عامل HarmonyOS می‌تواند iOS را شکست دهد

به نقل از South China Morning Post، طبق پیش‌بینی‌ها ممکن است سیستم‌عامل هارمونی هواوی بتواند امسال بر سیستم‌عامل گوشی‌های آیفون غلبه کند.

عرضه‌ میت ۶۰ و میت ۶۰ پرو چنان شور و شوقی را در مصرف‌کنندگان چینی برانگیخت که موجب مشکلاتی در عرضه‌ گوشی‌های نام‌برده برای هواوی شد، زیرا هواوی با کمبود‌هایی در زمینه‌ پردازنده مواجه است و افزایش تولید به منظور پاسخگویی به تقاضای خریداران باعث وخیم‌تر شدن اوضاع شرکت مستقر در شنژن می‌شود. به نظر می‌رسد هواوی با افزایش تولید پردازنده‌ Kirin 9000s این مشکل را تا حدودی رفع کرده است.

سیستم عامل HarmonyOS می‌تواند iOS را شکست دهد

علاوه‌بر موارد گفته شده، تولید‌کننده‌ انواع لپ‌تاپ هواوی قصد دارد با رونمایی از HarmonyOS Next، به پشتیبانی از برنامه‌هایی که بر پایه‌ اندروید توسعه داده شده‌اند پایان دهد. انتظار می‌رود هواوی نسخه‌ آزمایشی سیستم‌عامل مورد بحث را در سه‌ ماهه‌ اول ۲۰۲۴ در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد.

هواوی اکنون به منظور اختصاصی‌سازی برخی برنامه‌‌ها برای سیستم‌عامل خود، مشغول مذاکره با شرکت‌های بومی چین است. شرکت‌های چندملیتی نظیر مک‌دونالد نیز برای ساخت اپلیکیشن اخصاصی با هواوی به توافق رسیده‌اند.

مقامات هواوی ضمن اعلام اینکه بیش از ۲٫۲ میلیون توسعه‌دهنده مشغول توسعه‌ برنامه‌های مختلفی برای HarmonyOS هستند، بیان کردند که درحال‌حاضر بیش از ۷۰۰ میلیون دستگاه به سیستم‌عامل یادشده مجهز شده‌اند.

هواوی از سال ۲۰۱۹ و در واکنش به تحریم‌های ایالات متحده، مشغول توسعه و گسترش HarmonyOS بوده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما چیست؟ آیا هواوی می‌تواند iOS اپل را با آن همه دبدبه و کبکبه در بازار پین شکست دهد؟ منتظر ارسال نقطه نظرات شمت هستیم.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر